Forelskelses-junkie
Fra : Sott

Dato : 23-09-01 11:32

Hej alle I dejlige mennesker :0)

Jeg går og spekulerer til jeg bliver blå i hovedet, og det er jo
en usund farve og giver mig en lident flatterende teint - det
duer ikke (sagde prinsessen *S*).

Vi har debatteret omkring det at være forelsket i forelskelsen
før, det er vist endda ikke så længe siden.

Mit spørgsmål er:
Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

Tusinde hilsner
Søs

--
I'm a bitch, I'm a tease,
I'm a goddess on my knees...

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 11:40

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

Hej Søsser

SNIP
> Mit spørgsmål er:
> Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
> ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

Ja se det er et godt spørgsmål jeg tit og ofte har stille tmig
selv. Nogen der har nogne gode bud?

--
Hilsen Tomas O.
Thorbjørn Ravn Andersen fra skadestuen med foden i laser:

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 23-09-01 12:30

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er:
> Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
> ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

Det tror jeg desværre først at man ved, når forelskelsen, er overstået.

Sådan har jeg ihvertfald følt det.

Thomas

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 14:01

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg desværre først at man ved, når forelskelsen, er overstået.

Det er ufedt. Det ville være rart at vide det, mens det står på.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 14:53

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

> "Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:9okh5a$h7v$1@sunsite.dk...

> Det er ufedt. Det ville være rart at vide det, mens det står
> på.

Ja så man kan komme videre i teksten.

Det er underligt at man faktisk kan være forelsket i tanken om at
være forelsket. At man så gerne vil at man måske falder for en
bare fordi hun er sød og i nærheden.. det er sgu lidt.. øv..

Fra : Chokmah x@dogSun

Dato : 23-09-01 15:17

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in news:3badba80$0$257
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej alle I dejlige mennesker :0)

Hi Søs

> Jeg går og spekulerer til jeg bliver blå i hovedet, og det er jo
> en usund farve og giver mig en lident flatterende teint - det
> duer ikke (sagde prinsessen *S*).

Tak skæbne den her gruppe tager mange fysiske former !

> Vi har debatteret omkring det at være forelsket i forelskelsen
> før, det er vist endda ikke så længe siden.

Tjaa jeg kan ikke rigtigt huske det - men jeg tror ikke rigtigt på den
ethvert menneske har ( er det min klippe faste men ikke der med givet
korekte opfatelse ) et behov for at elske og blive elsket , hvad form udtryg
& motivation det så kommer af - kan man så spekulere sig gasblå i hovedet
over - men jeg tror det er et levene behov der er i os alle og det skal nok
finde en eller anden vej ud om det er i en lykkelig ulykkelig forkert eller
rigtig forelskese er imo som isoleret begreb ligegyldigt - da motivationen
er en og den samme - viljen til at elske og blive elsket !

> Mit spørgsmål er:
> Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
> ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

at være forelsket i et andet menneske er ikke ensbetydene med at det er en
forening som gud har planlagt i sin magfoldighed i det hindsides -
men ganske enkelt det bedste bud bevistheden har på at indfri behovet for at
elske og blive elsket.

om det er en go ide finder man som Thomas først ud af når det er forbi eller
når forelskelsen krystaliser sig som kærlighed !

MvH
Bo

det er ikke vore politik at føre censur på indlæg nyhedsgrupperne, med
mindre der er tale om direkte lovovertrædelser ,Med venlig hilsen Morten
Hansen Kunderådgiver - Internet Hotline TDC
Internet,http://www.opasia.dk/kundeservice.

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 16:57

hej Chokmah x@dogSun din &%¤/&%¤ du skrev:

> "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in news:3badba80$0$257
> $edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hi Søs

> Tak skæbne den her gruppe tager mange fysiske former !

Ja det må du nok sige.

> [...]
> ulykkelig forkert eller rigtig forelskese er imo som isoleret
> begreb ligegyldigt - da motivationen er en og den samme -

Smukt beskrevet.

> [...]
> i det hindsides - men ganske enkelt det bedste bud
> bevistheden har på at indfri behovet for at elske og blive

Shit også

> om det er en go ide finder man som Thomas først ud af når det
> er forbi eller når forelskelsen krystaliser sig som kærlighed
> !

Good point.

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 17:17

Hej Bo :0)

"Chokmah x@dogSun" <chokmah@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Tak skæbne den her gruppe tager mange fysiske former !

Ja, det er helt uhyggeligt, du *G*

> Tjaa jeg kan ikke rigtigt huske det - men jeg tror ikke rigtigt på den
> ethvert menneske har ( er det min klippe faste men ikke der med givet
> korekte opfatelse ) et behov for at elske og blive elsket ,

Det tror jeg også. Man siger jo også, at børn som ellers får
alt, men ingen kærlighed og berøring - de dør simpelthen af
mangel på kærlighed.

Måske voksne mennesker også føler de dør uden kærlighed,
og det derfor er så forstemmende ikke at føle sig elsket.

> [...]
motivationen
> er en og den samme - viljen til at elske og blive elsket !

Ja, som isoleret begreb er det nok ligegyldigt. Når man står
i det føles det dog uhyggeligt vigtigt, om det nu virkelig er
gengældt eller ej.

> [...]
> forening som gud har planlagt i sin magfoldighed i det hindsides -
> men ganske enkelt det bedste bud bevistheden har på at indfri behovet for

Ja, det lyder jo aldeles korrekt. Det er vel et ikke bare det
bedste bud, men noget nær det eneste, eller hvad?

> om det er en go ide finder man som Thomas først ud af når det er forbi
eller
> når forelskelsen krystaliser sig som kærlighed !

Så må det være derfor at forelskelse kan føles som at være i
skærsilden.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 23-09-01 18:08

On Sun, 23 Sep 2001 18:16:30 +0200, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:

HI Søs :)

>Måske voksne mennesker også føler de dør uden kærlighed,
>og det derfor er så forstemmende ikke at føle sig elsket.

F.eks Alkoholisme pille misbrug narkomani bullumani osv.
mener jeg er eksempler på det !

>Ja, som isoleret begreb er det nok ligegyldigt. Når man står
>i det føles det dog uhyggeligt vigtigt, om det nu virkelig er
>gengældt eller ej.

ja se det er jo straks en helt anden sag !

>Ja, det lyder jo aldeles korrekt. Det er vel et ikke bare det
>bedste bud, men noget nær det eneste, eller hvad?

jeg tror det sgu !

>Så må det være derfor at forelskelse kan føles som at være i
>skærsilden.

Tjaaa den er nu go - skal på ingen måde undervuderes - men at sætte
den i forhold til hvordan tingene i virkligheden er - vil nok være en
ringe ide !

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 18:24

Hejsa Bo :0)

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <stigmata_2o1o@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:sc5sqto9mvo4c4ch036ja14degsp3ivjuf@4ax.com...

> F.eks Alkoholisme pille misbrug narkomani bullumani osv.
> mener jeg er eksempler på det !

Overvægt, anoreksi, arbejds-mani, overdrevne dyrkelse af
f.eks. kroppen (overdreven bodybuilding) osv. er det nok
også.

Tænk at en enkelt ting, fylder så meget i så mange menneskers
liv. At være elsket.

> ja se det er jo straks en helt anden sag !

