Hundeslagsmål...
Fra : Ann K.

Dato : 23-01-01 23:15

Hejsa.
Vi er endelig ved at "falde ned på jorden" efter en rigtig grim oplevelse
igår...
På volden, hvor vi lufter Sif og Dise kommer bla en stor, flot
balndingstæve. For et par måneder siden røg hun og Sif alvorligt i totterne
på hinanden. Det kostede Sif et par ordentlige bidsår på skulder og nakke,
den anden tæve slap uskadt, bla fordi hun er langhåret... og vi har lige
siden undgået at de to mødes...
Dvs. at vi, når vi har set den anden tæve, enten er gået eller slet ikke er
gået ind på området!
Selvfølgelig har ejeren af den anden hund fået besked om _hvorfor_ vi går -
at vi under ingen omstændigheder ønsker endnu et slagsmål mellem to
højtrangerende og selvbevidste tæver!!!!
I går kom tæven så til stedet, lige som vi var ved at begive os hjem... Hun
var stadig i line og Jan kaldte derfor Sif til sig og gav også hende snor
på... vi vendte os og gik ud mod stien... og lige pludselig sad den S****
køter i Sifs nakke!!!!!!
Kraftidioten havde taget linen af hende!
Og det udnyttede hun selvfølgelig omgående, til at ræse ned mod de hunde,
hun kunne se... Jan fik rent ud SPARKET hunden væk, fik fat i Sifs snor...
kun for at Sif endnu engang blev angrebet!!!! På det tidspunkt, så det for
mig ud til, at Sif havde "givet sig" - at hun ikke længere ønskede at
slås... Hun knurrede ikke eller gøede, stod heller ikke i "positur"... ville
vist helst bare væk.
Endnu et par solide spark fik tæven væk, men hun blev ved at kredse rundt om
Jan og Sif, der nu helt havde mistet gejsten
Ejeren???? Ja - han stod ca 10 meter væk, og sagde, at Jan ikke skulle være
så brutal mod hans hund... Det var ikke nødvendigt!!
Først da Jan, nu fuldstændig rasende, BRØLEDE, at han skulle få den køter i
snor, gik han hen til hende.... Han fattede ganske enkelt ikke, hvad det var
hans hund var i færd med
Hjemme igen fik jeg dysset Jan ned med en tør Whisky... og så kunne vi få
tjekket Sif... et ordentlig krads ned langs højre skulder, en hjørnetand i
nakken, et bid oven på hovedet.... Og værst af alt, en temmelig "shaky"
psyke... Sif har aldrig tidligere været rodet ind i så alvorligt et
slagsmål...

Alt det her, blot fordi et fjols af en ejer ikke kunne vente i bare to
minutter, med at slippe sin hund løs!!!!

Mvh Ann

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-01-01 23:36

Ann K. <tsars@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qonb6.6406$fa3.399656@news010.worldonline.dk...
> Hjemme igen fik jeg dysset Jan ned med en tør Whisky... og så kunne vi få
> tjekket Sif... et ordentlig krads ned langs højre skulder, en hjørnetand i
> nakken, et bid oven på hovedet....

<> du sørgede vel for at komme til dyrlægen med vovse ... om ikke andet for
at få pencilin til den ... det er meget vigtigt da hundebid har det med at
blive til bylder .... mine to er lige blevet færdig med pencilinkur oven på
et internt slagsmål ... Sandra kunne nøjes med piller med Wupper fik også
sprøjte

> Alt det her, blot fordi et fjols af en ejer ikke kunne vente i bare to
> minutter, med at slippe sin hund løs!!!!
<> ja faktisk må fjolset ikke en gang lukke sin hund løs hvis ikke han har
tjek på den ..... end ikke i en hundeskov....

Håber vovse genvinder sin selvtillid

Masser af hils og god bedring fra
Anne-Marie

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 24-01-01 08:46

Min søde rare labrador Ditto fik også et bid en dag til træning. Jeg
regnede ikke bidsåret for noget særligt (det lignede blot en rift), men
der gik alligevel betændelse i bidsåret og en byld over øjet hævede, så
han næsten ikke kunne kigge ud af det ene øje.
Det kostede mig 800,- hos dyrlægen. Men hvis jeg havde grebet tidligere
ind, så kunne det have sparet min hund for nogle smerter og min pung
for nogle penge.

