Hjælp til NetOp 6.5 (Remote Control)
Fra : Pel

Dato : 20-09-01 20:33

Hej

Jeg har et problem med ovenstående program. Jeg har installeret det på 2
pc'er i et lokalt netværk og der fungere det uden problemer.

Problemet kommer først når jeg vil ud af huset via ISDN Modem (Lasat Speed
II USB). Den får lige forbindelse med den anden pc'er men bliver så smidt
af. Jeg tror at det er min opsætning af modemet der er noget galt med, men
jeg syntes at jeg har prøvet alt. Det andet modem er magen til.

Hvis der er nogle der har oplevet tilsvarende problemer og løst dem vil jeg
meget gerne høre fra Jer. Hvis det er ønskeligt kan jeg godt komme med en
mere omfattende forklaring.

Med venlig hilsen

Poul Erik

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 23-09-01 00:19

"Pel" <poerla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af. Jeg tror at det er min opsætning af modemet der er noget galt med, men
> jeg syntes at jeg har prøvet alt. Det andet modem er magen til.

Jeg har haft lidt problemer med at få 2 isdn diva modem til at snakke sammen
i PCAnywhere, problemet var at modemerne kørte med protokolen PPP, jeg fik
det til at virke med at sætte dem til V120 protokol

mvh
Gerner

Fra : Jan

Dato : 24-09-01 06:37

> [...]
jeg
> meget gerne høre fra Jer. Hvis det er ønskeligt kan jeg godt komme med en

Uha, nu er du på vej på glatis.

Du kan enten: Dedikere modemerne i begge ender til NetOp og sætte dem til
protokollen V120. De kan så ikke bruges til at gå på internet med.

Eller:

Vælge at oprette en ny profil, og vælge Seriel. Der kan du så vælge dit
modem. Den slår så automatisk over på V120, når NetOp kører og slår tilbage
på det, den var før, når NetOp lukkes.

Men lige netop med Lasat'en har jeg oplevet en del problemer og måtte til
sidst skifte den ud med et Eicon Diva i begge ender.

God fornøjelse.

Jan