Valpetræning
Fra : V. Iversen

Dato : 21-01-01 10:36

Hej NG.

Som nybagt far & mor til en dejlig tøs, Molly, en Dogue de Bordeaux, vil vi
blive meget glade for henvisninger til valpetræning i Københavns området,
gerne Nord/vest København. Vi vil ligeledes gerne høre om steder vi kan gå
til Ringtræning, samt evt. gode råd ang. træning af en 7 mdr. gammel Dogue
de Bordeaux.

--
M.V.H.
Louise & Visti

mailto:louvi@mobilixnet.dk

Fra : sofie Hansen

Dato : 21-01-01 12:34

Hej

Hvis I vil gå hos en kanon god træner, så kontakt Collie klubben, og bed om
nummert til Hanne som underviser i Albertslund. Hun er simpelthen den bedste
træner jeg kender - og mange andre synes som jeg (og ingen af os har collie)

Mvh.
Sofie

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 22-01-01 15:25

Dansk Collie Klub er med i DSS, og det vil sige, at det "kun" er
følgende racer, der kan deltage i træningen hos Hanne:

basset, beagle, border collie, papillon, leonberger, old english
sheepdog, shetland sheepdog, collie, pudel, Bearded collie, og
islandsk fårehunde

Og ja, jeg giver ret i, at "Hanne er den bedste". Jeg træner selv med
Border Collie hos hende.

Hilsen Lone og Makker

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Sofie Hansen

Dato : 22-01-01 17:06

Nej - du tager fejl - hos Hanne kan man sagens træne selvom man ikke har en
af de racer du nævner, eller en uden papirer .. det kræver blot at man
betaler lidt mere (og jeg ved det fordi jeg har trænet hos Hanne med en race
som ikke er blandt dem du nævner)

Hilsen
Sofie

Fra : Pia

Dato : 22-01-01 17:28

er det ikke racisme?

:Pia & AmfetaMax

Fra : Sofie Hansen

Dato : 22-01-01 17:40

nej da - det er faktisk en fin service - For har man ikke en af de nævnte
racer, så betaler man heller ikke kontingent til nogen af deres speciel
klubber, så derfor skal man da heller ikke have rabat, for træneren/klubben
skal vel ikke have udgifter på at nogen som mig med en atypisk hund gerne
vil træne hos dem? De kunne jo sige nej, men det gør Hanne i hvert fald
ikke.

Og jeg betaler gerne lidt mere end de andre, hvis jeg bare må træne sammen
med dem - for min hund er hver at give den bedste træner.

Mvh.
Sofie

Pia skrev i meddelelsen <3A6C5F8A.46985A4A@yahoo.com>...
er det ikke racisme?

:Pia & AmfetaMax

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 22-01-01 18:04

DSS står for: DressurSamarbejdende Specialklubber.
De har altså lavet et samarbejde, som går ud på at uddanne egne
instruktører m.v.

Der er jo også andre klubber, som kun vil lade egen race blive medlem
af klubben. Men i dette tilfælde er Dansk Collie Klub gået sammen med
en masse andre specialklubber under DKK, og har dannet deres egen
forening, som bevirker, at der kan spares mange penge på
instruktøruddannelser m.v.

Og hvis nogle racer (eller ikkeracer),som ikke er en af de førnævnte i
DSS, får lov til at træne hos en DSS forening, så er man heldig. Og det
er åbenbart tilfældet.

Kærlig hilsen Lone.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Martine Eriksen

Dato : 22-01-01 14:38

Til lykke med jeres nye hund...det skal nok blive sjovt!!

Fra : Bettina

Dato : 22-01-01 15:23

må jeg ha lov til at anbefale vestegnens hundeskole.
Det er et fremragende sted, med både mulighed for agility, lp-hold, spor og
helt almindelig lydighedstræning på alle niveuaer. Der er mange hunde, så
altid nogen på samme stadie som ens egen hund.
De "bor" i Albertslund, ca. 20 min gang fra albertslund station.

klippet fra albertslunds kommunes hjemmeside:

Formål: Vestegnens Hundeskole tilbyder træning for/til/i: Familiehunden i
hvalpemotivation/-stimulation, unghundetræning, almindelig lydighed, agility
samt træning til diverse prøver.
Aldersgrænse: Fra 14 år.
Mødested og -tid: Kongsholmparken v/Bakkehuset. Vinter: Lørdage kl.
14.30-15.30. Sommer: Torsdage kl. 19.00-20.00.
Kontaktperson: Ulla Mortensen, Rypehusene 18, 2620 Albertslund, tlf. 43 64
32 26.
Indmeldelse: Annelise Bech Nielsen, tlf. 43 99 03 03, eller Inge Repp Olsen,
tlf. 46 56 14 86.
Kontingent: Ved indmeldelse 25 kr. + 4 måneders kontingent 320 kr. Derefter
opkræves for perioder på 2 måneder (80 kr. om måneden).

Bettina

Fra : V. Iversen

Dato : 22-01-01 20:32

Tak til alle for deres indlæg. Vi er nu meldt til træning i Lyngby
hundeklub, som er det der ligger nærmest.

--
M.V.H.
V. Iversen

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 23-01-01 17:48

Til lykke med valget af klub.
Jeg kender mange søde hundeførere, der træner i Lyngby.

Kærlig hilsen Lone

In article <v%hb6.11$J%4.2479194@news.mobilixnet.dk>,

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Frank Fjelsted Eriks~

Dato : 23-01-01 00:23

Tillykke med jeres nye hund, håber at i har haft hund før da det kan være en
stor mundfuld at få en molosse til at blive 100% lydig, når det er sagt, er
det en fornøjelse at se at det er nogen ansvarsfulde ejere der har valgt en
"rigtig" og spændende hund.

M.V.H
Frank