Det er nemt at være bagklog.
Så derfor håber jeg, at du kan bruge min "dumme" erfaring til noget.

Husk at rens såret, gerne med kamillethe.

Kærlig hilsen Lone

In article <AJnb6.2431$LK6.67646@news101.telia.com>,
"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
han har
> tjek på den ..... end ikke i en hundeskov....

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Kosmonauten

Dato : 24-01-01 00:33

"Ann K." <tsars@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alt det her, blot fordi et fjols af en ejer ikke kunne vente i bare to
> minutter, med at slippe sin hund løs!!!!

Hej Ann,
Sif får virkelig oplevet noget :c(
Min gamle hund havde som hvalp et brutalt møde med en schäfer, hvor ejeren
lige som ham du omtaler,
var alt for lang tid om at gribe ind, og det tog et stykke tid, før hun fik
et normalt forhold til schäferhunde.

Så dette er ikke et rygklapper mail, det er en p****irriterende oplevelse,
fordi der KAN være meget arbejde
at udføre bagefter, hvordan vil Sif nu tage mødet med andre hunde osv
osv....
At hunde slås er jo noget som sker ind imellem, men den hundejer må da ha en
"dårlig" hukommelse.
Som Anne-Marie rigtigt skriver, så skal hunden føres i snor, og det som i
har oplevet er mildest talt forkasteligt.

Masser af Nethilsner
Martin & Laika

Fra : M@rk

Dato : 24-01-01 08:32

Tue, 23 Jan 2001 23:15:03 +0100, berigede "Ann K." <tsars@image.dk>
dk.fritid.dyr.hund med:

>Først da Jan, nu fuldstændig rasende, BRØLEDE, at han skulle få den køter i
>snor, gik han hen til hende.... Han fattede ganske enkelt ikke, hvad det var
>hans hund var i færd med

Kan man ikke melde sådan en nar til politiet og ad den vej, eventuelt få
dækket nogle af de følgeudgifter det vil få?

Jeg er ingenlunde tilhænger af vold, men de uddelte "los" kan jeg ikke
have noget i mod, de var vist ganske berettigede og i øvrigt i nødværge
- dog mener jeg, at ejeren også burde have haft et par stykker
.............. hvis man ikke vil forstå, så må man føle!

>Alt det her, blot fordi et fjols af en ejer ikke kunne vente i bare to
>minutter, med at slippe sin hund løs!!!!

De findes - gudskelov er der langt i mellem dem.

Cheer up op - og held & lykke med vufferen!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Søren Petersen

Dato : 24-01-01 18:39

> Kan man ikke melde sådan en nar til politiet og ad den vej, eventuelt få
> dækket nogle af de følgeudgifter det vil få?

Jeg mener helt sikkert at det skal meldes til politiet - eller først oplyse
ejeren af den anden hund at han er ansvarlig for behandling af såret. Men en
ting er sårets behandling - en anden tind er at sådan en person simpelthen
ikke må have lov til at tage den line af sin hund før han er helt sikker på
at den ikke farer i flæsket på en anden hund. Hundens opførsel mener jeg
ikke er en naturlig reaktion, da voldsomme blodige kampe sjældent finder
sted i naturen, det hele er jo ofte afgjort inden de er kommet hen til
hinanden.

> [...]
> - dog mener jeg, at ejeren også burde have haft et par stykker
> ............. hvis man ikke vil forstå, så må man føle!

Jeg synes det er helt ok at han tildelte hunden de spark som den fik. Jeg
ville helt sikkert have gjort det samme i hans tilfælde, og det er
forkasteligt at ejeren ikke fik fat i sin hund med det samme (og temmelig
åndssvagt at slippe linen på hunden når den har udvist aggressiv adfærd i
forvejen).

Ja - helt enig - oven i købet skulle han slet ikke slippe sin hund løs når
han har så lidt styr på den.

Puha - sikken en oplevelse, den håber jeg ikke at jeg har til gode!!!!