Ja, det er det jo.

> Tjaaa den er nu go - skal på ingen måde undervuderes - men at sætte
> den i forhold til hvordan tingene i virkligheden er - vil nok være en
> ringe ide !

Du har måske ret.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 19:57

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

> [...]
> også.
>
> Tænk at en enkelt ting, fylder så meget i så mange menneskers
SNIP

Jeg synes nu mit problem er anderledes. Jeg er elsket, af mine
forælre og min søn, jeg mangler mere end at elske, at give
opmærksomhed, nussen, en at læsse det her overskud af følelser af

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 20:02

Hej Tomas :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> forælre og min søn, jeg mangler mere end at elske, at give
> opmærksomhed, nussen, en at læsse det her overskud af følelser af

Ja, det er jo også en del af det.
Jeg giver jo også nus og kærtegn osv. til børnene og følelses-
mæssigt elsker og er jeg elsket af min familie, som jo er stor.
Men det er ikke den slags kærlighed jeg mener.

Jeg vil selvfølgelig ikke bare elskes, men også elske.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 20:15

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

SNIP
> [...]
> jo er stor. Men det er ikke den slags kærlighed jeg mener.
>
> Jeg vil selvfølgelig ikke bare elskes, men også elske.

Ja den der vidunderlige følelse af at man kan og vil gove en
masse af sig selv sine nus og kærtegn.. den er uforlignelig

--
Hilsen Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 20:29

> hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:
>
> SNIP

> Ja den der vidunderlige følelse af at man kan og vil gove en
> masse af sig selv sine nus og kærtegn.. den er uforlignelig

Jeg vil nu også meget gerne, og næsten hellere, modtage de
nus og kærtegn og kys osv... *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 20:39

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

SNIP

> Jeg vil nu også meget gerne, og næsten hellere, modtage de
> nus og kærtegn og kys osv... *S*

Åh at være med en der gengælder helt af sig selv hvor man kan
give uden at forvente noget og kan få uden at der forventes
noget.

--
Hilsen Tomas O.
Hvis man ikke fylder sit liv og hjem med børn

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 21:07

> [...]
>
> Åh at være med en der gengælder helt af sig selv hvor man kan
> give uden at forvente noget og kan få uden at der forventes

Jeg må skuffe, jeg forventer.
Jeg ville i hvert fald aldrig blive tilfreds med et forhold, der
ikke indfriede mine forventninger, eller et sexliv der ikke
gjorde for den sags skyld.

Jeg er ikke i et sted i mit liv, hvor jeg bare gider prøve, at
bilde mig selv endsige andre ind, at jeg kun er interesseret
i at give. Jeg er ret så interesseret i at modtage - jeg har prøvet
at gi' noget så eftertrykkeligt. Jeg er færdig med det romantiserede
syn på kærligheden - jeg vil også ha', og jeg forventer at få - og
jeg bliver drønende skuffet, hvis det ikke er sådan.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 21:12

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

> [...]
> er færdig med det romantiserede syn på kærligheden - jeg vil
> også ha', og jeg forventer at få - og jeg bliver drønende

Ja men hvis man bare foreventer uden at give en skid er man en
egoist og så er det IKKE kærlighed. Læs lige mit indlæg igen. Det
fremgår at man får uden der forventes noget og man selv giver
uden at der forventes noget til gengæld. Ligesom med FreYas
gaveanalogi

--
Hilsen Tomas O.
Hvis man ikke fylder sit liv og hjem med børn
inden en hvis alder fylder man det med bizarre ideer
og tanker.

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 21:14

Hej Tomas :0)

> [...]
> fremgår at man får uden der forventes noget og man selv giver
> uden at der forventes noget til gengæld. Ligesom med FreYas

Jeg er en egoist.

Jeg giver en masse, jeg kan slet ikke lade være.
Jeg forventer også en masse, jeg kan slet ikke lade være.

Desuden var jeg uenig i FreYa's gaveanalogi.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah Xd@g

Dato : 23-09-01 22:39

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in news:3bae4301$0$80781
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

Hi Søs

> Jeg giver en masse, jeg kan slet ikke lade være.
> Jeg forventer også en masse, jeg kan slet ikke lade være.

jamen hvis man giver for at få : så giver man jo ingen ting !
så er vi jo over i en *gidsel situation* hvor man tager et andet menneske
til fange i sine egne dagdrømme
men jeg tror egentligt du mener noget andet ind du skriver - du har et
enormt behov for at få opmærksomhed sex ryg nusseri osv - det er jo fair nok
men det har jo ikke noget at gøre med - at du købte ind til den mad han nu
bedst kan li eller what ever for at glæde denne !

> Desuden var jeg uenig i FreYa's gaveanalogi.

Nej Søs det kan ikke lade sig gøre
så må du ha misforståed hende

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 22:50

Hej Bo :0)

"Chokmah Xd@g" <fuckspam@mail.dkd> skrev i en meddelelse

> jamen hvis man giver for at få : så giver man jo ingen ting !

Jeg giver ikke for at få.
Men jeg forventer at få.

> [...]
nu
> bedst kan li eller what ever for at glæde denne !

Nej, det har det ikke.

> Nej Søs det kan ikke lade sig gøre
> så må du ha misforståed hende

Nahhh... jeg tror nu godt det kan lade sig gøre

Jeg giver ikke ukritisk. Jeg skal have (modtage), for at vedblive
at have lyst til at give. Får jeg ingenting - mister jeg lysten til at
give,
og uden lyst så giver jeg ingenting.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 23:13

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

> [...]
>
> Jeg giver ikke ukritisk. Jeg skal have (modtage), for at
> vedblive at have lyst til at give. Får jeg ingenting - mister

Forhåbentlig er du kun sådan med voksne og ikke dine børn

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 05:08

> Forhåbentlig er du kun sådan med voksne og ikke dine børn

Det har jeg ikke overvejet. Men jeg tager nu heller ikke
hensyn til om jeg har lyst, i mit forhold til børnene. Der
skal jeg bare - det er mit ansvar som mor.

Når det er sagt, så synes jeg børn er noget så givende,
på så ufattteligt mange måder.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 24-09-01 05:48

hej Sott din &%¤/&%¤ du skrev:

SNIP

> Det har jeg ikke overvejet. Men jeg tager nu heller ikke
> hensyn til om jeg har lyst, i mit forhold til børnene. Der
> skal jeg bare - det er mit ansvar som mor.

Jeg nusser nu kun min dreng fordi jeg har lyst til at kramme
nusee og forkæle ham, men det har jeg hele tiden *G*

> Når det er sagt, så synes jeg børn er noget så givende,
> på så ufattteligt mange måder.

Sådan _burde_ det jo være med voksne også.. og er det vel også
når der er kærlighed med i spillet.

--
Hilsen Tomas O.
Hvis man ikke fylder sit liv og hjem med børn
inden en vis alder fylder man det med bizarre ideer
og tanker.

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-01 06:45

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message news:Xns912645147519Dvampyre@130.225.51.30...
> Sådan _burde_ det jo være med voksne også.. og er det vel også
> når der er kærlighed med i spillet.

Det ER det også!

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Støt ofrene i USA via http://www.SupportUSA.dk hver en krone tæller

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 17:45

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
>

> Det ER det også!

