Skærme
Fijala 3554
Nogen steder i Odense man kan se ViewSonic~
Fra : Martin Mogensen

Dato : 21-09-01 12:51

Har næsten besluttet mig for en 19" ViewSonic P95F eller G90F efter den gode
kritik der har været på disse skærme (på trods af vandrette streger), men
jeg vil nu alligevel se den i funktion før jeg rækker pengene over disken.

Nogen der ved om der er en butik i Odense eller omegn der har en sådan på
udstilling?

Martin
ICQ 108140625

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 21-09-01 12:58

Martin Mogensen wrote:

> [...]
> disken.
>
> Nogen der ved om der er en butik i Odense eller omegn der har en sådan på

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men Computercity forhandler Viewsonic - om
de så har de nævnte modeller er et helt andet spørgsmål.

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++ s: a-- c++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++

Fra : Lauridsen

Dato : 21-09-01 14:34

Hej

Computercity har en del skærme stående, men de kører alle med 60hz, da deres
omskifterboks her sætter begrænsningen. Forlang at de sætter den til en
"rigtig" computer så du kan se skærmen i aktion i den opløsning og med den
opdatering du havde forestillet dig.

Mvh.
Lars

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 22-09-01 20:46

Lauridsen wrote:

> [...]
> en "rigtig" computer så du kan se skærmen i aktion i den opløsning og med
> den opdatering du havde forestillet dig.

Begrænsningen ligger ikke i boksen, men skyldes at der også køres
TFT-skærme på den. Kommer man over 60 Hz er der en teoretisk risiko for at
de dør, derfor de 60 Hz. Hvis der ikke er alt for travlt burde man kunne
overtale dem til at slukke TFT'erne, og skrue op for refresh.

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Lauridsen

Dato : 22-09-01 22:45

> [...]
> de dør, derfor de 60 Hz. Hvis der ikke er alt for travlt burde man kunne
> overtale dem til at slukke TFT'erne, og skrue op for refresh.

Dette er altså ikke korrekt. I dette tilfælde er det altså boksen som er
flaskehalsen.
Når signalet går gennem boksen, er den sat til 60 hz, og kan ikke ej heller
ændres under egenskaber for skærm. Boksen er bare en "dummy".
Udgangssignalet kan ikke ændres.
Sætter du opløsningen op, slår TFT og de billige skærme selv fra.

Mvh.
Lars

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 23-09-01 08:48

Lauridsen wrote:

<snip>
> Dette er altså ikke korrekt. I dette tilfælde er det altså boksen som er
> flaskehalsen.

Se nedenfor..

> [...]
> Udgangssignalet kan ikke ændres.
> Sætter du opløsningen op, slår TFT og de billige skærme selv fra.

I teorien, ja. Det er dog et par gange set at de helt billige TFT'er ikke
gør det (F.eks. Tekcomm).

> Mvh.
> Lars

Hvor har du den viden fra ?

Min stammer fra tiden som tech. i CC Østerbro...
- Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at Odense har fået ringere bokse, til
trods for at det er en nyere forretning. Men alligevel...

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Lauridsen

Dato : 23-09-01 09:24

> Hvor har du den viden fra ?
>
> Min stammer fra tiden som tech. i CC Østerbro...
Min stammer fra en kammerat, der arbejder der.

> - Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at Odense har fået ringere bokse,
til
> trods for at det er en nyere forretning. Men alligevel...
Det har de så åbenbart... Hvordan kunne den i CC Østerbro indtilles ? Han
fortalte at boksen koster ca. 2,5k uden moms... Jeg har dog ingen ide om,
hvad en sådan ville koste, hvis den skulle kunne klare højere
opdateringsfrekvens, eller have flere indstillinger. Anyone ?

Mvh.
Lars

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 23-09-01 10:13

Lauridsen wrote:

> [...]
> hvad en sådan ville koste, hvis den skulle kunne klare højere
> opdateringsfrekvens, eller have flere indstillinger. Anyone ?

Boksen i Østerbroafd. var, så vidt jeg husker, fra Eizo, og routede bare
signalet videre uden problemer. Jeg har dog kun testet op til og med
1024x768@100Hz, og det var med alt andet end en 21" Sony slukket...

Så boksen skulle altså ikke indstilles, der skulle bare justeres på den
maskine der leverede signalet (en IBM Aptiva, BTW).

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Lind

Dato : 23-09-01 18:05

Hej

Jeg er næsten sikker på at det er en ViewSonic P95F der står fremme i
ProConsult på Rugårdsvej.
Jeg ved ihvertfald at de har en.

VH.

Lind

Fra : Martin Mogensen

Dato : 23-09-01 21:06

"Lind" <marlinmo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er næsten sikker på at det er en ViewSonic P95F der står fremme i
> ProConsult på Rugårdsvej.
> Jeg ved ihvertfald at de har en.

Ved du tilfældigvis om de har en Sony Multiscan G420 i udstiling også?
Har nemlig set en ViewSonic PF790 imod en Sony G420 hos Computercity og var
ret skuffet over ViewSonic'en, hvilket jo ikke betyder P95F klarer sig lige
så ringe i en duel mod Sony'en, ViewSonic er ca. 1500,- billigere så jeg vil
godt se hvad jeg får ekstra for de penge Sony G420 kontra ViewSonic P95F.

Martin

Fra : Lind

Dato : 25-09-01 08:55

Hej Martin

Jeg ved at de har en Sony i udstillingen, men jeg er ikke sikker på at det
er G420'eren.
Bor du langt derfra ? Ellers kan jeg kun anbefale butikken, velvidende
mennesker og en rimelig pris i de fleste ting.