Mange hilsener og god bedring til Sif

Søren Petersen

Fra : Pouline

Dato : 24-01-01 18:40

M@rk skrev i meddelelsen <1oNuOg3J4eVhjXBKkTwWuvmB3d3p@4ax.com>...
> [...]
>
>Kan man ikke melde sådan en nar til politiet og ad den vej, eventuelt få
>dækket nogle af de følgeudgifter det vil få?
Politiet vil ganske givet ikke tage sig af det, (jeg vil ikke kalde ham en
nar, da vi jo ikke har hørt hans side af historien). Meeeen det burde være
en selvfølge, at man betaler de udgifter eens hund (eller køter) forårsager
på andres hunde (eller køtere) - helt frivilligt - ligesom hvis man "kommer
til at kysse en anden bil".

>Jeg er ingenlunde tilhænger af vold, men de uddelte "los" kan jeg ikke
>have noget i mod, de var vist ganske berettigede og i øvrigt i nødværge
>- dog mener jeg, at ejeren også burde have haft et par stykker
Altså er du tilhænger af vold - tsk tsk

>............. hvis man ikke vil forstå, så må man føle!

Eller han troede det var blevet bedre...

>De findes - gudskelov er der langt i mellem dem.
>

>Cheer up op - og held & lykke med vufferen!

> [...]

Dette blot fordi jeg selv er blevet overrasket af min hunds "aftændinger" -
og ærligt talt - har I andre ikke indimellem gjort i nælderne og skammet jer
bagefter??
Den anden hunde ejer (som selvfølgelig ikke må slippe en hund han ikke har
kontrol over, men han kan jo have ment at have det) har også et stort stykke
arbejde at gøre!!!
Er der ikke nogen der har nogle gode råd til ham??
Med venlig hilsen og god bedring til Sif!!!
Pouline

Et hjem uden en hund - har mindre hygge!

Fra : Søren Petersen

Dato : 24-01-01 20:11

> [...]
forårsager
> på andres hunde (eller køtere) - helt frivilligt - ligesom hvis man

Det er selvfølgelig klart bedst hvis man kan finde ud af at løse det
internt - men hvis dette ikke er muligt - så ville jeg melde personen til
politiet. Jeg vil nu heller ikke kalde manden en nar - men nærmere
uansvarlig - og selv om vi ikke har hørt hans side af historien, så stoler
jeg da på at Ann's version er god nok.

> Altså er du tilhænger af vold - tsk tsk

Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af vold - men i et sådant tilfælde ser
jeg heller ingen anden udvej end den løsning som blev valgt - hunden var jo
forsvarsløs, og den anden ejer skred jo heller ikke til handling. Så jeg
forstår handlingen fuldt ud.

> Eller han troede det var blevet bedre...

Jamen selv om han måske troede at det var blevet bedre, så er det tåbeligt
(synes jeg) ikke at prøve at lade hilse på hinanden i snor - så ville man jo
også hurtigt vide hvordan det stod til mellem de to hunde.

> [...]
aftændinger" -
> og ærligt talt - har I andre ikke indimellem gjort i nælderne og skammet

Jo da - hvem har ikke det. Men når det nu er anden gang at det
sker..........

> [...]
stykke
> arbejde at gøre!!!
> Er der ikke nogen der har nogle gode råd til ham??

Det har du helt ret i. En god løsning ville da helt sikkert være at give ham
nogle gode råd (jeg har dog ikke nogen - jeg har ikke erfaring med en hund
som tænder sådan af) - han skal helt sikkert arbejde en del med sin hund,
det lyder da som om der er et eller galt et eller andet sted med den
reaktion.

Mvh. Søren Petersen

Fra : Ann K.

Dato : 25-01-01 00:44

Hejsa.
Hi, hi, tak fordi man mener min version er troværdig

Nej alvorligt talt... Da Sif og tæven røg i totterne på hinanden første gang
for et par mdr. siden, aner ingen _hvem_ det egentlig var, der startede
slagsmålet... der havde i et stykke tid været gnidninger i de to hundes
forhold - og det var åbenbart det de besluttede sig for at afgøre... Og
ingen af hundenes ejere (os + "ham") forestillede os at det ville ende med
et så voldsomt slagsmål... Altså - ingen bebrejdelser fra vores side mod
tævens ejer, dengang!
Siden har vi en enkelt gang forsøgt at lade de to hunde komme i nærheden af
hinanden (i line). Afgjort ikke en succes... Hvem der var mest aggressiv,
Sif eller tæven, ved jeg ikke, men slagsmål blev da undgået!!!
Tæven blev herefter udnævnt til Sifs "yndlingsfjende" - hæ, hun har ikke
andre!!! - og vi aftalte klart at de to hunde ikke skulle mødes...

Og så "sakser jeg lige i forsk. indlæg :

> Dette blot fordi jeg selv er blevet overrasket af min hunds
aftændinger" -

<>Sif kan skam godt "tænde af" på andre hunde... men hun er _ikke_ en
slagsbror (øhmm -søster , normalt ordner hun sine konflikter med en gang
knurren, visen tænder, evt et ordentligt vruuf og et tag i nakken.... Ikke
aggressivt, men tydeligt hundesprog... som bliver forstået og korrekt
tolket - af de fleste... Hun har aldrig tidligere været rodet ind i sådan en
slagsmål, og hun er da næsten 8 år...

> og ærligt talt - har I andre ikke indimellem gjort i nælderne og skammet
jer
> bagefter??

<>Jo da - men i dette tilfælde sidder jeg med en mand, der er utrolig ked af
den behandling, han udsatte den anden hund for... Havde vi set nogen
behandle deres hund sådan, havde vi nemlig ganske enkelt meldt vedkommende
for dyremishandling!!!!!

>Det hændte, der kom en med en aggressiv hund, men alle
vi andre gjorde klart at her kom kun hunde der kunne lege sammen. Kunne I
ikke gøre noget lignende på en del af volden???

<> Desværre ser hundens ejer sådan på det, at området er offentligt
tilgængeligt... Og at Jan naturligvis ikke har nogen ret til at bestemme,
hvem der må færdes der!!!! Om tæven er direkte aggressiv overfor andre hunde
tror jeg ikke. Hun er meget dominant... og bruger gerne sin mund til at
sætte sin vilje igennem, men om hun har været oppe at slås med andre...???

Og sidst... Bare rolig - Jans vovse har selvfølgelig fået al den
sårbehandling, som den nu kan få. Og dyrlægen har indtelefoneret penicillin,
som Sif æder med største fornøjelse - sikke nogle herlige guffere

Mvh Ann

Fra : Alex Linaa

Dato : 29-01-01 10:46

> [...]
> den behandling, han udsatte den anden hund for... Havde vi set nogen
> behandle deres hund sådan, havde vi nemlig ganske enkelt meldt vedkommende

Ja det er en grotesk situation at komme i, og det river et eller andet sted
inden i bagefter.
Jeg var engang udsat for en løs shäfer der med blottede tænder kom farende
mod mig og min Cocker Spaniel. Jeg stillede mig mellem den "angribende" hund
og min egen, med det resultat at det sagde "SMÆK" ½ cm fra mit lår, og
shäferen vendte om for endnu engang at gå til angreb. I sådan en situation
når man ikke at tænke ret meget, men idet jeg ikke havde nået at få linen på
min egen hund, brugte jeg linen til at slå ud efter angriberen, og ved et
lykketræf ramte jeg hunden med karabinhagen lige midt på snuden med stor
kraft. Hunden fortrak i en fart, med det resultat at jeg var et millisekund
fra at få en på hovedet af hundens ejer, som råbte op om dyremishandling,
vold....etc.etc..
Jeg havde faktisk mest lyst til at give ham en tilsvarende tur med
karabinhagen, for når alt kommer til alt var det jo ham der var ansvarlig
for sin hunds adfærd, og ikke det stakkels kræ som jeg i nødværge havde
slået på. Men jeg fik selvfølgelig koblet min hund i en fart, og skyndte mig
væk derfra rystet, uendelig ked af hvad jeg havde været udsat for, og ikke
mindst af hvad jeg havde gjort.
Set i bakspejelt var der nok ikke ret meget andet at gøre, men ØV hvor er
det irriterende en anden hundeejer skal bringe mig i en sådan situation, som
jeg helst var foruden.

