Æg til hund
Fra : Susanne

Dato : 29-12-00 09:52

Hej NG
Jeg vil lige høre hvor ofte en hund må få æg..
Det er jo ikke det bedste at give mennesker for meget af,
så jeg tænkte at en hund nok heller ikke skulle have for mange.
Men det er fordi jeg giver vores collie Vital-animin hver dag.
Det har gået godt indtil videre, men nu virker det til at han syntes
det er lidt for tørt og kedelig ( det er pulverform)
Blander jeg et æg i, så ryger det ned med det samme.
Jeg har prøvet at blande lidt lakseolie i ,for at få det til
at "hænge" ved, men det er heller ikke hans livret.
Ps: han er absolut ikke kræsen.
Susanne
www.dyrefarmen.dk

" Dogs are not our whole life,
but they make our lifes whole "
- Roger Caras

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-12-00 15:53

Hej

Jeg tror nok du kan give ham en rå æggeblomme om dagen, men rå hvide skal du
ikke give ham, da det kan nedbryde B-vitaminer.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-00 17:40

Fri, 29 Dec 2000 15:53:13 +0100, Nina El Falaki wrote:

>Jeg tror nok du kan give ham en rå æggeblomme om dagen, men rå hvide skal du
>ikke give ham, da det kan nedbryde B-vitaminer.

Nej nej da! 1 æg om ugen. Ja d.v.s. hvis det er en stor hund,
må den sikkert få 2 æg om ugen.
Og ganske rigtigt absolut ingen råæggehvide!
Men smid ikke æggehviden ud, når hunden får rå blomme.
Steg det på en pande evt. med lidt olie, så må de godt få det.

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de tre *
http://home.worldonline.dk/~sonpet/