Hvorfor denne adfærd
Fra : Nyhedsgruppens@

Dato : 22-09-01 18:50

Jeg har netop anskaffet mig nogle fsk til mit akvarie, og er lidt nervøs for
deres opførsel.

Hvorfor svømmer de meget hurtigt fra bunden og op til vandoverfladen, og ned
igen? De svømmer på denne måde hele tiden. Skal jeg evt. slukke lyset, så de
måske kan få ro eller?

Fra : Niels Thrane

Dato : 22-09-01 20:04

> [...]
ned
> igen? De svømmer på denne måde hele tiden. Skal jeg evt. slukke lyset, så

Hvad er det for nogen fisk ?

Hvis det er pansermaller er opførslen helt normal - de svømmer af og til op
efter en mundfuld luft.

Mvh.
Niels Thrane

Fra : Kenneth Bjorheim

Dato : 22-09-01 20:07

Hei,

det kommer ann på hvilken fisk det er snakk. Mange corydoras kan gjøre dette
det har eg opplevd i mit akvarie, men dette er maller .

Mvh

Kenneth

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-09-01 23:47

Hej.
Er det længe siden du fik fiskene i akvariet. For det kan godt være at de er
en lille smule stressede, men det vil gå over efter et par dage, når de har
vendt sig til sit nye hjem. Hvis det er corydoras du har, er jeg ligesom de
andre enig i at det er en helt normal opførsel, og der er andre fisk som har
samme adfærd.
Hilsen Ditte

Fra : Nyhedsgruppens@

Dato : 23-09-01 08:54

Fiskene blev anskaffet i går, og her til morgen er det stoppet, så der var
måske tale om stress.