> <> Desværre ser hundens ejer sådan på det, at området er offentligt
> tilgængeligt... Og at Jan naturligvis ikke har nogen ret til at bestemme,
> hvem der må færdes der!!!!

Der er da en klar lovgivning for, at en hund der _ikke_ er under kontrol,
_skal_ føres i snor.
Der er desværre blot for mange udlægninger af "kontrol", og for mange
Id...... der aldrig skulle tillades at have ansvaret for noget større end en
hamster.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : M@rk

Dato : 26-01-01 12:12

Wed, 24 Jan 2001 18:40:29 +0100, berigede "Pouline"
<m.p.gringer@get2net.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

>Altså er du tilhænger af vold - tsk tsk

Nej, jeg er ikke!

Har du iøvrigt glemt en smiley eller skal dit "tsk tsk" opfattes som
provokativt?

/Mark

Fra : Pouline

Dato : 05-02-01 20:45

M@rk skrev i meddelelsen <3VlxOo+xIRPm8I5XsrKGCRIxMlha@4ax.com>...
> [...]
>
>Nej, jeg er ikke!
>
>Har du iøvrigt glemt en smiley eller skal dit "tsk tsk" opfattes som

Nej, men det var hurtigere end at skriver *ryster små ironisk og alligevel
forstående på hovedet, ligesom den lille pige i reklamen for voksen skrabe
julekalenderen* - ikk´

Jeg tror altså _ikke_, at du er tilhænger af vold mod hverken mennesker
eller dyr - den lille selvmodsigelse stak mig blot i mit grønne øje.....
Apropos; jeg ville til enhver tid sparke en hund for at få den væk fra min!!
(og ikke elske det, men heller ikke skamme mig, hvis jeg holdt op når den
fortrak sig) - og jeg ville altså ikke skamme mig over at forsvare mig over
for en angribende hund! Men I må selvfølgelig have nogle andre følelser.

>/Mark
>
>--
>M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215
>
>"When the rythm-section ain't making it
> - go for it your self" ~ Ben Webster

Venlige vuffer
Pouline

Et hjem uden en hund - et hjem hvor menneskene har plaider for sig selv...

Fra : M@rk

Dato : 06-02-01 15:46

Mon, 5 Feb 2001 20:45:08 +0100, berigede "Pouline"
> [...]

>forstående på hovedet, ligesom den lille pige i reklamen for voksen skrabe

Tihi - udemærket analogi - forstår præcis, hvad du mener ))

/Mark

Fra : M@rk

Dato : 26-01-01 12:16

Wed, 24 Jan 2001 18:40:29 +0100, berigede "Pouline"
<m.p.gringer@get2net.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

>(jeg vil ikke kalde ham en nar, da vi jo ikke har hørt hans side af
>historien).

Du har da helt ret - men i lyset af, at mandens hund (jeg tillader mig
at formode, at historien på det punkt ikke har flere "sider") løber
direkte hen og går i "aktion" og manden ikke foretager sig en bønne, så
kvalificerer han sig da alvorligt til titlen?!

Well, nok om det - skaden er jo sket og det er for sent, at gøre noget
ved det nu ................

/Mark

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-01-01 18:40

Hej Ann

Da jeg boede ved Nørrebroparken, blev der lavet en stor indhegning, hvor
hunde måtte gå løse. Det hændte, der kom en med en aggressiv hund, men alle
vi andre gjorde klart at her kom kun hunde der kunne lege sammen. Kunne I
ikke gøre noget lignende på en del af volden???

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Jo-Ann

Dato : 24-01-01 22:40

Hej Nina !

Du skriver: "vi andre gjorde klart at her kom kun hunde der kunne lege
sammen" ! Øhhh...er det forresten ikke lidt "forkert" ? Nu ved jeg jo ikke
hvad det er for en park..og hvem der havde hegnet den ind osv..meen..at
forbyde "hunde som ikke kan lege sammen"...er det ikke forkert ?

Jeg spørge af følgende grund:

For noget tid siden var jeg og en veninde med vores to hunde (min ridgeback
han og hendes gravhunde tæve) i en hundeskov, en af DKK's..men det er nu
lige meget.

