dsl-faq.dk
Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 23-09-01 01:08

Hej gruppe,

Trods min nedadgående aktivitet her i gruppen, vender jeg nu lidt tilbage
for at bede om jeres opmærksomhed i et kort øjeblik.
I starten af juni smed jeg et site online (turbine.dk/2601) som nu har tjent
60.000 sidefremvisninger og 10000 besøgende - at behovet for support til SS
2601 var til stede var ingen overraskelse, men antallet af mails fra folk
der haft problemer har været ganske skræmmende/imponerende og jeg må da sige
at det kom som en lille overraskelse for mig. Derfor har jeg heller ikke
været i stand til at hjælpe alle.
Planen er nu at samle de mange uofficielle FAQs under et site, der gør det
nemt for os alle at hjælpe hinanden, nye som gamle dsl-brugere. Derfor håber
jeg, at folk vil bakke op omkring projektet.
Som det ses på hjemmesiden lige nu er der nogle mangler som der skal rettes
op på, så hvis du mener at have noget du kan bidrage med til dette
non-profit projekt med, vil jeg gerne høre fra dig.
Pt. er sitet blot en opdateret version af den gamle turbine.dk/2601.

En lille parentes : Vil dette site ikke overlappe net-faq.dk ? Nej,
dsl-faq.dk vil fokusere på xdsl og ikke diverse netteknologier, jeg/vi vil
tilstræbe at referere til net-faq.dk hvor muligt.

Med venlig hilsen,

Ole M. Madsen
http://www.dsl-faq.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-09-01 09:26

"Ole Mægbæk Madsen" <ole@maegbaek.dk> skrev i en meddelelse
> Som det ses på hjemmesiden lige nu er der nogle mangler som der skal
rettes
> op på

En start vil nok være at få sitet til at svare på dsl-faq.dk (og ikke kun
www.dsl-faq.dk) når du nu fx bruger den form i subject.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 23-09-01 09:35

Hej,

> En start vil nok være at få sitet til at svare på dsl-faq.dk (og ikke kun
> www.dsl-faq.dk) når du nu fx bruger den form i subject.

Er noteret ... og jeg venter blot

/Ole

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-09-01 10:19

On Sun, 23 Sep 2001 02:07:53 +0200, "Ole Mægbæk Madsen"
<ole@maegbaek.dk> wrote:

>Planen er nu at samle de mange uofficielle FAQs under et site, der gør det
>nemt for os alle at hjælpe hinanden, nye som gamle dsl-brugere. Derfor håber
>jeg, at folk vil bakke op omkring projektet.

Du er naturligvis velkommen til at linke til min FAQ om WOL/Tiscalis
ADSL-løsning (en del af rådene kan også bruges af CyberCitys kunder,
hvis de anvender Cisco 677-routeren): www.paikin.dk/adsl-faq.phtml

--
Jakob Paikin

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 23-09-01 11:13

Et lille råd ville nok også være at få mange af dine links til at fungere -
mange af linksene på sitet fungerer simpelthen ikke.

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 23-09-01 11:47

Hej,

> Et lille råd ville nok også være at få mange af dine links til at
fungere -
> mange af linksene på sitet fungerer simpelthen ikke.

Hvis der var nogen der ikke fungerer må du gerne poste links her - jeg har
gået alle links i gennem + en crawler hvor muligt.
Jeg kan ikke se nogen der ikke virker ...

/Ole

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 23-09-01 12:35

Jeg kan se du har fjernet dem nu, sikker på du ikke lige fjernede dem fordi
jeg sagde det? Tror jeg nu.

Det drejede sig om links til de to øvrige PPPoE programmer, samt et link til
download af RasPPPoE. Også linket til disclaimer hvis du er på sider der
ligger under "Netexpress 2" og "PPPoE klient".

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 23-09-01 12:51

Hej,

> [...]
> download af RasPPPoE. Også linket til disclaimer hvis du er på sider der
> ligger under "Netexpress 2" og "PPPoE klient".

Den synkroniserer med min lokale webserver hver anden time, så det er det
du/vi er løbet ind i. Ang. disclaimer har du ret, den er rettet nu.

/Ole

Fra : Bent Nielsen

Dato : 23-09-01 17:28

"Ole Mægbæk Madsen" skrev:

> [...]
> gået alle links i gennem + en crawler hvor muligt.
> Jeg kan ikke se nogen der ikke virker ...

Så prøv noget andet end MS software så vil du se at den ikke er ok og
slet ikke turbine.dk

BN

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-01 12:52

"Ole Mægbæk Madsen" <ole@maegbaek.dk> skrev

-snip- et opslag.