Ikke nødvendigvis.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-01 18:03

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message news:3baf6393$0$51377$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej Søs, din din bredbåndsquinde ,-)

> Ikke nødvendigvis.

I vores forhold jo.. Vi kan slet ikke lade være..

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 18:05

Hej John, dit el-stik.

> "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
>
> Hej Søs, din din bredbåndsquinde ,-)

> I vores forhold jo.. Vi kan slet ikke lade være..

I jeres forhold - men ikke nødvendigvis

Tusinde hilsner
Søs

FUT: news:dk.snak.snik

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 17:54

Hej Tomas :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Jeg nusser nu kun min dreng fordi jeg har lyst til at kramme
> nusee og forkæle ham, men det har jeg hele tiden *G*

Sådan er det ikke for mig - jeg har langt fra altid lyst til
at kæle og kramme med børnene, og slet ikke så tit som
de gerne vil have det.

Det tog mig lang tid at lære, at det var naturligt at kæle
og kramme i andre sammenhænge end seksuelt. Jeg har
så valgt at bruge børnene til at øve mig på, så de er meget
bedre til det end jeg

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 16:57

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message

Hej Søs

> Det tog mig lang tid at lære, at det var naturligt at kæle
> og kramme i andre sammenhænge end seksuelt.

Sådan går det ofte, hvis børn i deres opvækst, er blevet
forsømt hvad angår fysisk kærlig forælder kontakt,
som voksen kan det så resultere i, at man seksualisere
"enhvær" fysisk kontakt, for så er det jo tilladt at få
kærtegn og give do.
Måske, er der en overvægt af mentalt "afviste" børn,
der netop forelsker sig i forelskelsen?

> Ikke nødvendigvis.

Næh, det har du ret i, for år tilbage,
var der en periode, jeg overhovedet ikke magtede
at være i samme rum som min kone, jeg kunne sågar
ikke holde ud at se romantiske film med kysse og
antydnings-sex-cener uden at frustrations-vreden
var ved at æde mig op, for sådan var det jo ikke
tilnærmelsesvis mellem min kone og jeg.
Først da jeg efter år, "gav op" og overgav mine
frustrationer, blev vores forhold igen fyldt med
ømhed og kærlighed

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 20:31

Hej Henning :0)

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som voksen kan det så resultere i, at man seksualisere
> "enhvær" fysisk kontakt, for så er det jo tilladt at få

Det er/var også for mig noget med ikke at kunne "forstå"
fysisk kontakt mellem andre end to voksne der "elskede"
hinanden - jeg kendte jo ikke til det.

Jeg havde aldrig krammet en veninde, eller siddet op ad
mine forældre og set film, endsige fået kram og nus af dem,
ikke engang trøst.

I mange år fandt jeg det totalt unaturligt, når andre gjorde
det - synes det var "overdrevent" og "forkert". Og ingen
fik lov at holde om mig, eller bare noget der lignede - kun
"manden" i mit liv. Da jeg så fandt ud af, sådan hen ad vejen,
at børnene (især den ældste - han banede jo vejen *S*)
havde brug for det, og derfor besluttede mig at lære det.
Så måtte jeg indføre "ritualer" for at kunne forholde mig til det.

Godmorgen-knus og farvelkram. Godnat-nus og godnat-kys
osv. osv.

Jeg havde det meget svært med det i begyndelsen, følte mig
voldsomt provokeret af det, og kejtet og fremmed. Det er
blevet meget bedre, selvom jeg stadig er bedst til det, og har
det bedst med det - hvis det er med "manden". Jeg har så måtte
"lære" mine gamle venner/inder og familien at nu kan jeg godt
kramme - for de troede jo, at de vidste, at det ville jeg slet ikke
være med til

> Måske, er der en overvægt af mentalt "afviste" børn,
> der netop forelsker sig i forelskelsen?

Mentalt synes jeg ikke, jeg har været afvist - snarere tvært-
imod (jeg taler lige om mig selv *S*).

> [...]
> tilnærmelsesvis mellem min kone og jeg.
> Først da jeg efter år, "gav op" og overgav mine
> frustrationer, blev vores forhold igen fyldt med

Det skal jeg vist lige tænke mere over *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 16:31

> [...]

> skal jeg bare - det er mit ansvar som mor.
>
> Når det er sagt, så synes jeg børn er noget så givende,

Jeg havde nu heller ikke opfattet denne tråd som
omhandlende forælder barn rollerne, men voksen
relationer, forelskelse og parforhold ?

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 16:38

> Jeg havde nu heller ikke opfattet denne tråd som
> omhandlende forælder barn rollerne, men voksen
> relationer, forelskelse og parforhold ?

Det var heller ikke det den omhandlede fra min side af.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : FreYa

Dato : 24-09-01 11:22

Sun, 23 Sep 2001 23:49:32 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Sott"
<sott@post.tele.dk>:
Hej Søs :)

>Jeg giver ikke for at få.
>Men jeg forventer at få.

Og sådan skal det være.

>Nahhh... jeg tror nu godt det kan lade sig gøre

*lol* Ork ja, det er såmænd set før.

MEN:

>Jeg giver ikke ukritisk. Jeg skal have (modtage), for at vedblive
>at have lyst til at give. Får jeg ingenting - mister jeg lysten til at
>give,
>og uden lyst så giver jeg ingenting.

- afviger ikke voldsomt fra det jeg i sin tid, skrev i den tråd.

Faktisk skrev jeg i et af mine første indlæg i tråden, at "jeg
*forventer*".

At mine indlæg så senere tolkedes som om jeg er fortaler for de alt -
og selvopofrende kvinder (hvoraf jeg *naturligvis* selv er een ;)) kan
jeg ikke tage ansvaret for.

Modargumenter, såsom at man selv vil bestemme om man vil med til
fødselsdagsfest og at man selv vil bestemme hvem man vil kysse, fik
mig *næsten* til at tro på, at jeg et eller andet sted, havde skrevet
det modsatte.

Men det havde jeg altså ikke.

--
Freya

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 17:49

Hej FreYa-babe-som-jeg-altså-snart-må-lære-bedre-at-kende *GG*

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse

[Snipper voldsomt]
> [...]
>
> At mine indlæg så senere tolkedes som om jeg er fortaler for de alt -
> og selvopofrende kvinder (hvoraf jeg *naturligvis* selv er een ;)) kan

Klart du er præcis sådan en kvinde...

> [...]
> fødselsdagsfest og at man selv vil bestemme hvem man vil kysse, fik
> mig *næsten* til at tro på, at jeg et eller andet sted, havde skrevet

Ihhh... altså.... for dævlen da osse......
Jamen, så, såeeehhhh.... så er vi sgu' da enige.

Øhm - betyder det, at det ikke er muligt for os at være uenige?
Og betyder det så at Bo igen har afsløret sin visdom?

Tusinde knus og kram
Søs

FUT: news:dk.snak.snik

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-09-01 01:19

> [...]
>
> Jeg giver ikke ukritisk. Jeg skal have (modtage), for at vedblive
> at have lyst til at give. Får jeg ingenting - mister jeg lysten til at

Søs har ret. kærlighed er forretning
MvH Steen

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 05:39

Hej Steen :0)

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Søs har ret. kærlighed er forretning

Møntenheden er følelser.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 16:24

> [...]

