Hvilken terrier er "bedst"
Fra : Henrik K

Dato : 17-01-01 08:47

Hej NG !

Vi har overvejet at anskaffe os en hund - en lille model som kan/vil holde
til en løbetur i skoven. Umiddelbart har vi kig på "noget i retning af" -
Norwich/Norfolk terriers, idet de virker robuste og er ikke helt så små som
Yorkshire's. Men hvordan med temparmentet - vi vil gerne have en livlig,
aktiv hund - men ikke en gnavpotte.

Vil ovenstående modeller være et godt valg - eller er der andre mere
åbenlyse ?

Alle komentarer er velkomne

/Henrik

Fra : x Vuf x

Dato : 17-01-01 12:17

Wed, 17 Jan 2001 08:47:12 +0100, Henrik K wrote:

> [...]
>aktiv hund - men ikke en gnavpotte.
>Vil ovenstående modeller være et godt valg - eller er der andre mere

Hej Henrik
Efter min mening er en papillon et godt valg. Altid i godt humør
og glad for skov og strand. De findes i forsk. størrelser, og
de helt spinkle små, er nok ikke lige sagen, men fra 25-30 cm
i skulderhøjde og 3-4 kg ville være perfekt til jer.

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de 3 ***
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 17-01-01 18:35

Vi har en Hollandsk bjerg terrier, den er dælme dejlige, det er en blanding
af en yorkshire/fox terrie og lidt puddle hund, den sidste der har været
indblandet kan jeg ikke huske, men det var osse en terrie art, han er
utrolig nem, når han er inde så daser han, og gerne hele dagen, men skal vi
ud og lave noget så er han osse med der

Hvis du skal bruge opskriften på sådan en race hund så sig til, men den er
dyr, for der er 4 ægte hunde i den

Mvh Jesper

Fra : Henrik K

Dato : 18-01-01 10:00

Hæ-hæ - det lyder som noget af en cocktail du har der. Jeg har selv god
erfaring med blandingshunde (terriers).

Har du et billede af fætteren ?

mvh, Henrik

<3Lk96.1599$P13.73288@news010.worldonline.dk>...

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-01-01 14:53

Jeg kan da lave et, men jeg vil sige det med det samme, han har kun hår på
hoved, ben og hale, i skal ikke spørge om hvorfor, sådan har det altid været
og dyrelægen siger at det nok er normalt, da det er symetrisk, på begge
sider af kroppen

Mvh Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-01-01 17:04

hejsa

Så har jeg smidt lidt billeder op i dk.binaer under "blandings hund fra
dk.fritid.dyr.hund"

Mvh Jesper

Fra : Pia

Dato : 18-01-01 18:10

han er godt nok en spøjs fætter!

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 18-01-01 20:34

Thu, 18 Jan 2001 14:52:41 +0100, Jesper Pedersen wrote:
> [...]
>og dyrelægen siger at det nok er normalt, da det er symetrisk, på begge

Der er en 'Chineese Crested Powder Puff' i den.

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de tre *
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 17-01-01 22:08

Hej Henrik...

Jeg har opdrætter cairnterriers i næsten 10 år, og har i den tid aldrig mødt
en "sur" af slagsen.
Hvis du vil vide mere om denne hund, kan du kigge på:

www.Odense-hundesalon.dk
www.dansk-terrier-klub.dk
www.cairn.dk

Held og lykke med "jagten".