Norton Personal firewall
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 21-09-01 20:44

Hej
Jeg ved ikke rigtig hvilken gruppe, så jeg prøver her og tager gerne mod
skældud.....
Jeg har BB-TDC med fast IP-adr. Hertil en "server"(kun med TCPIP), som
altid er tændt og derfor har jeg tilsluttet min printer hertil, så alle
har mulighed for at benytte den. Men Firewallen tillader ikke denne
"printer trafik", hvordan lukker man op for den?
Elmer

Fra : Lasse Schmidt

Dato : 22-09-01 18:54

Gå ind i "Advanced Option" og sæt flueben i "Automatic Firewall Rule
Creation". Hvis Firewall'en derefter alligevel ikke selv kan konfigurere
reglen, gå da ind og slå automatikken fra igen, og Firewall'en vil derefter
spørge dig hvordan reglen skal håndteres i fremtiden, når applikationen
starter. Har du de nødvendige oplysninger mht. portnumre, kan du også gøre
det manuelt fra starten.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 22-09-01 22:07

Hej
Det ser rigtigt ud, men det virker ikke! Jeg har prøvet at aktivere og
genstarte o.s.v. Nu er min en dansk udgave, men skulle vel ikke gøre nogen
forskel?
Er der nogen der kender portene til "Fil og printerdeling"?

Elmer

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 22-09-01 22:06

Hej Jørgen

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3BACFD80.5E7AD04A@post.tele.dk...
> Er der nogen der kender portene til "Fil og printerdeling"?

Mon ikke det er 136,137 og 139.
Samt 445 hvis det er Win2k/XP.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, Fjernstyring med af PC, ADSL Tips m.m.: