Hunde der "snykker"....
Fra : Jannie Sørensen

Dato : 21-01-01 17:41

Jeg har 2 dejlige hanhunde, som bl.a. bruges til agility. Jeg har dog et
problem... Begge hunde er ofte mest interesseret i at gå med næsen i jorden,
også selvom jeg lokker ihærdigt med godbidder, "hujeri" o.s.v.

Det er LIDT irriterende på en agilitybane, da koncentrationen ofte smutter
sig en tur...

Nogle gode råd?

Mange hilsener
Jannie Sørensen

http://www.nokke.subnet.dk

Fra : Lars Stricker

Dato : 21-01-01 23:00

Hejsa
Jeg kan da godt foreslå 3-4 ting :
"Nej"- øvelser, kontaktøvelser, nogle bedre godbidder og/eller boldmotivation.
Husk osse at hundene helst skal være småsultne når du træner, d.v.s. faste ½ til
1 døgn inden fællestræning/konkurrencer.
Hvilken slags hunde er det ? Nogle racer kræver lidt extra for at få næsen op
fra grønsværen
mvh
-Lars

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 22-01-01 16:23

Prøv at få extra megen fart på hunden. Prøv en overgang kun at træne på
springbaner, og lade agilitybanerne ligge.

På springbanerne vil hunden hele tiden være i stor fart, og det kan
være, at dine vovser så helt glemmer, at de skal snuse i jorden mellem
hver forhindring - for det vil der ikke være tid til.

Og til sidst vil hundene glemme, at de skal snuse og så kan du tage
agilitybanerne i brug igen.

Hilsen Lone og Ditto (som ikke snuser i græsset, men spiser græsset,
hvis det er for højt).

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : N/A

Dato : 23-01-01 08:42

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 23-01-01 08:42

In article <Fp%a6.223$LN5.8986@news.get2net.dk>,
"Jannie Sørensen" <jannie.s@get2net.dk> wrote:
> [Lone]
> Prøv at få extra megen fart på hunden. Prøv en overgang kun at træne

> springbaner, og lade agilitybanerne ligge.
>
> [Jannie]
> Mener du at jeg f.eks. ikke skal få dem til at sidde foran det første
> spring, men bare "tage tilløb" og se om de så "kører på skinner"???

Ja, jeg tror at fart fart og atter fart er løsningen, for så får den
ikke tid til at snuse, da den er beskæftiget med noget andet, som den
bliver nødt til at koncentrere sig 100% om.

Hvor træner du henne ?

Hilsen Lone og Makker

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/