Selv om jeg har respekt for dit arbejde, kan jeg ikke se relevansen til
denne gruppe. Dit opslag høre ikke til i dk.edb.internet.udbydere.xdsl.
Det høre snarer til i dk.opslag eller i dk.opslag.stillinger hvis du
søger hjælp (arbejdskraft) til dit projekt.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Ole Mægbæk Madsen

Dato : 23-09-01 13:11

Hej,

> [...]
> Det høre snarer til i dk.opslag eller i dk.opslag.stillinger hvis du
> søger hjælp (arbejdskraft) til dit projekt.

Jeg vidste den kom .... Pragmatisk set hører den til her, teokratisk set
i dk.opslag. Dette er den evige manglende fleksibilitet i enhver fundats,
just my 5 cents.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-01 13:27

"Ole Mægbæk Madsen" <ole@maegbaek.dk> skrev

> Jeg vidste den kom ....

Så burde du ikke ha postet den. At poste "forkert" mod bedre vidende er
ikke specielt smart.

> Pragmatisk set hører den til her,

Nej, opslag (stillings opslag?) høre ikke til her....uanset hvor godt de
er kamufleret. (og du ved det godt)

> teokratisk set i dk.opslag. Dette er den evige manglende
> fleksibilitet i enhver fundats, just my 5 cents.

Gælder de 5 cents også for det enslydende opslag i tele.internet.adsl ?

FUT dk.admin.netikette , fordi vi er OT her.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-09-01 14:35

On Sun, 23 Sep 2001 13:52:11 +0200, "Rea721" <Svar ikke i mail på
indlæg fra nyhedsgrupperne.> wrote:

>Selv om jeg har respekt for dit arbejde, kan jeg ikke se relevansen til
>denne gruppe. Dit opslag høre ikke til i dk.edb.internet.udbydere.xdsl.

Der er ikke noget forkert i at gøre opmærksom på ændringer i
tilbagevendende spørgsmål. Der henvises regelmæssigt til den, af samme
grund er det naturligt at gøre opmærksom på en adresseændring. Med
andre ord er der i lige så høj grad tale om relevant information for
dem, der allerede besøger den side, end det blot er en annoncering af
et nyt site.

Det samme har fx lige været tilfældet i dk.edb.internet, hvor Bjarne
Duelund ligeledes gjorde opmærksom på nogle ændringer på hans
netværks-delings-sider.

Jeg er bange for at nogle folk reagerer pr. refleks, i stedet for at
huske på formålet til henstillinger. Det skal vurderes i hver enkelt
situation.

(fut: dk.admin.netikette - debatten er OT her, men det oprindelige
indlæg er ikke)

--
- Peter Brodersen

Fra : Holger Erlands-Peter~

Dato : 23-09-01 12:55

Ole Mægbæk Madsen wrote:

> Som det ses på hjemmesiden lige nu er der nogle mangler som der skal rettes
> op på,.............

For os der ikke anvender MS IE, ville det være rart
hvis du gjorde siden kompatibel med andre browsere.
Jeg anvender Netscape 6.1 og kan ikke se menuen.

Mvh Holger

Fra : Bent Nielsen

Dato : 23-09-01 17:32

Holger Erlands-Petersen skrev:

> For os der ikke anvender MS IE, ville det være rart
> hvis du gjorde siden kompatibel med andre browsere.
> Jeg anvender Netscape 6.1 og kan ikke se menuen.
>
> Mvh Holger
Ja den er slet ikke OK, men det er det samme De tro alt er ok bare det
laver i med noget fra MS. Så er alt OK og helst noget fra en XP ver
eller nyere.
Hvorfor sætter de det ikke op til at kunne lase fra en som kun kan med
html 3.2 istet for aktivx eller lignede.

BN

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-09-01 08:02

> Hvorfor sætter de det ikke op til at kunne lase fra en som kun kan med
> html 3.2 istet for aktivx eller lignede.

Hvorfor ikke HTML 1.0 og text-only så den kan ses i Lynx - eller måske en
minimalistisk WAP-udgave - eller .....

Hvis du selv har overskud til at udvikle et site til alle tænkelige
platforme kan du da bare gå igang. Jeg synes Oles arbejde er fint, og har
fuld respekt for, at han prioriterer indholdet højere end support for
alskens afskygninger af browsere. Bare fordi (gætter jeg på) at du har
ideologiske grunde til at vælge en halv-slatten browser, kan du jo ikke
forvente at ethvert site virker efter dine kvalitetsnormer. Vælg en browser,
der kan vise siden - eller tag dig sammen og lav et bedre alternativ.

Just my 2 cents....

mvh
Kim Jensen

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 24-09-01 22:40

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message

> [...]
browser,
> der kan vise siden - eller tag dig sammen og lav et bedre alternativ.

Det er ikke alle der har mulighed for at vælge IE....

--
Svend

Fra : darth_vader

Dato : 24-09-01 18:05