Vi gik rundt..små snakkede..og hundene hyggede sig. Vi holdt naturligvis
MEGET øje med dem. Pludselig (og det var virkelig pludselig) stod der en
Irsk setter foran min hanhund...aner simpelthen ikke hvor den var kommet
fra...jeg kaldte på min hund og han da kom da også. Men den her hund blev
ved med at stå og STIRRE på min..og der var slet ingen tvivl om at settere
også var en hanhund...

Der gik laaaaang tid. Så kom der en mand, en jæger, men det er nu også lige
meget. Han kaldte på sin hund som aldeles ikke reagerede ! Han kom så
tættere og tættere på..og kaldte og kaldte...men intet hjalp det. Pludselig
var der så også en anden setter...hmm...den drønede også bare rundt !

Ejeren kom over og spurgte om der var noget galt ! (eller lign. husker det
ikke helt præcis) men jeg fik så forklarer ham at min hanhund altså ikke
lige var så omgængelig over for alle andre hanhunde......(ja og da slet ikke
overfor sådan en løsgående en som stod og "blæste sig op" lige foran ham).
Det korte af det lange er at ejeren fortalte mig, at hvis ikke den hund
(altså min hanhund) kunne finde ud af at være sammen med de andre...så mente
han at så måtte vi altså forlade skoven...så de andre (altså alle hans hunde
!!! Min venindes hund turde nemlig heller ikke lege med dem) kunne lege
(læse farer forvildet rundt i hele skoven). Jeg anede ikke hva' jeg skulle
sige..kiggede på min veninde som så lige så forvirret ud. Jeg svarede ikke
manden, men gik videre. Vi gik hen til nærmest udgang (og hele vejen stod
manden og gloede efter os..men hans hunde drønede rundt i hele skoven !!) og
gik ud ! Vi læste så på skiltet derude, og der stod at skoven var for
alle...og at det var tilladt at have hundene løse...MEN DE SKULLE STADIG
VÆRE UNDER KONTROL !!

Vi snakkede lidt frem og tilbage (veninde og jeg) og blev enige om at vi
altså var i vores gode ret til også at være i skoven. Vi kan begge kalde
vores hunde til os...det kunne han ikke ! Okay...min hanhund er så ikke så
"omgængelig" når det drejer sig om andre hanner..men det tror jeg nu heller
ikke den irske setter faktisk var...

Såå...når du så skriver at fortale "vi andre gjorde klart at her kom kun
hunde der kunne lege sammen" ..ja, så kan jeg ikke lade være med at
reagerer...for faktisk har det andre hunde jo også lov til at være der...så
længe ejerne har styr på dem ! Ja, og så må det altså være op til andre (i
dette tilfælde Jer) at holde Jeres legede hund væk fra min "knap så
legesyge" hund...eller hvad ????

Mvh

Jo-Ann

P.S: som ikke har været i hundeskoven siden...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-01-01 23:30

Hej Jo-Ann

Kommunen havde indhegnet et ret lille stykke mellem nogle bunkere. Vi forbød
dem naturligvis ikke at komme der, det kunne vi jo ikke, men vi gjorde
klart, at de kunne gå tur med hunden i snor i den øvrige del af parken, mens
de fredelige hunde legede. Det hører med til historien, at de få aggressive
hunde, der var, alle tilhørte et klientel, der satte en ære i at have en
hund der kunne jorde alle andre. Og som ikke mente de skulle tage hensyn til
os andre.

De hunde der knurrede lidt eller "stavlede sig" i begyndelsen, fik
naturligvis lov til at være der, og vi hjalp deres ejere med at gøre hundene
så selvsikre, at de kunne begå sig.

Jeg mener personligt, at det hører med til almindelig hensynsfuldhed, at man
går tur med en aggressiv hund, især når den ikke er under kontrol, på
steder, hvor den ikke kan gøre skade på vildt, andre hunde eller mennesker.

Da jeg havde hund, kom jeg meget i forskellige hundeskove i Nordsjælland, og
til at begynde med var jeg hensynsfuld, men efterhånden som jeg oplevede
skovens andre gæster (med og uden hund) være aldeles hensynsløse og truende,
begyndte jeg at stå fast på min ret. Især i 1993 oplevede jeg ting, som er
meget svært at tro på for folk, der ikke selv har oplevet det.

