DNS, Gateway & WINS config. ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-09-01 21:24

Hej

Jeg har 3 maskiner kørende i et netværk forbundet med en switch. Efter
diverse 'finpudsning' ser det nu ud til at køre problemfrit.

På Mandag morgen skal det hele hægtes på Internettet via en TDC
Bredbånd/ADSL løsning med dynamiske IP-adresser. Det hele er sat op og
forbundet her, blot skal stikket sættes i - Nu er mit ?, skal der
konfigureres noget i DNS, Gateway eller WINS, i netværksopsætningen,
eller vil det køre som det er ? - pt. er de 3 deaktive.

Hvis der skal konfigureres noget dér, isåfald hvad ? og hvordan ? -
Desværre har det ikke rigtigt været muligt at finde noget konkret om
dette, men der må være en masse som kører med netop dette koncept.

Takker på forhånd for svar.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-09-01 21:30

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
>[snip] Nu er mit ?, skal der
> konfigureres noget i DNS, Gateway eller WINS, i netværksopsætningen,
> eller vil det køre som det er ? - pt. er de 3 deaktive.

Nej. Disse informationer får de enkelte maskiner, når de logger på på
DHCP-serveren.
Du er klar!

/Chr

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-09-01 22:27

Hej

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> wrote:

>Nej. Disse informationer får de enkelte maskiner, når de logger på på
>DHCP-serveren.
>Du er klar!

Tak !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jan T S.

Dato : 22-09-01 23:32

> Nej. Disse informationer får de enkelte maskiner, når de logger på på
> DHCP-serveren.
> Du er klar!

Ja hvis det virker...jeg har 4 dynamiske IP-adresser og skal havde 4
maskinner på af en gang, men kan
kun få 2 stk. på af gangen hvis jeg er så heldigt ellers kan jeg kun komme
på med en efter den har været tændt
en 1-3 timer og det kan man ikke være tjent med så efter min mening hold jer
til den type løsning med en router og fast ip.

Mvh. jan

"