> Jeg giver ikke ukritisk. Jeg skal have (modtage), for at vedblive
> at have lyst til at give. Får jeg ingenting - mister jeg lysten til at

Ja så enkelt oplever jeg det også, bliver det
jeg giver ikke værdsat, dør jeg mentalt,
værdsat ved at det jeg giver, bliver en
positiv respons med gensidighed

MVH
Henning

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 23-09-01 21:22

On Sun, 23 Sep 2001 18:56:36 +0000 (UTC), "Tomas O." <tfo@gmx.net>
wrote:
HI Tomas

> [...]
>forælre og min søn, jeg mangler mere end at elske, at give
>opmærksomhed, nussen, en at læsse det her overskud af følelser af

jamen det forståes da - det er måske ofte både næmmer og føles bedre
at give ind at få - men i hendhold til det jeg skrev til søs - det er
jo en og samme ting i forelskelsens natur ; at det er behovet for at
være noget sammen med & FOR en anden - jeg tror ikke at de køre som 2
størelser isolerede af hianden , men at forelskelsen / kærligheden er
i kraft af den dynamik der er i mellem de 2 mennesker !

jeg forstår den kærlighed du taler om fra Børn famille ja forældre ...
men det er nu en anden ind den ikke ringer eller bedre bare anderledes
ind den man finder i mellem 2 voksne mennekser !

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 23-09-01 21:17

On Sun, 23 Sep 2001 19:23:58 +0200, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:
HI Søs

> [...]
>også.
>
>Tænk at en enkelt ting, fylder så meget i så mange menneskers

jeg tager lige det hele med uden at snippe - da det forkommer mig at
være mest menings danende !
Tjaaa men når du tænker over det så er det jo egentligt ikke så sært -
groft sagt kan man sige at menneske opgave sammen med slevopretelse
driften er vider førslen af slægten nok en af de mest stimulerene
drifter vi har - ikke at det skal inflatere forelskelsens mission - da
folk trods alt forelsker sig og oplever kærlighed efter forplatningens
aktualiteten !
men jeg tror ikke vi er skabt til at leve aflene - ihvertilfælled ikke
pysisk , jeg tror ikke pronto man behøves at leve under det samme tag
for at være lykkelige sammen !

>Ja, det er det jo.

jamen der er det igen min overbevisning at hvis man i det store hele
er lykkelig med den måde hvor på man for & giver sin
forelskelse/kærlighed - så er misionen også fuldbyrdet !

>Du har måske ret.

forelskelsen er jo en beviselig rus hvor hjernen simpelthænd producere
de samme stoffer som man f.eks finder i amfetemin det er jo en rus
der skal få os til at være stærke og føre os i mod objektet kretikløst
for vores atraksion !
Bedste hilsner

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 21:21

Hej Bo :0)

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <stigmata_2o1o@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:pcfsqtk61c01avrv8gnabap7vbl2qbckq0@4ax.com...

Jeg snipper til gengæld uhæmmet

> men jeg tror ikke vi er skabt til at leve aflene - ihvertilfælled ikke
> pysisk , jeg tror ikke pronto man behøves at leve under det samme tag
> for at være lykkelige sammen !

Jeg tror heller ikke, at man nødvendigvis behøver leve under
det samme tag.

Og jeg tror heller ikke mennesket er skabt til at være alene.

> jamen der er det igen min overbevisning at hvis man i det store hele
> er lykkelig med den måde hvor på man for & giver sin
> forelskelse/kærlighed - så er misionen også fuldbyrdet !

Hvis man nu ikke er lykkelig med den måde man får og giver
sin forelskelse/kærlighed - så ville det være befriende at opleve,
at man slet ikke rigtigt er forelsket, men måske blot er forelsket
i forelskelsen.

> [...]
> de samme stoffer som man f.eks finder i amfetemin det er jo en rus
> der skal få os til at være stærke og føre os i mod objektet kretikløst

Hmmm.... stærke... jeg er ikke helt enig, jeg synes jeg bliver
ret så eftergiven og en masse andre ting, som jeg ikke forbinder
med at være stærk, når jeg er forelsket.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah Xd@g

Dato : 23-09-01 22:32

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in news:3bae44b7$0$80721
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

HI Søs :)

> Jeg snipper til gengæld uhæmmet

det var vist også på tide

> Jeg tror heller ikke, at man nødvendigvis behøver leve under
> det samme tag.
>
> Og jeg tror heller ikke mennesket er skabt til at være alene.

nej - det e r ihvertilfæled sjældent -der er nogen meget karekter afvigene
mennekser som - i derres natur er så isolerede fra resten af verden - at det
ikke lader sig gøre egendomeligt nok mange af mensa foreningens medlemmer !

> [...]
> sin forelskelse/kærlighed - så ville det være befriende at opleve,
> at man slet ikke rigtigt er forelsket, men måske blot er forelsket

jamen sådan tror jeg sgu ikke det fungere ... man kan på et tidspunt erkende
at man har elsket på et dårligt grundlag , men imens den står på føles den
ægte .. jeg kan huske på et tidspunkt i min meget tidlige ungdom der faldt
jeg for en der havde langt lyst hård - jeg havde ingen kontakt med hende ud
over ta jeg vinkede til hende en gang imens jeg sad på Thisted Kirkegård og
skølled nr mange guld øl ned i den måned - det var det - jeg *elskede* hende
i et ½ år i mit hoved eller for at være mere præcis hendes hård !
Nå så hørte jeg at en af min bekendte havde bedægget hende - jeg droppede
mit jop - udrustede mig med mit dankort og spring kniv samlede en af røderne
op i Kbh og vi fløj til Thy - hvor jeg jagtede *synderen* med min kniv i
flere dage og gav hende med hårdet et mindre nerve samenbrud hun arldirg
helt kom sig over :) ALT DET i mens vi drak 25 000 kr op på mit dankort og
dte var trods alt en slat i 87 - nå men enden på historien blev at han
flyttede til norge og er ikke set siden - jeg blev så en slags gode venner
med hende 5 år efter , hun var sgu faktisk meget flink viste det sig selv
om hun var hamrene paranoid for mig men jeg flyttede da ind på ferie osv
i en uge i ny og næ ved hende og hendes mor & søster - de havde en grill bar
hvor jeg så ku gå og æde mig en pukkel til i pom frits og chess burgers i
mens jeg sad inde i kro stune og læste jes bERTELSEn og wulff også en gang i
mellem kikkede jeg op fra min bog smillede venligt til den nervøse sylfide
og tænkte det var well nok pænt hård som jeg blev helt varm inden i også
læste jeg vider !
så hende så sidste gang i mon ikke det var 96 der havde hun fåed en meget
sød datter som jeg kom meget fint ud af det med - flyttede vanen tro ind i
en uges tid nogen gange , det var fint nok - men så fand hun en kærste i
Hjøring og lever nu under hemlig adresse.

men når jeg tænker tilbage på det hele om jeg nogensinde elskede hende :nej
min fantasi : ja om jeg begærede hende seksulet : nej !!!
om jeg var facineret af hendes hård : Afgjort !
om jeg ku tænke mig at se hende igen :nej !

hele det forløb kan man måske nok kalde en forelskelse i forelskelsen -
havde hun haft 8 cm langt hård , så var det en episode der arldrig havde
fundet sted i mit liv !
havde hun under det givne forløb klippet det ned til 8-12 cm - så var det
gåed over med det samme det er jeg helt sikker på !