Et par eksempler:
Joggere der opsøgte hundene i underskoven bare for at sparke dem, hvorpå de
løb tilbage til stien (hundene havde ikke bemærket joggeren)

Jeg og en bekendt blev overfuset på det groveste af en jogger fordi vore
hunde løb løs, for hans søn var allergisk - sønnen var slet ikke med - og
joggeren var 100 meter fra os (hundene opførte sig pænt). Til sidst var
joggeren kommet så tæt på os at han skubbede min bekendt hårdt (min bekendt
var over 70 år), desværre for joggeren havde min bekendt dyrket karate i
mange år, så han lagde lige så stille joggeren ned

En mand der gik med sine 3 mynder løse i hundeskoven. Mynderne overfaldt
alle andre hunde uanset køn og alder, hvorpå ejeren overfusede os andre på
det groveste fordi *vi* havde aggressive hunde.

Jeg kunne fortælle meget mere, men mon ikke dette rækker

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Aino

Dato : 25-01-01 10:10

Hej

Vores hund har et kogepunkt på 2 hunde, når vi når op på det, begynder
han at koge over, hopper og springer og vil meget gerne over til dem.
Desværre har han lavet nogle dårlige hilsener, hvor han har prøvet at
spille over-hanhund og har brummet af andre hanhunde, så nu er han i
snor, hvor der er fremmede hunde.

Vi er så begyndt at gå med på fælles DKK-gåture, for at lære ham at
slappe af. Sidst var vi i Bernstorff-parken, hvor de andre blev sluppet.
Efter 10-15 min, hvor det værste var dampet af, kunne vi se, at det kun
var en bestemt Sct. Bernhard, han tændte på. Ejeren heraf kom over og
snakkede med os, og efter at have spurgt, om Pumba nogen sinde har bidt
nogen (det har han ikke), opfordrede han os til at slippe ham.

Pumba susede selvfølgelig lige over til denne hund, og de knurrede så
også lidt af hinanden, lavede farlige lyde og prøvede at 'bestige'
hinanden. Hver gang det blev for voldsomt, råbte en af os så op. Kort
efter var alt godt, og de løb og legede. Den anden ejer anbefalede mig
at komme her og slippe ham løs, for at lære ham at være rolig, og mente
nok, at jeg var lidt pyldret.

Men det tør jeg nu ikke. Her var det en stor hund, ejeren var
indforstået og havde kendskab til hunde. Som I skriver, er det ikke
populært med en hund, der opfører sig aggressivt. Og det skal jo heller
ikke gå ud over andre hunde, at vores har et problem.

Jeg synes bare, det lyder så nemt, når I skriver, at her må kun jeres
legesyge hunde være. *suk*

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Pouline

Dato : 05-02-01 20:56

Nina El Falaki skrev i meddelelsen <94nkni$14bv$1@news.cybercity.dk>...

>De hunde der knurrede lidt eller "stavlede sig" i begyndelsen, fik
>naturligvis lov til at være der, og vi hjalp deres ejere med at gøre
hundene
>så selvsikre, at de kunne begå sig.

Altså nu er jeg lidt tilbage til mit første indlæg i denne tråd; hvordan
gjorde I det??? (gjorde hundene mere selvsikre f.eks.)

Og Nina, jeg har også boet ved Nørrebroparken og forstår dit "at de få
aggressive
hunde, der var, alle tilhørte et klientel, der satte en ære i at have en
hund der kunne jorde alle andre. "
Det er eet af de to steder jeg er blevet rigtig, rigtig bange for en (løs)
hund!!!! Brrrrrrr
Venlig hilsen
Pouline

Et hjem uden hund - har ligesom mindre fredsommelig flyden hen.....

PS; den med jægeren, altså andre har også settere og går i grønt tøj end
jægere OG ikke alle jægere er som ham osv. bare for at det er sagt.....

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-02-01 22:31

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-02-01 22:35

"Pouline" <m.p.gringer@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Altså nu er jeg lidt tilbage til mit første indlæg i denne tråd; hvordan
> gjorde I det??? (gjorde hundene mere selvsikre f.eks.)

