øjenbetændelse
Fra : mimi

Dato : 20-09-01 10:49

hejsa
Jeg tror min 3 mdr. gamle søn er ved at få øjenbetændelse. Han havde det da
han var en uge gammel og der virkede camillete ikke, men jeg måtte til
lægen og få noget for det. Nu prøver jeg med camilleteen igen, da det kun
er ganske lidt øjenbetændelse han har endnu. Er der nogen her hvor
camillete har virket, og hvor tit får børn egentlig øjenbetændelse? Jeg vil
jo selvfølgelig helst undgå medicin hvis camilleteen kunne virke.
mvh Mimi

Fra : B&P

Dato : 20-09-01 12:09

Hejsa..

Min dreng havde det fra han var 1 uge og det gik væk,men kom desværre igen.
Da gik jeg på apoteket og købte deres saltvandspipetter,da jeg helst heller
ikke ville igang med medicin og det hjalp faktisk med det samme.

Håber du også kan bruge det.

Knuser fra Bente

Fra : DavMar

Dato : 20-09-01 18:02

det hømoepatiske (ikke sikker på at det er stavet rigtigt) middel "occuheel"
der fås i matas og helsekostforretninger er utroligt effektivt....Jeg bruger
det til begge mine børn og forebyggende på migselv når de har
øjenbetændelse....
det koster vistnok ca. 50,-
Hilsen davmar

Fra : Ksac

Dato : 21-09-01 14:02

Hej Mimi

Du må endelig ikke bruge kamillethe. Det er bedre at bruge saltvand.
Ampullerne fra apoteket er ganske effektive.

Mvh. Kathe

Fra : Henriette

Dato : 21-09-01 19:13

mimi <a@a.aa> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91227826C9072mimivilfordmailmedk@193.88.15.201...
> [...]
da
> han var en uge gammel og der virkede camillete ikke, men jeg måtte til

Du skal observere om øjet bliver rødt, udover selvfølgelig at være fyldt med
pus - det er nok den bedste parameter for om betændelsen skyldes bakterier
eller virus.
Kun hvis det er bakterier nytter det at behandle med antibiotika.

Nu prøver jeg med camilleteen igen, da det kun
> er ganske lidt øjenbetændelse han har endnu.

Jeg ville nok også vælge saltvand fra apoteket som andre har anbefalet. Jeg
mener, man har fundet ud af, at godt nok har kamillete en beroligende
virkning, men det har desværre også en lokalirriterende virkning på øjet.
Derudover skal du huske at vaske indefra og ud og kun en gang med samme side
af klud/vat. Og brug ikke samme klud til begge øjne - og vask hænder når du
har vasket øjnene.

> mvh Mimi

---
Henriette

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 22-09-01 10:31

Hej

Min datter havde øjen betendelse fra hun var ca 2 dg. og fik det et
par gange om md. indtil hendes tårekanl blev forstøret da hun var ca 4
år det var for de hun ikke kunne "drene" øjet hun fik det. Vi brugte
saltvand fordi det sagde lægen men nede på apoteket fortale de at jeg
i stedet for kunne bruge kamillete MEN du skal skolde en bøtte og lave
teen putte låg på og så lade den køle af jeg skiftede det ud hver 2
dag og når man så bruger det skal du vaske hænder inde man åbner
bøtten. På hende virkede det 9 ud af 10 gange.

mvh
Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 22-09-01 19:36

Hej.
Jeg er blevet advaret mod at bruge kamillete, da det indeholder små korn,
der kan ridse nethinden, eller hedder det hornhinden?, men almindelig kold
kogt vand har virket for os, ligessom saltvand skyller det også øjet rent.
Derudover har de andre indlæg ret, husk at vaske hænder og skift kluden ud
efter hvert øje.
Venlig hilsen Nina Hald.