> Hmmm.... stærke... jeg er ikke helt enig, jeg synes jeg bliver
> ret så eftergiven og en masse andre ting, som jeg ikke forbinder
> med at være stærk, når jeg er forelsket.

jamen søs hvis du aner hvor meget styrke det kræver at være *svag* det er jo
netop en af de væsentligste ting i ok det er så kærligheden til et andet
menneske - at man f.eks nogen gange ikke er stærk og det er ok !

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 18:13

Hej Bo :0)

> [...]
det
> ikke lader sig gøre egendomeligt nok mange af mensa foreningens medlemmer

Der er vist ikke langt fra geni til galning

> [...]
erkende
> at man har elsket på et dårligt grundlag , men imens den står på føles

Ja.

[snip]
> hele det forløb kan man måske nok kalde en forelskelse i forelskelsen -
[snip]

Det er nu nogle underlige mekanismer der træder i kraft,
meget kraftfulde.

Jeg ville bare gerne tackle det bedre.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 17:05

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message

Hej Søsser

> Hmmm.... stærke... jeg er ikke helt enig, jeg synes jeg bliver
> ret så eftergiven og en masse andre ting, som jeg ikke forbinder
> med at være stærk, når jeg er forelsket.

Jeps det er paradokset, forelskelse gør både stærk og svag,
sårbar og usårlig *G*

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 19:24

Hej Hemse :0)

> Jeps det er paradokset, forelskelse gør både stærk og svag,
> sårbar og usårlig *G*

Jeg er træt af følelser - har I andre det sådan engang imellem?

Det er nok min hang til at leve hvert minut fuldt ud, der har
denne bagside - der er jo også en dejlig forside, med masser
af sprudlende liv og dybe følelser...

.... jeg kan bare godt blive lidt træt af det

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 20:05

> Hej Hemse :0)

Dejligt kælenavn

Hej Søsser

> Jeg er træt af følelser - har I andre det sådan engang imellem?

Kun ugengældte følelser, det slider een op mentalt!
Når vi snakker kærlighed/forelskelser

> ... jeg kan bare godt blive lidt træt af det

Er det måske når du faker følelser, du inderst inde
ikke har? (Giggolog syndrom)

Knus og kram

Henning

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 20:19

Så bliver jeg da bare ved *G*
Hej Hemse :0)

> Kun ugengældte følelser, det slider een op mentalt!
> Når vi snakker kærlighed/forelskelser

Jeps.

> Er det måske når du faker følelser, du inderst inde
> ikke har? (Giggolog syndrom)

Det tror jeg nu ikke.
Eftersom jeg har den sjældne evne til at komme i tvivl
om alt mellem himmel og jord, husker jeg at bruge ordet
_tror_ i rigelige mængder :0)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Puk

Dato : 26-09-01 16:43

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Søs

> Jeg er træt af følelser - har I andre det sådan engang imellem?

Absolut !!! Jeg har det da jævnligt sådan, at jeg bare ikke GIDER det med
følelser. Og det kan så iøvrigt være i forhold til hvem som helst. Jeg er
vild med at lukke døren til mit hjem og ikke skulle forholde mig til nogen
som helst overhovedet. Jeg hiver jævnligt stikket ud til telefonen, fordi
jeg simpelthen ikke gider andre mennesker og deres følelser, at forholde mig
til dem, mærke efter hvordan jeg selv har det med dem osv i den dur. Eller
begrave mig i arbejde og fuldstændig ignorere alt hvad der hedder følelser.
Hver dag kaster jeg mig over motionscyklen og nyder at blive total tom i
både hoved og hjerte.

Jo tak følelser kan afgjort være for meget af det gode. Ofte ser jeg langt
hellere noget handling uden alt det her føleri, som ofte kan virke decideret
slibrigt på mig.

> Det er nok min hang til at leve hvert minut fuldt ud, der har
> denne bagside - der er jo også en dejlig forside, med masser
> af sprudlende liv og dybe følelser...

Tænk jeg synes faktisk godt at mit liv kan sprudle uden de vilde
følelsesmæssige udsving fra den ene grøft til det andet. Ud over min
mormors død husker jeg simpelthen ikke hvornår jeg sidst havde dybe følelser
i stil med sorg, angst, smerte eller noget der i den stil kan gøre ondt.
Eufori derimod oplever jeg faktisk ganske ofte. Senest i Parken til DM
koncert i søndags, hvor 15 år som fan fik udløb sammen med 33.000 andre
mennesker der alle var dybt fascinerede af den ultra karismatiske musik og
ikke mindst forsanger David Gahan. Og den slags følelser er jeg vild med.
De er klare og utvetydige i deres udtryk. De er rene og tilgængelige i rigt
mål. Ikke så megen gransken, analyseren, mærken efter eller noget som helst
i den stil. Bare lige i kødet og ride med på bølgen. Det er ultra fedt.

Men kærlighed, forelskelse osv i den dur det gider jeg som oftest slet ikke.
Det er besværligt og trættende. Det dræner for energi og det tager en masse
opmærksomhed, som ofte er langt bedre investeret andet sted. Nogle vil mene
at det lyder bittert, men sådan ser jeg det slet ikke. Jeg synes det er
befriende. Jeg synes det er lykke at finde ud af, at jeg faktisk slet ikke
ville synes det var spor ufedt at forblive single resten af mit liv. Det er
ren frihed, fordi jeg har det jeg dybest set virkelig ønsker mig og derfor
ikke føler at jeg lider savn på nogen måde. Juuuuuuubiiiiiiii

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sott

Dato : 26-09-01 17:56

Hej Puk :0)

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

derfor
> ikke føler at jeg lider savn på nogen måde. Juuuuuuubiiiiiiii

Jeg har snippet uden blusel, håber ikke du synes det er _for_
voldsomt :0)

Jeg kan godt se det rigtige i det du skriver, og synes også det
lyder overvejende positivt. Men det var ikke dét jeg mente,
med at være træt af følelser. De følelser jeg er træt af, er dem
jeg selv har, og dem kan jeg ikke lukke døren for...

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Puk

Dato : 27-09-01 07:09

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Søs

> Jeg har snippet uden blusel, håber ikke du synes det er _for_
> voldsomt :0)

Orke nej *S*

> [...]
> med at være træt af følelser. De følelser jeg er træt af, er dem
> jeg selv har, og dem kan jeg ikke lukke døren for...

Det kommer vel an på hvilken vigtighed du tillægger dem og hvad det er du
mener, du kan få ud af at svælge i dem og bruge store mængder tid på dem
eller hvad?

Jeg har også i en periode været træt af de følelser jeg selv havde, men på
et tidspunkt fandt jeg ud af, at det jo sådan set blot var mig selv som
holdt mig fast i disse følelser. Det er lidt svært at forklare, men det er
noget med at måden jeg handler på også påvirker, hvad jeg føler og hvordan
jeg føler det.