Det var egentlig let nok, for de fleste af de usikre hunde var det, fordi
ejeren overbeskyttede dem, og naturligvis holdt vi vore egne hunde tilbage,
hvis de blev for voldsomme, så de usikre kunne få gode oplevelser med andre
hunde.

> [...]
> hund der kunne jorde alle andre. "
> Det er eet af de to steder jeg er blevet rigtig, rigtig bange for en (løs)

Ja man kan blive så gal på dem der kun har hund som potensforlænger

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Pouline

Dato : 08-02-01 17:41

Nina El Falaki skrev i meddelelsen <95n60k$29sv$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
>hvis de blev for voldsomme, så de usikre kunne få gode oplevelser med andre
Hvad gør man så som fører ellers? Lader være med at overbeskytte?
Jeg spørger, fordi jeg ikke mener, at jeg overbeskytter min hund....
Pouline

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-02-01 22:18

Hej Pouline

Vi forebyggede også ved at invitere hvalpe af alle slags ind i indhegningen,
så de kunne få gode oplevelser med andre hunde, og ind imellem var vi næsten
nødt til at tvinge ejeren, der var alt for bange for, at hans/hendes "lille
vaps" skulle komme galt af sted sammen med vore hunde.

Til dig vil jeg bare sige du skal finde nogle fredelige men
væsensstærke/selvsikre hunde og så lade din hund klare sig selv over for
dem, så skal den nok lære at andre hunde er sjove og gode kammerater, det
kræver selvfølgelig at du har din hund under kontrol.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : V. Iversen

Dato : 25-01-01 08:23

Hej Jo-Ann.

Først en lille undskyldning. Det var ikke meningen jeg ville sende dette
svar personligt til dig, men jeg fik trykket på den forkerte "Reply" knap.
Så her er den igen, hvor den burde være. I NG'en

Jeg vil tildels give dig ret. De skove og parker som hundene kan løbe fri i,
er for alle. Jeg ville dog aldrig selv drømme om, at gå løs med en hanhund,
der ikke kan med andre hanhunde et sådan sted. Hunde har det jo med at spæne
rundt og hilse på alle de andre hunde og evt. tage en lille brydekamp. Når
skoven eller parken er fuldstændig afspærret, kan jeg heller ikke se det
store problem i det. Nu skete der jo heldigvis ikke noget, så jeg tror
såmænd ikke, at jægerens hund var agressiv. Havde den været det, ville
udfaldet af jeres møde nok været ganske anderledes.

M.V.H.
V. Iversen
mailto:louvi@mobilixnet.dk

--
M.V.H.
V. Iversen

Fra : Jo-Ann

Dato : 26-01-01 03:56

Hej (igen)

Jamen jeg tænkte såmænd ikke nærmere over det..men svarede dig bare ! Her er
mit svar så også lige i Ng'en !

Jeg VED at min hanhund ALDRIG ville komme i slagsmål ! Han trækker
sig....han er utrolig usikker...og han kommer altid hen til mig...jeg er
også helt sikker på han ikke ville have "overfaldet" den der setter..men var
ikke helt sikker på hva' setteren kunne finde på !

Hvis ikke jeg skulle kunne slippe men ellers utrolig dejlig glade hanhund
der (han legede jo gladeligt med en lille gravhund tæve...men leger også tit
med små hanhunde).

Han kan da godt omgåes "venligsindede" hanhund...men som sagt er han meget
usikker..og leger de for voldsomt..så knurre han og kommer han til mig..men
altså han ville ALDRIG starte et slagsmål...hvis han var en slagsbror ville
jeg da ikke slippe ham andet end i min have, uanset hvor lydig han så end
var !

Mvh

Jo-Ann

Fra : V. Iversen

Dato : 24-01-01 17:54

Det var da en grim oplevelse. Hvad angår dyrlægeregning m.m. vil jeg mene at
det er den anden parts forsikring der skal dække. Så når nu I møder manden
igen, burde I konfrontere ham med dette og få ham til at anmelde skaden på
jeres hund til sit forsikringsselskab. Det burde blive dækket af en
ansvarsforsikring, som jo er lovpligtig når man har hund.Håber Sif kommer
sig og ikke bliver bange for andre hunde. Held og lykke.

--
M.V.H.
V. Iversen