bundling problemmer
Fra : danni plougmann

Dato : 23-09-01 10:14

jeg bundler med min lasat speed II som er tilsluttet usb porten. med
bundling skulle jeg da gerne kunne komme op på 15 16 stykker ik´.
det er ligsom om den stadig kun bruger den ene kanal,
hastigheden er nøjagtig den samme om jeg bundler eller ej
den kommer ikke over 7 eller 8 kb/s

har prøvet at downloade fra forskellige steder med samme resultat..
jeg køre windows xp har også prøvet windows me

PFT danni plougmann.

Fra : Pico

Dato : 23-09-01 13:09

"danni plougmann" <danni.plougmann@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er ligsom om den stadig kun bruger den ene kanal,
> hastigheden er nøjagtig den samme om jeg bundler eller ej

Jeg kender ikke Lasat da jeg bruger Eicon, men jeg bruger næsten aldrig
bundling da jeg ikke kan komme op på mere end ca. 10 kb/s og det er for
lidt til den dobbelte pris. Når jeg køre med en linie ligger den ligesom
din og så kan den anden tlf. bruges normalt.
Pico

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-09-01 16:04

Sun, 23 Sep 2001 14:08:47 +0200, skrev "Pico"
<Pico@post9.tele.dk>:

>Jeg kender ikke Lasat da jeg bruger Eicon, men jeg bruger næsten aldrig
>bundling da jeg ikke kan komme op på mere end ca. 10 kb/s

Med Lasat tilsluttet USB skulle der ikke gerne være problemer med
at nå 15 - 16 KB/s, når man bundler.

Men, Eiconen er jo ikke USB og tilsluttes en comport, så her vil
man ikke kunne nå mere end de ca. 10 KB/s, da en normal comport
ikke kan håndtere mere.

Man kan så enten isætte en hiighspeed serielport eller bruge
shsmod, hvis det understøtter ens bundkort og OS.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-09-01 20:49

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Man kan så enten isætte en hiighspeed serielport eller bruge
> shsmod, hvis det understøtter ens bundkort og OS.

Det kunne jo også være, at det var ens udbyder, der ikke kunne "levere
varen".

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-09-01 21:17

Sun, 23 Sep 2001 21:48:59 +0200, skrev "Karsten Jensen"
<bito@post5.tele.dk>:

>Det kunne jo også være, at det var ens udbyder, der ikke kunne "levere
>varen".

Det er der egentlig noget, der tyder på.

Jeg prøvede først at downloade et lille program fra Cybercitys
Tucowsmirror samt edbpriser.dks priser.
Med CC nåede jeg ikke over ca 8 KB/s.

Bagefter, fra de samme to steder og samme to filer, fik jeg med
TDC henholdsvis ca. 15 KB/s og ca. 13 KB/s.

Fra : Niels P. Andersen

Dato : 03-10-01 21:34

Hej,
Jeg har faktisk netop idag haft og løst samme problem med et USB forbundet
Lasat Speed II: I forbindelse med en større omkonfigurering af min PC havde
jeg fået sat Lasat til en anden USB port end oprindeligt. Dette havde den
effekt du har beskrevet. Efter at have tilsluttet Lasat til den oprindelige
USB port bruger jeg igen begge B-kanaler. Jeg ved naturligvis ikke om det
vil hjælpe i dit tilfælde, men det er da nemt hvis det virker.

/Niels