dos Copy
Fra : Morten

Dato : 23-09-01 16:55

Jeg prøver lige denne gruppe?
Jeg har installeret dos6.2 i en gammel computer, og vil nu gerne kopiere
hele win-95 cd'en over i et bibliotek, hvorefter jeg vil installere win
derfra . . . hvad er copy kommandoen for at overføre hele d:\ til f.eks
c:\wininst ?
Morten

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 23-09-01 17:04

Vi du står i c:\wininst så skriv copy d:*.*

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 23-09-01 17:18

In article <3bae07e0$0$276$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jeppe Vesterbæk
wrote:
> "Morten" <mortenly@image.dk> skrev i en meddelelse
> Vi du står i c:\wininst så skriv copy d:*.*
Hmm.. Tager det ikke kun de filer der ligger i roden? Jeg mener man skal bruge
copy /r D:\*.* C:\wininst. Hvis det ikke virker så kig på copy /?...

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-09-01 17:25

Hej Jonas

"Jonas Due Vesterheden" <jonas@Celeron.vesterheden.dk> skrev i en meddelelse news:slrn9qs2qe.1cf.jonas@Celeron.vesterheden.dk...
> Hmm.. Tager det ikke kun de filer der ligger i roden? Jeg mener man skal bruge
> copy /r D:\*.* C:\wininst. Hvis det ikke virker så kig på copy /?...

COPY /R
eksisterer ikke. Xcopy gør tricket.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-09-01 17:12

Hej Morten

> [...]
> hele win-95 cd'en over i et bibliotek, hvorefter jeg vil installere win
> derfra . . . hvad er copy kommandoen for at overføre hele d:\ til f.eks

Du begøver ikke at kopiere hele CD'en, bare \Win95 kataloget.
XCOPY D:\WIN95\*.* C:\WININST /S

Det er ikke nødvendigt med /E, der er ikke tomme kataloger på CD'en.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Jens B.

Dato : 26-09-01 08:49

"Morten" <mortenly@image.dk> wrote in message
> [...]
> hele win-95 cd'en over i et bibliotek, hvorefter jeg vil installere win
> derfra . . . hvad er copy kommandoen for at overføre hele d:\ til f.eks

Lidt OT: Er jeg den eneste, der begynder at føle mig gammel nu, når jeg
tilsyneladende er en af de få, der stadig har de "gamle" DOS-kommandoer
siddende i fingerspidserne?

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : Jan

Dato : 26-09-01 08:50

"Jens B." <*fjernmig*jens@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> -Jens B.
> www.bruun.com
>
> "Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter

Niks, mine sidder også i fingerspidserne - og det er jeg lykkelig for. På
trods af disse Windows tider, har jeg stadig brug dem.

Jan

Fra : Søren Steinmetz \(ar~

Dato : 26-09-01 08:56

"Jan" <jv(remove this)@miljodata.dk> skrev i en meddelelse
> Niks, mine sidder også i fingerspidserne - og det er jeg lykkelig for. På
> trods af disse Windows tider, har jeg stadig brug dem.

Ja vi er nok flere der "tit" går i en commandprompt

BTW. jeg laver normalt dir'et på c-drevet < md wininst > går ind i det , så
på <cd-drev:> cd win98 | copy *.* c:

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-09-01 18:01

"Søren Steinmetz \(arb\)" <steine@reopos.dk> writes:

> på <cd-drev:> cd win98 | copy *.* c:

Nogen god grund til at pipe outputtet fra 'cd win98' (intet) over i
copy, som sikkert slet ikke tager input fra stdin?

Nu bruger jeg for det meste Linux, men i blandet Linux/Windows-syntaks
er det du vil vel snarere:

cd win98 && copy *.* c:

.... altså skift bibliotek, og hvis, det går godt, så kopiere en masse
filer, ellers ikke noget. Desværre er det for længe siden jeg har
brugt DOS for alvor til at jeg kan huske om man også kan bruge && i
DOS.

Hvor FUT'er man sådan en hen? dk.edb?

--
Jacob - www.bunk.cc
How untasteful can you get?

