Perler som kattegrus.
Fra : Erik Hansen

Dato : 21-09-01 18:14

Hejsa.

Jeg skulle have kattegrus hos dyrehandleren idag, og jeg plejer at
købe Bio Cats Compact.

Nu var det sådan at ude foran dyrehandleren, stod der et skildt.
"Genialt - 1 Kg grus til 1 kat en månede." kun 39 kr.

Det lyder jo spændende, så jeg sprugte lidt til det for at finde ud af
hvad det.

Selve "gruset" ligner små plastik perler som er næsten er
gennemsigtige. Det der så skulle være fidusen er at man kun skal
fjerne kattens afføring, dens urin vil bare være omkring perlerne. Man
skulle så røre rund i kattebakken for at sprede urinen, som vil
fordampe. Der skulle ikke være nogen lugt, da lugten skulle optages af
gruset/perlerne.

Jeg syntes selv det lyder lidt underligt, og jeg valgt at købe det
normale kattegrus.

Er der nogen som kan fortælle godt eller dårligt om dette kattegrus,
vil en kat i det hele tage kunne finde ud af at bruge sådan nogle
perler til toilet.?

....Erik

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 21-09-01 18:35

Hejsa..

Nej, ingen erfaring - men jeg så, de også havde det i BILKA - desværre kan
jeg ikke huske prisen.. Men jeg tænkte.. 1 kat - 1 pose.. ?? Det kan
godt blive dyrt med vores mange katte..

De havde heldt en pose op i en kasse, som jeg pillede ved.. Det virkede
mærkeligt - som du beskriver, ligesom plastic perler.. ? Jeg tvivler på, det
ville skabe glædelig stemning her i huset.. "vi" er meget følsomme omkring
vores kattegrus.. Og det er altså ikke MIG der er "vi"..

Måske er der andre, som har prøvet det ?

Knus fra Pia og misserne..

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 21-09-01 19:41

Har kun negativ erfaring med Litter Pearls

For det 1. så kunne Neo ikke lide at gå på de "perler"
For det 2. kunne han ikke dække sine efterladenskaber til ordenligt
("perlerne" trillede forvildet rundt)
For det 3. så fulgte der en masse "perler" med ud af kassen, de klæbede sig
til hans poter. Dermed havde vi "perler" overalt i huset *suk*
For det 4. så kunne "perlerne" ikke holde en hel måned. Der gik ikke meget
mere end 14 dage, så var der temmeligt sjappet i kassen

Den eneste fornøjelse var når Neo jagtede "perlerne", men selv det blev han
hurtigt træt af ....... for de dimser, de klæbede sig til hans snude og
poter *grrrr*

Hilsen
Joan

Fra : Birgitte

Dato : 23-09-01 07:37

Vi har nu været ganske glade for det
Vi har brugt det utrolig meget på udstillinger, og hotelejerne har været
meget glade for dette valg, for mine hankattes urin lugtede ikke.
Holdbarheden kender jeg ikke, da jeg blot har en udstillingsbakke pr. kat,
og jeg har ikke tal på hvor mange udstillinger vi nåede op på.
Jeg skal bruge det igen, når tiden atter står til mange udstillinger, det er
absolut skønt at have med at gøre.
Kattene synes ikke rigtig om ideen i starten, især hankattene, da de ikke
kunne lugte deres gøren i bakken, så den første dag blev brugt således :
Tisse, strinte i bakken ud af bakken snuse til perlerne hmmm..... hvor blev
det af ??
På bakken igen strinte, tisse af bakken lugte osv.
Mange missehilsner fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Søren Juul

Dato : 25-09-01 22:51

Har prøvet det; og det fungerede rimeligt godt -I EN UGES TID. Der var
kugler overalt; selv oppe i vores seng.
Vi har kun en kat; men kuglerne er akkurat af sådan en størrelse, at de kan
'kile sig fast' imellem poterne og blive slæbt til fjerne kroge i
husstanden. Roquefort brugte det ufortrødent; men efter en uge tissede den
11 år gamle (og altid renlige) kat på gulvet i stuen. HVORFOR??? Det så jo
pænt ud og lugtede heller ikke. Da jeg løftede bakken op og rodede lidt
ekstra rundt i den; opdagede jeg, at det var den rene urin-suppedas i
bunden. Ikke noget at sige til at han ikke ville sætte sine poter i det
ulækre snask. 1 uge!!! Dengang var det en nyhed, og vi betalte faktisk 99,-
for den ene pose, der 'kunne holde en måned'. Aldrig har jeg skiftet en
kattebakke der var så ulækker.
Efter at have prøvet alt muligt foretrækker jeg klumpende kattegrus, hvor
man blot fjerner den hårde klump, der kommer i kassen, når katten tisser.
Økonomisk og hygiejnisk syntes jeg, at det er langt det bedste alternativ.

Hilsen Linda