Java studerende
Fra : GuldKlumpen

Dato : 20-09-01 15:48

Hej
jeg sidder lige nu og forsøger at lære java, hvilke begynder bøger, litt
eller andet haves der gode erfaringer med.
TAK

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 20-09-01 15:48

On Thu, 20 Sep 2001 16:48:27 +0200, "GuldKlumpen"
<guld_klumpen@hotmail.com> wrote:

>jeg sidder lige nu og forsøger at lære java, hvilke begynder bøger, litt
>eller andet haves der gode erfaringer med.

http://java.sun.com
Hvis du kan engelsk er det *klart* et godt sted, der er mange gode
tutorials.
--
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524
Ringager 2A, 1. Java Developer Fax +45 43270556

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-09-01 18:11

Jeg har selv brugt Deitel & Deitel's Java How To Program udgivet af Prentice
Hall. Bogen giver masser af gode eksempler, samtidigt med at den stille og
roligt opbygger kendskabet til Java.

En anden bog, der godt nok er på et lavere niveau er John Lewis & Willian
Loftus's Java Software Solutions. Den er meget pædagogisk.

/Thomas Mouritsen

Fra : The MaXx

Dato : 20-09-01 22:03

> En anden bog, der godt nok er på et lavere niveau er John Lewis & Willian
> Loftus's Java Software Solutions. Den er meget pædagogisk.

Den havde vi på 1. semester på min skole..... kan klart anbefales til
begyndere, især sammen med tutorials'ne påp suns side....

The MaXx

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 21-09-01 11:23

Hvordan er bogen An Introduction To ObjectOrientet Programming with Java af
Wu, i forhold til de andre bøger der er nævnt?

\Henrik

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 21-09-01 15:24

"Henrik H. Jensen" <henrik@hejboel.dk> writes:

> Hvordan er bogen An Introduction To ObjectOrientet Programming with Java af
> Wu, i forhold til de andre bøger der er nævnt?

Tja ... Den har i hvert fald et noget blakket ry i min
omgangskreds. Den blev brugt til java-delen af Dat0 på DIKU i
1999/2000, og blev rakket ned af de studerende. Året efter brugte vi
en anden bog[1]. Læg i det, hvad du vil.

ad 1: "Object-Oriented Programming with Java, An Introduction" af
David J. Barnes (ISBN 0-13-086900-7). En ganske udemærket bog, synes
jeg.
--
J. Martin Petersen "Atter springer gnuerne ud i vandet..."

Fra : Thomas Møller

Dato : 10-10-01 00:22

Som alle andre vil jeg foreslå suns tutorials. Specielt to af dem er gode at
starte på. Disse er:

Learning the JAVA Language
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/index.html

Essential JAVA Classes
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/index.html

En bog der også er ok at starte med er "JAVA software solutions" ISBN
0-201-61271-2. Den gennemgår så meget i detajler, men den viser hvordan man
skriver pæn kode.

Hvis du evt. har erfaring med noget C / C++ kunne det være du skulle kigge
på "Thinking in JAVA" af Bruce Eckel. Jeg har aldrig selv fået den læst, men
den siges at være god.

Mvh.
Thomas

Fra : flemming

Dato : 21-09-01 18:18

Hej

Du kan også hente pdf versionen af bruce eckels bog "Thinking in Java"
den er faktisk meget god

Flemming

Fra : Kim Petersen

Dato : 24-09-01 21:40

> jeg sidder lige nu og forsøger at lære java, hvilke begynder bøger, litt
> eller andet haves der gode erfaringer med.
> TAK

Endnu et råd blandt de mange, er at søge lidt på www.amazon.com 's
hjemmeside og sortere blandt de anmeldelser der er af de enkelte bøger.
(men du kommer ret langt med stoffet på Internettet)

Prøv også
http://www.execpc.com/~gopalan/java/java_tutorial.html
Det er godt nok ikke for begyndere, men så er der noget til fremtiden!

Mvh.

Fra : Jørgen Skårup

Dato : 26-09-01 13:10

Hej

JAVA grundbog i programmering af Henrik Kressner er god.
Den indfører dig i Java uden de store armbevægelser.

mvh
Jørgen Skårup.

In article <3baa01aa$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-10-01 13:21

Jørgen Skårup <josk@hha.dk> writes:

> Hej
>
> JAVA grundbog i programmering af Henrik Kressner er god.
> Den indfører dig i Java uden de store armbevægelser.

Foerste udgave er klart beregnet til klasseundervisning og ikke til
selvstudie.

Herudover skal man omhyggeligt undlade at laese afsnittet om RMI, da
forfatteren ikke helt har forstaaet hvad det gaar ud paa.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk