Min lille kat måtte dø
Fra : Twixi

Dato : 23-11-00 23:27

Hej gruppe!
Jeg ved godt at jeg ikke er så aktiv mht. at skrive her, men nu vil jeg lige
gøre det, for jeg har det lidt skidt.
Min kat Ollie på 5 mdr. måtte aflives i mandags, pga. en slags hoftedysplasi
eller calvepertes. Hun har hele sit korte liv haltet lidt - indimellem mere
end andre gange, men hun har været frisk og rørig, og klatret i træer og
fanget små bitte mus *GG* Jeg har været til dyrlægen flere gange, og
sommetider påpeget det, men jeg fik at vide at hun sikkert ville vokse sig
fra det. Men i mandags kunne jeg ikke holde ud at se det lille kræ gå på den
måde mere, så jeg tog hende i hendes transportkasse op til dyrlægen. Vi fik
taget et billede, efter at vi havde været nødt til at bedøve hende, og det
viste at venstre hofteskål slet ikke var der, og kuglen øverst på lårbenet
heller ikke var der. På højre var det ikke meget bedre, men der var da lidt
det kunne hænge sammen i.
Vi havde hende fra fødslen, da det er Milles killing, men Mille ville jo
ikke kendes ved hende fra 5 ugers alderen - gad vide om hun kunne fornemme
at der var noget galt??
Det værste ved det her er snart, at vores lille yorkie, også på 5 mdr.
savner hende rigtig meget. De legede sammen, og sov sammen. Ja, de gjorde
alt sammen når de begge var her :..( jeg er så ked af det, både for mig
selv, men så sandelig også for Alexanders (hundens) skyld!! jeg er sikker
på at katten troede at den var en hund, og omvendt ) de havde det bare så
dejligt, og nu er det bare slut.
Det er ikke fordi jeg behøver nogle kommentarer, men jeg var bare lige nødt
til at skrive om det til andre der har katte, og ved hvordan det er at miste
sådan et dejligt dyr i en alt for tidlig alder.
Mange hilsner fra Kirsten
Ps. dette brev er ikke skrevet for at svine dyrlægen til.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-11-00 23:54

Hej Kirsten

Her hjælper ingen ord, så jeg vil bare sige, at jeg føler med dig

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Ann K.

Dato : 24-11-00 00:16

Føler virkelig med dig og din hund!
Bryd alle principper - og tag Alexander med i seng i aften... Hunde er gode
trøstere.
Mange hilsner, Ann

Fra : Jo-Ann

Dato : 24-11-00 01:49

Hej Kirsten !

Hvor er det dog trist...føler med dig.

Der er noget i dit indlæg jeg har lyst til at kommenterer...nemlig det med
at Mille ikke ville kendes ved Ollie. Jeg er HELT sikker på hun godt vidste
der var noget galt ! Jeg har selv en hund med epilepsi og skriver en del
sammen med andre ejere af hunde med epilepsi. Det er sket gang på gang, at
netop de hunde faktisk mere eller mindre er blevet falsket op da moderen
ikke ville have noget med dem at gøre. Der er så to muligheder, enten at
moderen har vidst det, eller at de har taget skade af den mangel på "pleje"
de så ikke fik fra moderen.

Jeg har en tæve som måske skal have hvalpe engang - uanset hvad, så har jeg
besluttet, at er der en hvalp imellem hun ikke vil kendes ved, ja, så bliver
den aflivet, for jeg tror som sagt helt sikkert på at "de kan mærke noget".

Hvis jeg var dig ville jeg få en ny lille killing - det lyder til at din
killing og din hundehvalp var meget knyttet.

Kærlig hilsen

Jo-Ann

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-11-00 09:55

Hej Kirsten
Giver dig et trøstekram
Har selv prøvet at miste dyr, i en alt for tidlig alder......så jeg ved
hvordan du har det.
Mit råd er at du anskaffer dig en ny misser igen, både for din, Alexander's
og også for den nye missers skyld...........hvad med een af Lene's
affaldskatte??? Så er alle godt på vej *S*
Joan
Twixi <twixi@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8vk5gs$53l$1@news.cybercity.dk...

Fra : Twixi

Dato : 24-11-00 21:56

Hej!!
Tak for den søde deltagelse *SS*
det er pænt af jer at tænke på mig og Alexander mht. en ny killing, men jeg
tror at så længe vi har Mille, så duer det ikke rigtigt. Hun er virkelig en
"dame" som ikke tolererer hvem og hvad somhelst *GG*. Jeg har også tænkt på,
at når Mille engang går hen og dør (hun er knapt 12 år) så vil jeg have en
Tyrkisk Van. Jeg er fuldstændig forgabt i den slags kat. jeg har læst meget
om den, og finder at dens temperament passer fortrinligt til mig, og næste
gang jeg skal have kat, så tror jeg det skal være en raceren kat. Fordi vi
fik Ollie, var simpelthen et uheld *SS* men sød var hun nu ) og rigtig
fræk, især når hun og Alexander legede *GG* katte er jo meget mere elegante
i deres bevægelser end hunde, og hun havde virkelig krammet på ham - altså
på en sød og sjov måde, de var aldrig onde overfor hinanden, kun en masse
hektisk leg!!
Nå, men dette var bare lige pga. det der blev foreslået om en ny killing.
Venlig hilsen Kirsten