Er jeg vred, ked af det, irriteret eller noget i den dur, så fjerner jeg mig
simpelthen situationen og tager time-out. Jeg foretager mig et eller andet,
som kræver min fulde opmærksomhed og som giver mig pause. Gerne noget
fysisk krævende, fordi det simpelthen er det som virker bedst for mig. Når
jeg så har foretaget mig noget helt andet er jeg bagefter langt mere klar og
oplever ofte at vreden, irritationen eller hvad det nu er, er blevet langt
mere overskuelig og håndtérbar. Jeg føler mig med andre ord ikke nær så
overvældet og dermed bliver jeg bedre i stand til at gøre noget ved det. Og
dette noget kan være så forholdsvis simpelt som at jeg ganske enkelt ikke
tillægger følelsen den samme betydning mere. Det er dælme svært at
forklare.

Iøvrigt så er jeg mig også bevidst om, hvilke situationer der oftest fører
til de negative følelser og jeg er derfor også i stand til at undgå dem tit
og ofte.
Tag nu forelskelse. Jeg har haft en tendens til at kaste alt for mange
varme følelser på mænd inden jeg reelt vidste om de var alle disse varme
følelser værd. Ofte selvfølgelig med skuffelse som resultat. Det har jeg
så gjort noget ved, ved simpelthen at tage mænd som jeg umiddelbart følte
mig meget tiltrukket af i meget små doser af gangen. Lade være med at være
sammen med dem i typiske romantiske situationer til at starte med og istedet
tilbringe tid med dem i mere almindelige situationer og opleve dem som
mennesker og mænd INDEN jeg forsøger at opleve dem som potentielle partnere.
Det er simpelthen noget med ikke at køre situationerne op og selv være med
til at romantisere dem. Altså undlade selv at manipulere med omgivelser og
begivenheder for at give dem et romantisk skær.

Men nu ved jeg jo altså slet ikke om det er sådan noget du mener *S*.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sott

Dato : 27-09-01 17:33

Hej Puk :0)

> Det kommer vel an på hvilken vigtighed du tillægger dem og hvad det er du
> mener, du kan få ud af at svælge i dem og bruge store mængder tid på dem
> eller hvad?

Ja, det er præcis det, som det kommer an på.
Og jeg har stadig meget at lære :0)

> [...]
og
> oplever ofte at vreden, irritationen eller hvad det nu er, er blevet

Det lyder alt sammen godt og rigtigt.
Det virker ikke for mig - jeg kan snildt være i en
arbejdssituation, der mildt sagt er meget krævende, og
f.eks. ny og udfordrende - og alligevel køre et tåbeligt
følelsesmæssigt trip sideløbende.

Sikkert fordi jeg har været vant til, at sådan må det nød-
vendigvis være, hvis jeg overhovedet skal gøre mig for-
håbninger om nogensinde at komme på "forkant" med
en eller anden form for udvikling - for det er helt umuligt,
at gøre de ting jeg har gjort og gør, samtidig med at man
er alene med børn - uden at blive rendt overende, hvis man
ikke formår at gøre tingene sideløbende.

Muligheden for at sige, hver ting til sin tid, er ikke-eksisterende
- qua mit øvrige liv.

Jeg kører simpelthen pr. automatik i et langt højere gear, end
stort set samtlige mennesker jeg kommer i kontakt med.

> [...]
og
> begivenheder for at give dem et romantisk skær.

Lyder meget fornuftigt - jeg er rigtig dårlig til det.

Jeg er meget manipulerende, og vil også gerne dominere en
hvilken som helst udvikling contra ikke-udvikling. Dertil skal
lægges min egoisme, og min kræve-mentalitet - samt mit
mildest talt overdrevne behov for bekræftigelse.

Rører du det godt sammen, får du en eksplosiv blanding,
og det helt uden indblanding udefra.

> Men nu ved jeg jo altså slet ikke om det er sådan noget du mener *S*.

Det er præcis sådan noget jeg mener *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 23-09-01 22:47

d. 23/09/01 19:23 skrev Sott på sott@post.tele.dk i artiklen
3bae1b2c$0$80800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Tænk at en enkelt ting, fylder så meget i så mange menneskers
> liv. At være elsket.

Ja, det fylder meget, især når man ikke føler sig elsket - hverken af andre
eller af sig selv.

Det er lidt det samme, som jeg har læst om sex i denne gruppe: Det fylder
meget i tilværelsen, når det ikke fungerer, mens det ikke fylder særlig
meget, når det fungerer godt.

Med venlig hilsen

Børge
som går til salsa for begyndere om torsdagen - og synes det er svært

Fra : Chokmah x@dogSun

Dato : 24-09-01 11:54

Borge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> wrote in

> d. 23/09/01 19:23 skrev Sott på sott@post.tele.dk i artiklen
> 3bae1b2c$0$80800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ja, det fylder meget, især når man ikke føler sig elsket - hverken af
> andre eller af sig selv.

Hmm Børge jeg tror nu forudsætningen for at man kan føle sig elsket af andre
er at man - har en vis begejstring ved sig selv -
om end det ikke er en kærlighedes erklæring :) så da et kompliment som du
burde tage til dig jeg og mange andre : føler faktisk glæde ved at læse dine
indlæg om du bryder dig om det eller ej så er der faktisk respekt og symapti
om din person !

> Det er lidt det samme, som jeg har læst om sex i denne gruppe: Det
> fylder meget i tilværelsen, når det ikke fungerer, mens det ikke fylder
> særlig meget, når det fungerer godt.

Tjaa det er svært at sætte ord på noget der fungere godt - ligesom de bedste
kærlighedes sange handler om ulykkelig hærlighed - men hvis man tager
dynamiken og sætter den med omvendt fortegn så er det jo lige så stor en
erklræing til hvad der kunne være elller var

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 22:09

Hej Børge :0)
(kunne du ikke tænke dig at komme med til
dss-fest?)

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det fylder meget, især når man ikke føler sig elsket - hverken af
andre
> eller af sig selv.

Jeg ved ikke, om jeg vil kunne elske mig selv *altid*
Men jeg har da mine rigtig gode dage - og det hjælper
på det, når jeg får positive tilbagemeldinger på f.eks.
arbejdet, og hos familien - og får at vide, selv når jeg
ikke selv kan se det, at jeg blomstrer op og det ser
godt ud, at jeg går og taber mig.

Alt i alt er jeg glad for at være mig - det er det med for-
elskelse, jeg ikke lige har styr på. Det gør mig helt rundt
på gulvet, noget så ør...

> Det er lidt det samme, som jeg har læst om sex i denne gruppe: Det fylder
> meget i tilværelsen, når det ikke fungerer, mens det ikke fylder særlig
> meget, når det fungerer godt.

Det er virkelig kort og præcist, meget rammende.
Jeg er enig

> Børge
> som går til salsa for begyndere om torsdagen - og synes det er svært

Hvis du kommer til en af vore fester, så vil jeg gerne prøve
at danse det med dig, bare du lover ikke at skrige, hvis jeg
træder dig over tæerne *stort smil*
(jeg har aldrig prøvet at danse salsa)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 25-09-01 08:16

d. 24/09/01 23:08 skrev Sott på sott@post.tele.dk i artiklen
3bafa152$0$51387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvis du kommer til en af vore fester, så vil jeg gerne prøve
> at danse det med dig, bare du lover ikke at skrige, hvis jeg
> træder dig over tæerne *stort smil*

Det varer nok længe, inden jeg har mod til det. Det første to gange, jeg har
været til salsa, har jeg ikke fået den nødvendige 3/4 takt ind i kroppen, så
selvom jeg har lært de mest grundlæggende trin, går det ofte helt galt, når
jeg også skal "styre" (føre) en dame og ikke mindst i nogle mere avancerede
figurer. Det er jo sjældent nok bare at flytte fødderne til musikken.

