"nummerbestemt viderestilling"?
Fra : Niels Andersen

Dato : 23-09-01 08:51

Når engang TDC får taget sig sammen, og finder et tilfældigt telefonnummer
til mig, så har jeg to telefonnumre på min isdn-linje.
Jeg har viderestilling og viderestilling ved manglende svar, som jeg bruger
en gang i mellem.

De to numre er for at have ét til privaten, og ét til firmaet. Og hvis jeg
tager afsted en weekend kan det godt være jeg kun vil have privat-nummeret
viderestillet - kan det lade sig gøre?

Det er altså ikke nummeret der bliver ringet FRA men nummeret der bliver
ringet TIL, det skal afgøres ud fra... :)

Data:
Analoge telefoner
Eicon Diva T/A ISDN Modem (Firmware: 2.6)
Orange

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-09-01 09:29

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> De to numre er for at have ét til privaten, og ét til firmaet. Og hvis jeg
> tager afsted en weekend kan det godt være jeg kun vil have privat-nummeret
> viderestillet - kan det lade sig gøre?

Ja, stort set alle supplerende tjenester kan styres pr MSN (hvert af dine
numre er et MSN)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-09-01 19:19

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message

> Ja, stort set alle supplerende tjenester kan styres pr MSN (hvert af dine
> numre er et MSN)

Herligt! :)
Jeg kan lige så godt spørge med det samme: Hvordan?
Når jeg trykker *21*12345678# angiver jeg jo ikke hvilken MSN det gælder.

Og nu jeg er i gang, hvordan bestemmer jeg hvilken MSN jeg ringer FRA, dvs.
hvilket nummer der er på modtagerens nummerviser?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-09-01 21:45

> Jeg kan lige så godt spørge med det samme: Hvordan?
> Når jeg trykker *21*12345678# angiver jeg jo ikke hvilken MSN det gælder.

Jeg ved ikke hvordan Eicon aktiverer viderestillingen. Det du trykker der er
noget proprietært snask der kun har betydning for analoge apparater. Normalt
kigger centralen på hvad nummer signaleringen kommer fra, men signaleringen
understøtter andre metoder.

> Og nu jeg er i gang, hvordan bestemmer jeg hvilken MSN jeg ringer FRA,
dvs.
> hvilket nummer der er på modtagerens nummerviser?

Diva'en sender det nummer der står som portens 1. nummer

--
Martin Højriis Kristensen