|
| Alarm ocx Fra : Jesper |
Dato : 23-09-01 12:02 |
|
Hej.
Jeg havde engang en vbx fil, som havde 10 forskellige ringetoner i sig,
såsom en telefonlyd, vækkeur o.s.v.
Findes der en sådan i oxc udgave?
Jesper....
| |
Jesper (24-09-2001)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 24-09-01 15:13 |
|
Eller, hvordan laver man lyde selv?
Kan kun finde BEEP. Ingen NOTE, SOUND eller andet, hvor man
kan lave lyde i forskellige frekvenser og tonehøjder, og sådan....
Nogen der ved noget om dette????
Jesper....
"Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3badc186$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg havde engang en vbx fil, som havde 10 forskellige ringetoner i sig,
> såsom en telefonlyd, vækkeur o.s.v.
>
> Findes der en sådan i oxc udgave?
>
> Jesper....
>
>
>
| |
Bjarke Walling Peter~ (24-09-2001)
| Kommentar Fra : Bjarke Walling Peter~ |
Dato : 24-09-01 18:11 |
|
Jesper skrev:
> Eller, hvordan laver man lyde selv?
> Kan kun finde BEEP. Ingen NOTE, SOUND eller andet, hvor man
> kan lave lyde i forskellige frekvenser og tonehøjder, og sådan....
>
> Nogen der ved noget om dette????
Sådan her kan du afspille wave-filer:
Private Declare Function sndPlaySound Lib "winmm.dll" _
Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As _
String, ByVal uFlags As Long) As Long
Private Sub PlaySound(Path As String)
' 2-tallet gør at den venter indtil afspilningen er færdig:
sndPlaySound Path, 2
End Sub
Prøv at søge efter Tone Generator inde på planet-source-code.com ... så kan
du muligvis nok finde noget om hvordan du får programmet til selv at
generere wave-filerne ud fra tonehøjde m.m.
Hvis du så vil have at det kun skal være én fil - altså én .ocx-fil ... så
kan du på en eller anden måde inkludere wave-filen i en resource-fil
(.res-fil) og inkludere den resource-file til dit projekt. Så kan du runtime
udpakke wave-filen, afspille den og slette filen igen. Ingen vil opdage at
det ikke er programmet der direkte afspiller lyden.
Desværre ved jeg ikke hvordan man får én eller flere wave-filer ind i en
resource-fil.
- Bjarke Walling Petersen
| |
Jesper (24-09-2001)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 24-09-01 22:41 |
|
Tak for det. Fandt noget, men afprøver det først i morgen.
Jesper.
"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse
news:9onpfq$fjs$1@news.cybercity.dk...
> Jesper skrev:
> > Eller, hvordan laver man lyde selv?
> > Kan kun finde BEEP. Ingen NOTE, SOUND eller andet, hvor man
> > kan lave lyde i forskellige frekvenser og tonehøjder, og sådan....
> >
> > Nogen der ved noget om dette????
>
> Sådan her kan du afspille wave-filer:
>
> Private Declare Function sndPlaySound Lib "winmm.dll" _
> Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As _
> String, ByVal uFlags As Long) As Long
>
> Private Sub PlaySound(Path As String)
> ' 2-tallet gør at den venter indtil afspilningen er færdig:
> sndPlaySound Path, 2
> End Sub
>
> Prøv at søge efter Tone Generator inde på planet-source-code.com ... så
kan
> du muligvis nok finde noget om hvordan du får programmet til selv at
> generere wave-filerne ud fra tonehøjde m.m.
>
> Hvis du så vil have at det kun skal være én fil - altså én .ocx-fil ... så
> kan du på en eller anden måde inkludere wave-filen i en resource-fil
> (.res-fil) og inkludere den resource-file til dit projekt. Så kan du
runtime
> udpakke wave-filen, afspille den og slette filen igen. Ingen vil opdage at
> det ikke er programmet der direkte afspiller lyden.
> Desværre ved jeg ikke hvordan man får én eller flere wave-filer ind i en
> resource-fil.
>
> - Bjarke Walling Petersen
>
>
| |
|
|