Er Oranges brugere de eneste der oplever p~
Fra : CR

Dato : 23-09-01 00:13

Er Oranges brugere de eneste der oplever problemer?

Manglende DNS opslag, extremt sløve servere, "døde" servere som ikke engang
svarer på ping (CNN.com)

Jeg kan ikke komme på firmanettet, så jeg kan ikke konstarere det derfra

CR

Fra : Tobias H. Michaelsen

Dato : 23-09-01 00:30

CR wrote:

> [...]
> svarer på ping (CNN.com)
>
> Jeg kan ikke komme på firmanettet, så jeg kan ikke konstarere det derfra

Jeg har prøvet at logge på en server i usa, og har derfra prøvet at
pinge og trace til forskellige servere i både danmark og udlandet. Og
også derfra så det ud til at der var problemer nogle steder, så det
virker som et større problem.
Men det vil da være rart at høre fra nogle flere i dk? Men det her er
vist ikke lige den rigtige gruppe.

FUT: dk.edb.internet

eller er der nogen der har et bedre bud?

Tobias

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-09-01 00:48

On Sun, 23 Sep 2001 01:13:26 +0200, "CR" <JustMe1111@hotmail.com>
wrote:

>Manglende DNS opslag, extremt sløve servere, "døde" servere som ikke engang
>svarer på ping (CNN.com)

CNN.com svarer ikke på pings; de bliver filtreret fra.

Hvad mener du med manglende DNS-opslag? Fejler en nslookup, eller er
det blot MSIE's tilfældige, intetsigende standard-fejl-side, der
fortæller dette?

--
- Peter Brodersen

Fra : CR

Dato : 23-09-01 00:58

Default Server: scarface.mobilixnet.dk
Address: 212.97.206.131

> www.cnn.com
Server: scarface.mobilixnet.dk
Address: 212.97.206.131

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to scarface.mobilixnet.dk timed-out

plus ingen ping til noget andet end Oranges DNS servere, Og så pludselig er
der hul, og så forsvinder hullet igen.

ping 194.19.140.1 /t (DNS server)
og reply kommer igennem, og forsvinder og kommer igen sådan nærmest efter
forgodt befindende.

Grunden til at jeg spørger her og ikke andre steder, er at jeg kun abb. på
denne xdsl gruppe og den tilsvarende i Oranges interne.

men prøv CNN.com eller andre "kendte" US sites, og se om der er normalt hul
igennem. Hvis der er det, så er det vel Orange, jeg havde nær sagt som
sædvanlig, men det sagde jeg jo ikke....

CR

Fra : Tobias H. Michaelsen

Dato : 23-09-01 01:25

CR wrote:

> men prøv CNN.com eller andre "kendte" US sites, og se om der er normalt hul
> igennem. Hvis der er det, så er det vel Orange, jeg havde nær sagt som
> sædvanlig, men det sagde jeg jo ikke....

Jeg har prøvet at logge ind på en server i usa (sourceforge.net) og derfra pinge forskellige andre.

Resultat:
tdc.dk: ingen forbindelse
tiscali.dk: forbindelse
cybercity.dk: forbindelse
cnn.com: ingen forbindelse
nytimes.com: forbindelse

Det samme resultat kommer jeg frem til fra min egen (Orange) forbindelse.
Konklusion: det er ikke hos Orange at problemet ligger.

Tobias