Final fantasy
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-09-01 15:23

Så lige subjekt idag.
Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
Men om nogle år , så bliver det nok et tæt løb.

Syntes dog , at videnskabsmanden minder uhyggeligt meget om den gamle fra
diablo 2

--
Hygge
Martin

Fra : Christian

Dato : 22-09-01 01:13

Så kender du ikke nok til Final Fantasy universet....tsk tsk

Den er kanon !

Fra : Ricky

Dato : 22-09-01 22:28

> Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
> Men om nogle år, så bliver det nok et tæt løb.
Ja!
Jeg synes det er underligt at vi på et tidspunkt kan begynde at være fan af
animationer. Tænk at synes at en animation spiller godt.
Eller at personer kan bliver kendte kun på grund af at de lægger stemme til
en animation.

- ricky

Fra : mpz

Dato : 23-09-01 15:18

"Ricky" <ricky@rickym.dk> skrev i en meddelelse
> Ja!
> Jeg synes det er underligt at vi på et tidspunkt kan begynde at være fan
af
> animationer. Tænk at synes at en animation spiller godt.

Er der nogle som ved hvordan de animerede figurerne? Har de brugt de der
"body suits" hvor en levende skuespillers bevægelser bliver overført til
computeren? Nogle af bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de
har sikkert ikke lavet det på den måde (?)

Fra : Tomas O.

Dato : 23-09-01 17:01

hej mpz din &%¤/&%¤ du skrev:

> [...]
> bevægelser bliver overført til computeren? Nogle af
> bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de har

De der 'bodysuits' har de brugt jo. Se mere info her:
http://www.finalfantasy.com/

--
Hilsen Tomas O.
Thorbjørn Ravn Andersen fra skadestuen med foden i laser:

Fra : Tim Christensen

Dato : 23-09-01 20:54

"mpz" <mpz@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> computeren? Nogle af bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de
> har sikkert ikke lavet det på den måde (?)

Jo, de har brugt motion-caption, til at animere personerne.

Fra : mpz

Dato : 23-09-01 23:25

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, de har brugt motion-caption, til at animere personerne.

øv :} ..det er da næsten lidt 'skuffende' ..eller, ok.. det må være
dragterne som på en eller anden måde får dem til at bevæge sig lidt mere
'kunstigt' end de normalt ville gøre.. og måske tanken om at "nu skal vi
rigtig bevæge os ja vi skal".. eh..

Fra : Tim Christensen

Dato : 24-09-01 00:14

> [...]
>
> øv :} ..det er da næsten lidt 'skuffende' ..eller, ok.. det må være
> dragterne som på en eller anden måde får dem til at bevæge sig lidt mere

Det tror jeg ikke, i moderne systemer er det ikke en tung dragt med
ledninger. I dag har man små sensorer og trådløse sensorer.

og måske tanken om at "nu skal vi
> rigtig bevæge os ja vi skal".. eh..

Ja, det er selvfølgelig svært at bevæge sig naturligt i en unaturlig
situation. Derudover udtrykker mennesker jo også følelser igennem deres
krobssprog, hvilket gør at hvis MC-artisten ikke spiller skuespil kan de
komme til at virke meget kunstigt fx. Hvis en person går ens uanset og
han/hun er glad, vred eller nedtrykt. Jeg har ikke set FF så jeg kan ikke
rigtigt sige nogen om hvorfor at det virker kunstigt, i den film.

Mvh

Tim

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-09-01 12:45

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message

> Det tror jeg ikke, i moderne systemer er det ikke en tung dragt med
> ledninger. I dag har man små sensorer og trådløse sensorer.
>
> og måske tanken om at "nu skal vi

I et interview i fredagens Information fortæller producenten, at de nogle
gange har tilstræbt hyper-realisme, dvs. overdrevet realisme (måske som en
art Verfremdungseffekt for jer som kan jeres Faßbinder?). Jeg mener ikke, at
han specifikt kommer ind på bevægelserne og har ikke set filmen, men dette
kunne jo være et eksempel.

/Nikolaj

Fra : Mads T. Andersen

Dato : 25-09-01 06:35

> [...]

> computeren? Nogle af bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de
> har sikkert ikke lavet det på den måde (?)

Programmet de har lavet det i, hedder Maya.
Det har de brugt næsten lige siden det første spil kom ud.
Maya er et proffessionelt 3d værktøj, som får Lightwave og
3dmax til at blegne. Det har bl.a. været brugt til filmen Dinosour,
og så vidt jeg husker, også Jurassic Park, og den der film med
den animerede mus, hvis de har brugt body-suits,
er det noget de har brugt i de forgående spil også.
Den eneste forskel jeg kan se på filmen og spillenes sekvenser,
er, at de har arbejdet på at få teksturen mere virkelighedstro.

mvh

Mads

Fra : Sogaard

Dato : 04-10-01 13:53

> Eller at personer kan bliver kendte kun på grund af at de lægger stemme
til
> en animation.
Hvis de nu har en sej stemme?
Det er vel også skuespil??

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-09-01 23:49

"Martin Jørgensen" <mastermind@superbruger.dk> wrote in message
> Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
> Men om nogle år , så bliver det nok et tæt løb.

Se iøvrigt:

http://www.satirewire.com/news/0109/movie.shtml

/Nikolaj

Fra : JSMadsen

Dato : 24-09-01 14:23

Martin Jørgensen skrev i meddelelsen ...
>Så lige subjekt idag.
>Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
>Men om nogle år , så bliver det nok et tæt løb.

Bare lige for at få lidt fors. meninger:

Hvordan er filmen hvis man har spillet FF spil i mange år?
Hvordan er filmen hvis man IKKE har spillet FF?

Jeg har ikke selv set den, overvejer at købe den på DVD...
Har jo release om en måned

--
Har du en PSX, PS2, N64, DC eller anden spillekonsol?
Så er news:dk.spil.computer.konsol gruppen for dig!