Glødetrådstetra
Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 20-09-01 17:46

Hej NG.
Jeg har en flok med glødetrådstetra/glødebåndstetra - er ikke lige helt
sikker på navnet. Men det er de tetraer med en orange stribe langs siden.
(jeg ved godt at en venlig sjæl gav mig det korrekte danske navnet for et
stykke tid siden, men det har jeg selvfølgelig glemt)
Det jeg søger hjælp til er at finde information om dem - gerne linker - da
jeg har på fornemmelsen at det ikke varer så forfærdelig længe til at jeg
evt kommer til at få en forøgelse i flokken.
Al infor om fisken er af interesse, og jeg vil lige sige tak, på forhånd.
Hilsen Ditte

Fra : Madsen

Dato : 20-09-01 17:51

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev:

> (jeg ved godt at en venlig sjæl gav mig det korrekte danske navnet for et
> stykke tid siden, men det har jeg selvfølgelig glemt)

Mener den oftest bliver kaldt glødelystetra her i Danmark.

> [...]
> evt kommer til at få en forøgelse i flokken.
> Al infor om fisken er af interesse, og jeg vil lige sige tak, på forhånd.

Det latinske navn er Hemigrammus erythrozonus
En søgning på www.google.com med det latinske navn giver sikkert
mange hits.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Vatne

Dato : 20-09-01 18:30

Den er en fredelig stimfisk som passer i alle
velpleiende selskapsakvarium!
Trives best i stim på 8-10 stk.
Hunnen er større og kraftigere, mens hannen er slankere!
Temeratur: 24-28 grader
ph verdi: 5,8-7,5
For: Flakfor, Mygglarver og midre levende for.
Hardhet: Opptil 15dgh, trives best ved 6dgh.

Hilsen Thomas Vatne.

Ditte Cecilie Simonsen <ditte@godjenta.com> skrev i
meldingsnyheter:x3pq7.4690$9%5.98268@news.world-online.no...

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 20-09-01 20:06

Hej NG.
Tak for svarene.... Men efter at have kløet mig i hovedet en times tid,
fandt jeg endelig fram til et passende navn for glødtråd - glow light .
Men den beste infoen fik jeg her
Nu mangler jeg så bare at få dem sat i mit ynglekar, og så se om der kommer
noget ud af det - er der nogen som har tips, tages de i mod med åbne
arme.....
Hilsen Ditte