Hundebøger
Fra : Jane Kiilerich

Dato : 19-01-01 13:51

Hej

Jeg tvivler ikke på at dette har været oppe mange gange, men så tager vi
det igen. Jeg er så heldig at jeg snart fylder år (hvis det er heldigt),
også har jeg bestemt mig til at jeg godt kunne tænke mig at udbygge min
private bibliotek med et par hundebøger.

Det jeg specielt søger er bøger om træning (specielt af Retrievere -
Flatcoated Retrievere), hundeadfærd og "hundesprog".

Jeg har hørt meget godt om Roger Abrantes, og har vist også i tidernes
morgen læst noget af fra nogle af hans bøger, men jeg kan jo se at hen
har skrevet mange, hvilke skal jeg vælge? Er der eventuelt andre bøger
jeg skal være opmærksom på?

Mvh

Jane, Rexi (flat på 3 år) og Simba (flat på 4 måneder)

Jane Kiilerich
jane@drk-nordjylland.dk
TLF 98159022 / 40217543

http://www.drk-nordjylland.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-01-01 13:59

Jane Kiilerich <jane@drk-nordjylland.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A6838A3.A5DC07F3@drk-nordjylland.dk...
Er der eventuelt andre bøger
> jeg skal være opmærksom på?

Ja jeg kan ikke lade være med at anbefale dig "Helhjertet hundetræning"
skrevet af Irene H. Jarnved - jeg synes den er formidabel og uundværlig hvis
man har hund - den er let læselig og forståelig og både en gammel garvet
hundeejer såvel som en nybegynder inden for hundehold vil have glæde af
bogen.

MVH
Anne-Marie

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-01-01 16:51

Prøv www.canis.no der er mange gode bøger til rimelige priser. Selv er jeg
"fan" af både Abrantes og Hallgren

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : H C

Dato : 19-01-01 17:37

Hej Jane.

Jeg har lige modtaget en ny bog. som hedder Hundens bedste ven(læring og
samspil med det gode)
forfatteren er norsk ditto bogen, Rune Fjellanger, Per Josteiin Matre, Rita
Kylling.
Den er rigtig god, og fortæller om næsten alt, men ikke decideret om
flatter, men meget træning som du også kan bruge. go det du efter lyser. Du
kan se den på deres hjemme side www.fjellanger-hundeskole.no

Hilsen H.C.

Fra : Hybrid

Dato : 19-01-01 20:01

Prøv "min bedste ven"( det mener jeg den hedder) af Marie Hansson Hallgren,
men tag den svenske udgave, da den danske oversættelse ikke er helt korrekt.

Eller "På talefot med hunden" af Turid Rugaas, eller hvis du vil prøve
klikkertræning, så er der mange bøger/videoér af Karen Pryor (guru'en inden
for klikkertræning)

Mvh Carina

Fra : Millie

Dato : 19-01-01 22:49

Det norske forlag har oplyst, at bogen er oversat til dansk, men jeg kan
ikke finde den nogen steder. Er der nogen, der kender titlen/forlaget?
Hilsen Millie

Fra : britta7393@my-deja.c~

Dato : 22-01-01 12:34

In article <94acsn$brp$1@news.inet.tele.dk>,
"Millie" <beks@mail.dk> wrote:

> Det norske forlag har oplyst, at bogen er oversat til dansk, men jeg
kan
> ikke finde den nogen steder. Er der nogen, der kender titlen/forlaget?
> Hilsen Millie

Hej Millie

Her har du adr. på hende der har oversat den til dansk. Jeg vil tro du
kan købe den hos hende.
Biopatisk Klinik i Hillerød
v/Lene Hutters - Jespervej 253 - 3400 Hillerød
Telefon 48 24 18 08 (8.00-9.00 på hverdage)
e-mail: lhutters@image.dk
mvh
britta

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Søren Voigt

Dato : 21-01-01 22:02

"Jane Kiilerich" <jane@drk-nordjylland.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg tvivler ikke på at dette har været oppe mange gange, men så tager vi
> det igen. Jeg er så heldig at jeg snart fylder år (hvis det er heldigt),

Hejsa og til lykke!

> [...]
>
> Det jeg specielt søger er bøger om træning (specielt af Retrievere -
> Flatcoated Retrievere), hundeadfærd og "hundesprog".

En stærk retrievertræningsbog hedder "Water Dog" og er skrevet af Richard A.
Wolters. Det er en gammel svend - vist nok fra beg. af tresserne, men den er
genoptrykt, og selvom billederne er ret bedagede, så er det en bog man kan
lære noget af at læse.

Bogen henvender sig til den meget jagtinteresserede læser, og selvom man
ikke lige synes at alle dele er lige sjove/relevante, så kunne jeg i hvert
tilfælde ikke undgå som helhed at være meget betaget af denne bog.

Samme forfatter har også skrevet "Game Dog" der er en ligeså spændende bog.

Dette er et link til amazon for Water Dog:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0525247343/ref=sim_books/102-5556175-
2227352

Dette er et link til amazon for Game Dog:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0525939423/ref=sim_books/102-5556175-
2227352

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Aino

Dato : 22-01-01 08:18

Jane Kiilerich wrote:

> Jeg har hørt meget godt om Roger Abrantes, og har vist også i tidernes
> morgen læst noget af fra nogle af hans bøger, men jeg kan jo se at hen
> har skrevet mange, hvilke skal jeg vælge?

Roger Abrantes har bl.a. skrevet bogen "Hunden - ulven ved din side"
(tror jeg den hedder). I den indgår en dybtgående beskrivelse af hunden,
dens adfærd og hvorfor den reagerer som den gør. Derudover er der en
lang række øvelser med vejledninger og billeder, samt en introduktion
til hvordan man bør træne.

Der er også en historie om, hvordan det /kan/ være gået til, da
oldtidsmenneskene blev knyttet til ulven. Måske ikke nødvendig læsning,
men alligevel ret spændende.

Det var en af mine 'bibler' til det at få hund. Man kan også købe en
video til, men den var jeg til gengæld ikke så imponeret af.

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley