Frysetørret tubifix?
Fra : Finn Jensen

Dato : 22-09-01 10:24

Hej,

Jeg har netop købt en dåse frysetørret tubifix til mine fisk. Det er nogle
firkanter på ca. 1x1x1 cm. De ligge og flyder rundt i overfalden og har
gjort det nu i 15 minutter. Skal de gå i opløsning eller hvad er meningen
med det??. Jeg mener, det skal jo være lidt af en fisk for at sluge
terningen i en mundfuld??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-09-01 11:45

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> [...]
> gjort det nu i 15 minutter. Skal de gå i opløsning eller hvad er meningen
> med det??. Jeg mener, det skal jo være lidt af en fisk for at sluge

Hej Finn.
Du kan gøre det at du brækker firkanten i mindre stykker, og så giver
fiskene stykkerne i stedet for. Min erfaring er at dette er en kærkommen
afveksling, og de fleste fisk skulle være glade for dem.
Hilsen Ditte

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-09-01 13:24

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fiskene stykkerne i stedet for. Min erfaring er at dette er en kærkommen
> afveksling, og de fleste fisk skulle være glade for dem.

Hej,

Det er vist en god idé for nu har terningerne ligget og svømmet i akvariet
i næsten 3 timer og de er ikke gået i opløsning !

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-09-01 13:51

Hej Finn.
Tag den store terningen op af akvariet, for du risikerer bare at den
forurenser vandet, hvis den bliver liggende for længe - og fiskene vil jo
ikke have mad som ikke er helt godt længre.
Held og lykke.
Knus Ditte

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-09-01 14:09

> [...]
> forurenser vandet, hvis den bliver liggende for længe - og fiskene vil jo
> ikke have mad som ikke er helt godt længre.

God idé

Prøvede at mase en klump så det blev ganske små stykker men tilsyneladende
bryder mine fisk ikke om dem

Måske jeg kan bruge det til ørredfiskei i den nærliggende ørredsø? )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-09-01 18:35

> [...]
> bryder mine fisk ikke om dem
>
> Måske jeg kan bruge det til ørredfiskei i den nærliggende ørredsø? )

Det var dumt, for det ser ellers sjovt ud når fiskene forsøger at få ned
stykker som er større end munden. Så rusker de rigtig i det. Måske skal de
bare have en tilvendingstid, før de kommer til at synes at dette er
interessant mad - men det bliver jo bare en erstatning for levende føde, og
har du brugt det, så bliver det nok vanskelig at få dine fisk til at spise
noget andet i fremtiden.....
Hilsen Ditte

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 10-10-01 07:46

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> writes:

> [...]
> har du brugt det, så bliver det nok vanskelig at få dine fisk til at spise

Det krævede også lidt tilvænning før mine fisk ville tage frysetørret
tubifex. Nu får det det engang imellem en tredjedel terning revet i
mindre stykker.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 10-10-01 20:49

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> wrote in message

> Det krævede også lidt tilvænning før mine fisk ville tage frysetørret
> tubifex. Nu får det det engang imellem en tredjedel terning revet i
> [...]

Hej Gruppe.
Jeg gjorde et interessant forsøg igår. Jeg har nelig lige lånt en bog om
corydoras og der blev det beskrevet hvordan de går til overfladen for at
hente mad, hvis de ikke lige få nok ned på bunden af tanken. (mine lider
normalt ingen nød, da de får egen fodder, direkte til dem).
Jeg byttet størsteparten af det normale fodder ud med en tubifixfirkant, men
glemte at jeg ikke lige skulle give mine maller sin normale portion med mad.
Men virkningen udeblev ikke af den grund. Der gik ikke lang tid, før
samtlige fisk - mallerne inklusiv lå og ruskede rundt med tubifix'en. Det så
bare så enormt sjovt ud, og jeg er i efterkandt lidt ked af at jeg ikke
havde stillet op cameraet og filmet det. Måske skulle jeg gøre det en anden
gang

Men at se en corymalle med bunden i vejret i andre situationer, end når de
er døde, er vel værd en god latter.......
Hilsen Ditte

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-09-01 18:21

> [...]

> gjort det nu i 15 minutter. Skal de gå i opløsning eller hvad er meningen
> med det??. Jeg mener, det skal jo være lidt af en fisk for at sluge

Jeg plejer at tage den mellem to fingre og så klemme den sammen nede i en kop vand så luften presses ud. Herefter varer det normalt
ikke så længe før den suge vand til sig.

mvh
Jan

Fra : Niels Thrane

Dato : 22-09-01 20:05

Jeg plejer at presse den fast på en af akvarieruderne, hvor fiskene så
nipper i den.

- det virker dog ikke altid, men så kan du prøve at klemme luften ud af den
og lad den suge vand.

--
Mvh.
Niels Thrane