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-01 18:35

Den 26 Sep 2001 19:01:19 +0200 skrev Jacob Bunk Nielsen:

> [...]
>filer, ellers ikke noget. Desværre er det for længe siden jeg har
>brugt DOS for alvor til at jeg kan huske om man også kan bruge && i

Hvad med dk.edb.system.ms-windows?

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-09-01 18:59

kfr@fleggaard.dk (Kent Friis) writes:

> Hvad med dk.edb.system.ms-windows?

1. Det var DOS-kommandoer vi snakkede om. Kender de noget til den
slags i Windows-gruppen?
2. Den følger jeg ikke (og har ikke tid/lyst til at gøre det
fremover).
3. De bliver sikkert sure når jeg skriver Linux i et indlæg og FUT'er
dertil

FUT til dk.snak.off-topic ... heh, den vidste jeg hvor kunne gå hen ;)

--
Jacob - www.bunk.cc
Eat drink and be merry, for tomorrow we diet.

Fra : Søren Steinmetz \(ar~

Dato : 27-09-01 08:26

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Nogen god grund til at pipe outputtet fra 'cd win98' (intet) over i
> copy, som sikkert slet ikke tager input fra stdin?

Ok ok ok, godt ord igen

min | kom af ren dovenskab kombineret med at regnskabsmaskinen havde mistet
forbindelsen til modemserveren (stress)
Jeg mente med det jeg skrev:

<cd-drev:> cd win98
<enter>
copy *.* c:

Altså det samme som din:
cd win98 && copy *.* c:

Hygge
Søren Steinmetz
paradis@reopos.dk

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-01 16:43

Den Wed, 26 Sep 2001 09:49:01 +0200 skrev Jens B.:
> [...]
>
>Lidt OT: Er jeg den eneste, der begynder at føle mig gammel nu, når jeg
>tilsyneladende er en af de få, der stadig har de "gamle" DOS-kommandoer

Måske ikke den eneste, men nogen af os har glemt det meste af både DOS
og Windows for mange år siden

Mvh
Kent

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-09-01 20:29

Hej kfr@fleggaard.dk (Kent Friis)

>Måske ikke den eneste, men nogen af os har glemt det meste af både DOS
>og Windows for mange år siden

Virkelig, det skjuler du godt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-09-01 19:34

On Wed, 26 Sep 2001 09:49:01 +0200, "Jens B."
<*fjernmig*jens@*fjernmig*bruun.com> wrote:

> Lidt OT: Er jeg den eneste, der begynder at føle mig gammel nu, når jeg
> tilsyneladende er en af de få, der stadig har de "gamle" DOS-kommandoer
> siddende i fingerspidserne?

Føler du dig gammel pga. det?

Der kan skrives tykke bøger om at det vi ved, som der er masser
af andre, der ikke ved. At der er nogen, der mener de ikke har
brug for at vide det, får ikke mig til at føle mig gammel.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-09-01 20:22

Hej "Jens B." <*fjernmig*jens@*fjernmig*bruun.com>

>Lidt OT: Er jeg den eneste, der begynder at føle mig gammel nu, når jeg
>tilsyneladende er en af de få, der stadig har de "gamle" DOS-kommandoer
>siddende i fingerspidserne?

Grafiske brugerflader er gode til overblik, kommandolinie er godt til
rutine og repetive operationer. Alt til sin tid, vær pragmatisk og
benyt det bedste redskab til opgaven.

Det er meget muligt at DOS er forældet og dødt, men kommandoprompten
lever videre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-11-01 15:03

Morten wrote:

> [...]
> hele win-95 cd'en over i et bibliotek, hvorefter jeg vil installere win
> derfra . . . hvad er copy kommandoen for at overføre hele d:\ til f.eks

Prøv at kigge på komandoen xcopy, hvis det er dos og du har alle dos
komandoer til rådighed!
tror det er noget xcopy d:\*.* c:\ /e /r

Fra : Michael Thomsen

Dato : 16-11-01 16:15

skriver "xcopy d:\win95 c:\w95inst /s

xcopy "fra" "til" /s betyder at den skal tage sub bibloteker med

Mvh Michael