Hunde og fjernsyn
Fra : Martin Edlich

Dato : 09-01-01 20:44

Hejsa

Er der andre der har erfaringer med at hunden ser TV?

Min kone lå på sofaen og så det der program om ånder fra TV Zulu, medens
jeg legede med Brotus. Pludselig stoppede han legen, stirrede på TV'et
et stykke tid hvorefter han gav sig til at sige lyde, der burde have
fået manden til at forsvinde i en vis fart.

Både jeg og fruen var flade af grin...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Ann K.

Dato : 09-01-01 21:32

Hejsa.
Indtil vi fik Dise, ville jeg have sagt, at hunde da ikke gad se tv... men
nu - hun elsker at se fjernsyn, kommenterer af og til udsendelserne, følger
meget interesseret med i undertekster osv... Det er bare herligt at opleve

Sif har derimod aldrig interesseret sig for fjernsynet....

Lignede ham manden Anders Fogh Rasmussen? Ham gøer Dise nemlig helt vildt
ad, når han er på skærmen
Og vi er som regel så ødelagte af grin, at vi ikke kan tage os sammen til at
forbyde hende det

Mvh Ann

Fra : Søren Petersen

Dato : 09-01-01 22:45

Hejsa

Timi gider godt nok ikke at kigge i fjernsynet, men når jeg spiller klaver
sidder han fint ved siden af mig og kigger/lytter med - det er da dejligt.

Knap så fedt er det, at han bare går ud af rummet eller lægger sig til at
sove, så snart jeg tager min el-guitar frem. Så jeg håber ikke at han er en
musikalsk hund, ellers må det jo være en kritik af mit guitarspil, hahaha
(og det er egentlig mit hovedinstrument) *LOL*

Med musikhilsener og spontane bjæf

Søren og Timi

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-01-01 22:57

In article <6EK66.11952$zH2.504413@news000.worldonline.dk>, "Ann K."
<tsars@image.dk> wrote:

> [...]
> tv... men nu - hun elsker at se fjernsyn, kommenterer af og til
> udsendelserne, følger meget interesseret med i undertekster osv...

Brotus fik for nyligt den ide, at der måtte ligge noget under det skab
TV'et står på - han havde jo selv set det falde ned. Det var meget svært
at overbevise ham om at det ikke var tlfældet.

> Lignede ham manden Anders Fogh Rasmussen? Ham gøer Dise nemlig helt
> vildt ad, når han er på skærmen

Næh, det gjorde han nu ikke. Jeg tror faktisk at det var lydene der
først fangede hans opmærksomhed.

> Og vi er som regel så ødelagte af grin, at vi ikke kan tage os sammen
> til at forbyde hende det

Også her

--
MVH
Martin Edlich

Fra : x Vuf x

Dato : 10-01-01 00:08

Tue, 9 Jan 2001 21:32:03 +0100, Ann K. wrote:

> [...]
>ad, når han er på skærmen
>Og vi er som regel så ødelagte af grin, at vi ikke kan tage os sammen til at

Det er fordi Anders Fogh Rasmussen har store stirrende øjne.
Det kan hunden ikke li'!
4 af mine ser også TV.

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de tre *
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Christina Marquardse~

Dato : 09-01-01 23:19

"Martin Edlich" <nogen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der andre der har erfaringer med at hunden ser TV?

Jo tak, vores hund ser fjernsyn, især hvis det er dyr. Er der dyr ser han
dem med det samme og ryger hen til skærmen for at æde dem. Så vi har mange
hundesnuder på vores skærm. Det er også selvom der ikke er lyd på. Ser han
dyr, så er han på pletten. Sjovt nok.
MVH
Christina

Fra : Lars Hult

Dato : 10-01-01 20:22

Det lyder fuldstændig som vores ene hund Paian, en Border Collie.
(han kan godt nok blive snydt af bamser, dukker i fjernsynet)
Vi har desuden en Labrador blanding som fjernsynet rager en høstblomst og
en border Collie tæve på 14 md, som en gang imellem kan reagere, men det
er vist mest hvis storebror farer rundt.

101 dalmatiner der blev vist ved juletid var et show for sig selv, det kan
nu også blive for meget.

Hvilken race er din hund Christina ?, det kunne være interressant om der
var fællestræk
for de hunde der reagerer.

hilsen Lars

Fra : John

Dato : 09-01-01 23:53

"Martin Edlich" <nogen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der andre der har erfaringer med at hunden ser TV?

Hejsa Martin.

Min egen labmix Basse plejer af sædvane at
"flippe" ud når hjem-is bilen kører forbi ude på vejen.

Nu har han så fundet ud af at de også reklamere
i fjernsynet . Ligeså snart klokken lyder DING DING
i reklamen, er han der som en statue, og så får Tv´et ellers lige en
omgang gø´ og gokke.

Nethygge.
John og lab-x Basse.

Fra : x Vuf x

Dato : 10-01-01 19:15

Tue, 9 Jan 2001 23:52:41 +0100, John wrote:
> [...]

>i fjernsynet . Ligeså snart klokken lyder DING DING
>i reklamen, er han der som en statue, og så får Tv´et ellers lige en

Mine flipper osse ud, når hjem-isbilen bimler. Men jeg tror, det er
fordi jeg så suser rundt efter pengepung og jakke og farer ud af døren.
De gange jeg så ikke gør dét, kigger de helt uforstående på mig... *G*

Fra : Aino

Dato : 10-01-01 09:24

Martin Edlich wrote:

> Er der andre der har erfaringer med at hunden ser TV?

Pumba er helt vild med Animal Planet, især når de viser
hundeudsendelser. I første omgang reagerede han på lydene, men nu er det
hundebevægelserne han genkender. Hver gang de løber ud af skærmen, skal
han lige checke om de nu er ved siden af eller bag fjernsynet.

Mennesker på skærmen er dybt uinteressante.

> Både jeg og fruen var flade af grin...

Også her!

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley