Kan ikke komme på netværk....
Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-09-01 12:38

Hej der...

Nu har jeg bøvlet længe med et problem, og bliver godt nok til at smide et
indlæg ind her....

Jeg har 2 maskiner på netværk, en med win2K og en med win98, og de kører
fint på mit lille netværk - (og også på internettet) - men nu har jeg altså
et problem, jeg har fået min fatters pc med, da den skulle "optimeres" lidt,
så derfor satte jeg et netkort i den, da jeg ville ha den på netværket også,
da det jo så ville være lidt nemmere at flytte filer over fra den, inden den
blev formateret, men men men - jeg kan dælme ikke ikke få den på netværket,
den skriver, hver gang jeg prøver, " at der ikke er adgang til netværket".
Og det forstår jeg bare ikke da den er sat op ligesom den anden maskine med
win98, selvfølgelig bortset fra et andet IP-nr.

Så er det jeg spørger her, hvad kan jeg have overset ?

Computerne er "forbundet" med en hub.

Tak
/C.T.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-09-01 12:50

Hej der igen...

Jeg kan lige tilføje at jeg ikke kan pinge noget overhovedet fra den maskine
med problemet, når jeg prøver skriver den "modtagervært ikke tilgængelig" og
det er ligemeget hvilken maskine jeg prøver at pinge, eller om det er min
router. - Underligt...

/C.T.

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 22-09-01 18:11

Har du checket om netkort og kabel er OK ?.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-09-01 18:25

hej...

> Har du checket om netkort og kabel er OK ?.
jeps :(

/C.T.

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 22-09-01 19:25

Nu er det jo ikke mange oplysninger du giver, men har du fulgt nedenstående
regler ?:

Hjemmenetværk med en netværkshub
Hvis du bruger en netværkshub, som forbinder flere computere på et centralt
sted, skal du sørge for at oprette bredbåndsforbindelsen direkte til et
netværkskort på den computer, der er vært for funktionen Deling af
Internet-forbindelse, og ikke til hubben. Hubben skal kun tilsluttes til
computere på netværket, ikke til bredbåndsenheder som DSL- eller
kabelmodemer.

Hvis du f.eks. har et DSL-modem eller et kabelmodem, skal kablet fra
DSL-enheden eller kabelmodemet tilsluttes til et netværkskort på den
computer, hvor Deling af Internet-forbindelse er installeret. På denne måde
får værtscomputeren for Deling af Internet-forbindelse adgang til
bredbåndsforbindelsen til Internettet.

Brug et andet kabel til at tilslutte et andet netværkskort i værtscomputeren
for Deling af Internet-forbindelse til netværkshubben. På denne måde kan
andre computere på netværket se computeren med Deling af
Internet-forbindelse og få adgang til Internettet via denne computer. Ved at
bruge to netværkskort i den computer, der kører Deling af
Internet-forbindelse, opnår du større sikkerhed ved at begrænse uautoriseret
direkte adgang til dit hjemmenetværk fra brugere via bredbåndsforbindelsen
til Internettet.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 22-09-01 20:16

Hej igen

Jeg har ADSL fra WOL med Cisco 677, og det der undre mig er at de 2 PC'er
(nå ja og en bærbar med win95), alle har kunnet gå på uden problemer....

/C.T.

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 22-09-01 20:42

Har du fx prøvet at geninstallere diverse netkortsdrivere, protokoller og
checket at alt omkring netkortets IRQ er OK. Og selvfølgelig er dit
patchkabel heller ikke krydset :) !!

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 22-09-01 20:22

Hej Christopher

> [...]
> det er ligemeget hvilken maskine jeg prøver at pinge, eller om det er min

Check protokol, netkortsdriver, netkort, kabel, hub.
Evt. geninstaller softwarekomponenter.
Evt. afprøv kort, kabel, hubport på anden PC.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, Fjernstyring med af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bille1948

Dato : 22-09-01 20:45

Et - måske - lidt dumt spørgsmål fra en en ikke ekspert.

Har du husket at dele drevet(-ene) på din fatters computer?

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 22-09-01 20:53

Man behøver ikke at dele noget for at skabe en forbindelse.
Men prøv fx at bytte netkort evt. også porte, kabler og hvad du ellers har
mulighed for med en af de 2 andre pc'er.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-09-01 09:56

Hej

Tjae, alt er stort set prøvet....det eneste jeg mangler at prøvet er et
netkort fra en anden pc....så det bliver en af dagen opgaver :)

/C.T.

Fra : Martin Risager

Dato : 07-10-01 10:09

Davs
Har du kikket på din fars netkort, er det et eternet 2000 så kan det være
adressen på kortet
der er galt med, da jeg selv har prøvet at sloges med samme problem.
det kan være irq. adr. og det kan være dma adr.
prøv at kikke på det.

Christopher Tracy <goldartist@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:drhr7.2968$t8.243842@news010.worldonline.dk...

Fra : Baron Toft

Dato : 23-09-01 17:33

Har du checket IP adresser samt maske.

Hvis du kører 192.xx.xx.xx og en maske på 255.255.255.0
kan du ikke koble en maskine på med f.eks. 10.xx.xx.xx

Fra : Dora

Dato : 26-09-01 20:41

Hvis du har mulighed for at tage en norton ghost af boot drevet på en
af de pc'er som er på nettet, kan du lægge (via en brændt cd) systemet
over på din fars pc. Windows sætter selv forskelle i hardwaren op og
indtallerer drivere. Husk at ændre navn og ip nummeret.

jenseng