Jeg skal overveje at komme til næste dss-fest, som jeg har læst lidt om i
dk.snak.snik. Måske kan én af jer sende adresse, dato og klokkeslæt, som jeg
kan tage stilling til?

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 15:47

Hej Børge :0)

> [...]

avancerede
> figurer. Det er jo sjældent nok bare at flytte fødderne til musikken.

Jeg vil stadig gerne være prøveklud til en dans *S*

> [...]
> dk.snak.snik. Måske kan én af jer sende adresse, dato og klokkeslæt, som

Det er jeg sikker på at Mark eller Kristine er m/k'er for :0)

Tusinde hilsner
Søs Pedersen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-09-01 21:47

Sun, 23 Sep 2001 12:31:33 +0200 skrev "Sott" <sott@post.tele.dk>

Hej Sott,

>Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
>ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

Uhh, den er grim, for "det ved man bare"...

Bagefter, når det hele har lagt sig kan man nemt kende forskel på de
forskellige ting - jeg kan da tænke tilbage på hvad jeg har følt *før*
Nicolai, og fnysende erkænde hvor meget jeg snød mig selv...

En kyniker har engang sagt at hvis man ikke er sikker på at man har mødt
den eneste ene, ja så ham man ikke! Jeg ved ikke om jeg tør være så
kategorisk, for jeg forstår bestemt godt din følelse.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Sott

Dato : 23-09-01 22:02

Hej René :0)

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Uhh, den er grim, for "det ved man bare"...

Ja, det synes jeg jo også et eller andet sted.

> Bagefter, når det hele har lagt sig kan man nemt kende forskel på de
> forskellige ting - jeg kan da tænke tilbage på hvad jeg har følt *før*
> Nicolai, og fnysende erkænde hvor meget jeg snød mig selv...

Jeg har så efter mit ægteskab måtte erkende, at jeg endnu har
til gode at møde den samme konstellation igen - hvor vi begge
er så hovedkulds forelskede at verden i årevis kun drejer sig
om "os".

Eller måske er det jeg har til gode, at det rent faktisk varer ved,
og ikke bare viser sig at være en "døgnflue". Selv den mest
inderlige forelskelse kan relativt hurtigt fordampe, iflg. min
erfaring.

> En kyniker har engang sagt at hvis man ikke er sikker på at man har mødt
> den eneste ene, ja så ham man ikke! Jeg ved ikke om jeg tør være så
> kategorisk, for jeg forstår bestemt godt din følelse.

Jeg synes bare, at uanset hvordan det ellers føles - så kan der
være tidspunkter, hvor det ville være dejligt for en stund at
kunne bilde sig selv ind, at man reelt bare er forelsket i for-
elskelsen...

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 23-09-01 22:47

d. 23/09/01 22:47 skrev Rene' Hjorth på rhjorth@spamcop.net i artiklen
jeisqtgfo6u6tnkikr8a13lq9muo2ffp3t@4ax.com:

> Sun, 23 Sep 2001 12:31:33 +0200 skrev "Sott" <sott@post.tele.dk>
>
> Hej Sott,

> Uhh, den er grim, for "det ved man bare"...

Eller: Det kan man ikke... Være sikker på altså.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : FreYa

Dato : 24-09-01 11:15

Sun, 23 Sep 2001 12:31:33 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Sott"
<sott@post.tele.dk>:

Hej Søs :)

>Mit spørgsmål er:
>Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
>ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

Som jeg ser det, er der tale om forskellige typer/grader af
forelskelse, som måske har det tilfælles, at de i starten er næsten
lige intense, men nogle fordamper hurtigere end andre. Andre igen,
viger langsomt, for den dybere variant, kærlighed, eller, hvis man er
heldig, kærlighed hvor elementer af forelskelsen er bevaret. Og en hel
masse midt imellem.

Forelskelse i følelsen af at være forelsket, opfatter jeg som en
bortforklaring af den hurtigt fordampende forelskelse, og muligvis
også af den ulykkelige forelskelse, og det mener jeg er synd og skam.
Vist er det surt at være forelsket når følelsen ikke er gengældt, men
det gør desværre ikke forelskelsen mindre. Ligeledes tror jeg,at nogle
mennesker forelsker sig lettere og hurtigere end andre, og det mener
jeg nu heller ikke inflaterer følelsen. Der er ganske enkelt bare
forskel på folk, og forelskelser :)

Muligvis kan der også være tale om situationer hvor man bilder sig
selv ind at man er forelsket? Ikke fordi man søger *følelsen* men
måske snarere fordi alt andet passer så fint; man har mødt en person
som man egentlig burde kunne blive forelsket i; en person som måske er
meget forelsket i én, så alt kunne være honky dory, hvis ellers man
bare selv var forelsket. Her tror jeg man muligvis kan have held til
at falde ind i forelskelsen, og jeg tror tilmed at den muligvis kan
udvikle sig yderligere, og blive en 'rigtig' forelskelse, men at
risikoen for at man vågner hurtigt op, muligvis er temmelig stor.

Okay, jeg har optalt 4 'muligvis'er i ovenstående afsnit, hvilket jo
nok indikerer at der muligvis er tale om en hypotese *lol*.
--
Freya

Fra : Sott

Dato : 24-09-01 18:18

Hej FreYa :0)

> [...]
> viger langsomt, for den dybere variant, kærlighed, eller, hvis man er
> heldig, kærlighed hvor elementer af forelskelsen er bevaret. Og en hel

Det bliver hurtigt trivielt, når man er enige - der bliver ikke
meget at diskutere *G*

> [...]
> mennesker forelsker sig lettere og hurtigere end andre, og det mener
> jeg nu heller ikke inflaterer følelsen. Der er ganske enkelt bare

Vil du venligst se den anden vej, næste gang jeg vasker
mit mentale undertøj - det er ubehageligt at blive set lige
igennem

Ja, det er trist at være forelsket når/hvis følelsen ikke
gengældes. Men der kan jo være mange årsager til, at
det ville føles som en "befrielse" ikke rigtigt at være
forelsket.

For mit vedkommende tror jeg det handler om, at jeg
inderst inde ikke bryder mig om at være det. Det gør
mig vildt usikker på alting, og jeg ender med bare at
ønske at gemme mig helt væk i mig selv.

> [...]
> udvikle sig yderligere, og blive en 'rigtig' forelskelse, men at
> risikoen for at man vågner hurtigt op, muligvis er temmelig stor.

Jeg tror, at du også her har fat i en væsentlig pointe

> Okay, jeg har optalt 4 'muligvis'er i ovenstående afsnit, hvilket jo
> nok indikerer at der muligvis er tale om en hypotese *lol*.

Shit - jeg troede, jeg var den eneste der talte *fnis*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 16:11

> [...]

> Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
> ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

Jeg aner det ikke, for følelsen er jo lige så berusende som
forelskelsen i personen, så fejltagelsen kan nå at blive
fatal med ægteskab, børn etc. etc. før man finder ud
af det.
For mig gik der ca 15 år og 4 børn, før jeg opdagede jeg
aldrig havde elsket hende, men elsket hendes "besættelse"
af mig, 15 år hvor jeg, fordi jeg ikke kunne se det,
gennemlevede og udtrykte nogle følelser, hun ikke var
"skyld i" og dermed ikke fortjænte, hun kunne jo ikke
gøre for, at jeg ikke og aldrig havde elsket hende, men
det så jeg først efter ca 10-11 år

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 16:20

Hej Henning :0)

> Jeg aner det ikke, for følelsen er jo lige så berusende som
> forelskelsen i personen, så fejltagelsen kan nå at blive
> fatal med ægteskab, børn etc. etc. før man finder ud
> af det.

Ja, det er skræmmende.

> [...]
> "skyld i" og dermed ikke fortjænte, hun kunne jo ikke
> gøre for, at jeg ikke og aldrig havde elsket hende, men

Hmm.... det virker så uforståeligt - men jeg har jo været
der selv :-/

Knuser
Søs

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 20:16

> Hej Henning :0)

Hej Søs

> Hmm.... det virker så uforståeligt - men jeg har jo været
> der selv :-/

Men psykologisk bare så logisk, den vrede, frustration,
foragt jeg følte, skyldtes jo min egen manglende evne til
at se mine egne ægte følelser, derfor påtog jeg mig hele
ansvaret for at det falske billede skulle blive sandt og
reagerede negativt, når hun ikke passede ind i det, det
kom som en befrielse, da jeg opdagede sammenhænget,
så kunne jeg slippe og forlade hende :-/

MVH
Henning

Fra : Hanne M

Dato : 25-09-01 16:59

> [...]

> Jeg går og spekulerer til jeg bliver blå i hovedet, og det er jo
> en usund farve og giver mig en lident flatterende teint - det

Din normale farve er da også meget pænere SS.

> Mit spørgsmål er:
> Hvordan kan man være sikker på, at man reelt er forelsket og
> ikke bare forelsket i følelsen af at være forelsket?

Det er meget svært at mærke forskel i starten, hvor man både er opstemt
over ikke at være alene, og tillægger den anden en masse egenskaber
( projektioner af egne ønsker ) . Det tager tid at identifisere, og der er
desverrer ikke nogen genvej.

Med venlig hilsen
Hanne M.

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 19:28

Hej Hanne (jeg håber din ryg ikke gør alt for ondt nu) :0)

"Hanne M" <viola_vrinsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Din normale farve er da også meget pænere SS.

Takker :0)

> [...]
> over ikke at være alene, og tillægger den anden en masse egenskaber
> ( projektioner af egne ønsker ) . Det tager tid at identifisere, og der

Man kan nu sagtens være forelsket _og_ alene *SS*

Hvis man tillægger den anden en masse egenskaber (projektioner),
så er man vel heller ikke reelt forelsket i den person, men bare i
det som personen "repræsenterer". Så kunne man måske bevidst
dreje sine projektioner i en anden retning - evt. foretage noget
sublimering udi kunsten at tegne frøer eller lignende.... hmm....

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 25-09-01 19:58

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message

Hej Søsser

> [...]
> dreje sine projektioner i en anden retning - evt. foretage noget
> sublimering udi kunsten at tegne frøer eller lignende.... hmm....

Og den pustede, og den pustede, og den pustede sig op *GF*
(frøer=prinser med vedhæng) Du må sublimere langt væk fra
eventyrets verden, dit valg af tegne objekt er helt krystalklar *GGG*

MVH
Henning

Fra : Sott

Dato : 25-09-01 20:20

Hej Hemse :0)

> Og den pustede, og den pustede, og den pustede sig op *GF*
> (frøer=prinser med vedhæng) Du må sublimere langt væk fra
> eventyrets verden, dit valg af tegne objekt er helt krystalklar *GGG*

Ihh, det ved jeg da godt - det var derfor det var så sjovt :0)

Knuser
Søs

Fra : Hanne M

Dato : 26-09-01 21:22

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> Hej Hanne (jeg håber din ryg ikke gør alt for ondt nu) :0)

Hej Søs

Tak, Nu får jeg snart at vide, om der kan gøres noget ved det
det håber jeg, det er snart et år siden , jeg kom til skade.

> Man kan nu sagtens være forelsket _og_ alene *SS*

Der jo lige det man kan , så er det særligt svært at se
forskel , man ser personen fra den bedste side hele tiden.*SS.*

> [...]
> dreje sine projektioner i en anden retning - evt. foretage noget
> sublimering udi kunsten at tegne frøer eller lignende.... hmm....

Det er man nemlig ikke , men man er ikke klar over det ,
der af projektionen, idet man er blevet klar over det, er
projektionen identificeret og så kan man se at det var
det var en forelskelse i forelskelsen.

Når du så har tegnet en flot frø kunne du prøve at kysse den,
måske bliver den til en prins. *GG*

Knus fra Hanne M.

Fra : Sott

Dato : 27-09-01 17:50

Hej Hanne M. :0)

> Tak, Nu får jeg snart at vide, om der kan gøres noget ved det
> det håber jeg, det er snart et år siden , jeg kom til skade.

Jeg må krydse fingre for dig.

> Der jo lige det man kan , så er det særligt svært at se
> forskel , man ser personen fra den bedste side hele tiden.*SS.*

Det er også positivt, sådan at se alt det gode og dejlige
i en person hele tiden - gid jeg kunne :-/
Selv når jeg er forelsket, kan jeg sagtens se negative ting
også - især når/hvis ikke lige tingene går efter mit hovede.

> Det er man nemlig ikke , men man er ikke klar over det ,
> der af projektionen, idet man er blevet klar over det, er
> projektionen identificeret og så kan man se at det var
> det var en forelskelse i forelskelsen.

Nikker...

> Når du så har tegnet en flot frø kunne du prøve at kysse den,
> måske bliver den til en prins. *GG*

Prinser har ikke nok hår på nosserne til en kvinde som jeg.
Jeg er for meget af en mundfuld, og for skør i hovedet til en
almindelig prins :0)

Jeg skal sgu' ha' fat i djævlen selv... så vil vi være "a perfect
match".

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Hanne M

Dato : 27-09-01 18:07

Hej Søs

> Prinser har ikke nok hår på nosserne til en kvinde som jeg.
> Jeg er for meget af en mundfuld, og for skør i hovedet til en
> almindelig prins :0)

Jeg tror at prinser findes i mange udgaver, også nossebehårede
djævle der kan lide småskøre kvinder som os .*GGG*

> Jeg skal sgu' ha' fat i djævlen selv... så vil vi være "a perfect
> match".
>
>Venlig hilsen
Hanne M.

Fra : Sott

Dato : 27-09-01 18:16

Hej Hanne M :0)

> Jeg tror at prinser findes i mange udgaver, også nossebehårede
> djævle der kan lide småskøre kvinder som os .*GGG*

Du har ret, jeg tog fejl - jeg foretrækker min gennemstegt,
godt branket, stegeoverfladen giver muligvis kræft, men
det smager himmelsk :0)

Tusinde hilsner
Søs

FUT: news:dk.snak.snik