Program til at overvåge trafik
Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 20-09-01 07:55

Jeg ved ikke om det er OT men jeg mangler et lille program der kan overvåge
alt trafik i mit LAN og linien ud af huset.
Jeg har lidt problemmer med folk der forsøger at hacke andre maskiner i
vores LAN. Vi p.t. 32 maskiner og jeg kan ikke finde ud af hvem der gør
det, det eneste jeg ved er at der er flere af brugerne der har klaget over
det.

Jeg takker mange gange på forhånd!!

MVH

Bjarne Pedersen

Fra : Kasper

Dato : 20-09-01 12:06

For nogle uger siden var der et lignende spørgsmål, og man blev enige om, at
hvis det skulle være billigt (gratis) var programmet Ethereal det mest
egnede. Jeg har selv installeret det, og kan nu se hvad der foregår på mit
netværk. Programmet er både Linux og Win. Det er i øvrigt pudsigt, at man
ikke gør mere for at kryptere POP passwords, enhver kan se hvad der foregår.

http://www.ethereal.com/

/Kasper

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-09-01 23:17

"Kasper" <xkx@sol.dk> writes:

> netværk. Programmet er både Linux og Win. Det er i øvrigt pudsigt, at man
> ikke gør mere for at kryptere POP passwords, enhver kan se hvad der foregår.

Pop3 er en gammel protokol. Det er foerst indenfor de sidste par aar at man er begyndt at fokusere paa kryptering.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : maximus

Dato : 21-09-01 06:42

Jeg takker for dit hurtige svar.