Placering af {target:<framenavn>} med css?
Fra : Nicolai Steinø

Dato : 20-09-01 14:49

Jeg har en separat side-frame med sider med links der alle skal
vises i en hoved-frame. Er der ikke en smart måde, hvorpå jeg kan
refere til min target-frame centralt i mit .css-dokument, i
stedet for at angive det i hver enkelt <A>-tag i alle
html-dokumenter for min side-frame?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-01 15:11

Thu, 20 Sep 2001 13:49:20 +0000 (UTC), skrev Nicolai Steinø
<nicolai@steino.dk>:

>Er der ikke en smart måde, hvorpå jeg kan
>refere til min target-frame centralt i mit .css-dokument, i
>stedet for at angive det i hver enkelt <A>-tag i alle
>html-dokumenter for min side-frame?

Nej, ikke med css, men du kan i <head> på sideframen, bruge flg.
<base target="_framenavn">
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-09-01 14:55

"Nicolai Steinø" <nicolai@steino.dk> wrote in message
> [...]
> refere til min target-frame centralt i mit .css-dokument, i
> stedet for at angive det i hver enkelt <A>-tag i alle

Jeg ved ikke hvordan det skal gøres i css, men det er heller ikke
nødvendigt. Du kan bruge et base-target i den side, der indeholder
menupunkterne.
Se her hvordan:
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/base/
Du skal helt ned forneden på siden.