Cykle
Fra : Jimmi

Dato : 20-09-01 07:42

Hej

Min kære hund er blevet lidt buttet i det,
og jeg er derfor begyndt at cykle med ham,
Mit spørgsmål går på hvor langt/hurtigt må jeg cykle med ham.
Jeg cykler ca. 3-4 km, hvor jeg går med ham den første ½ km, og der efter
gradvis sætter farten op, ikke hurtigere end han stadigvæk er i trav.

Det skal vel lige med, at han er en malinois på 2½ år og har HD a/c.

Mhv Jimmi

--
Posted from fw.agrsci.dk [130.226.173.129]

Fra : Flemming Hansen

Dato : 20-09-01 07:50

Hej Jimmi

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på, at det faktisk er ulovligt at cykle
med en hund i snor.

mvh.
Flemming

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-09-01 08:27

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jimmi
>
> Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på, at det faktisk er ulovligt at
cykle
> med en hund i snor.

Så overtræder samtlige hundeforeninger loven når de afholder UHP prøver ??.

Kan du komme med et link til en side hvor pågældende står??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-09-01 08:33

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du komme med et link til en side hvor pågældende står??

Hundeloven står bl.a. her:
http://themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Hundeloven.html
Den nævner intet om det er forbudt at cykle med en hund som er i snor.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jo-Ann

Dato : 20-09-01 12:08

Hej Finn !

Ja, jeg skulle netop til at sige det, at så er det jo bund i lovligt både at
deltage i en UHP og at træne til den...ja, og "offerne" er jo nemme at
finde, for det står faktisk i hundene's stamtavle (når de altså består).

Mener også PH har en cykel øvelse, men det er dog vist uden line ?

Mvh

Jo-Ann

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 20-09-01 16:42

> cykle

skal være uden snor???????

ikke du forveksler noget ?

Pia

--
Pia Palmblad Wright - fallohide@mail1.stofanet.dk
FALLOHIDE - Est 1972 - England/Denmark www.fallohide.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-09-01 12:57

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> ikke du forveksler noget ?

Du er inde på noget her: Det der står i loven er noget i retning af at det er
forbudt at medføre en hund i snor fra et MOTORDREVET køretøj. Altså, knallert
(45 eller ej) motorcykel, bil, tog, fly.....
En cykel der fremføres med muskelkraft skulle derfor være fuldt lovligt til
formålet. Og gavnligt for såvel hundens som ejerens motion.

med venlig hilsen

Kim Christensen

--
Posted from pcgate.eucsyd.dk [195.41.206.2]

Fra : Jo-Ann

Dato : 20-09-01 12:12

Hej Jimmy !

Jeg ville helt klart spørge min dyrlæge hvis jeg var dig ! Ja, det er måske
ikke så godt for ham at cykle - men det er bestemt heller ikke godt for ham
at være buttet.

Jeg synes bestemt det lyder fornuftigt det du gør...ja, og så hele tiden
også holde øje med ham..om han bliver øm eller lign. - men jeg ville som
sagt lige rådfører mig med min dyrlæge...og hvis ikke man kan få råd af
ham/hende så ville jeg spørge en anden dyrlæge.

Mvh

Jo-Ann

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 21-09-01 00:34

Hej Jimmi

Hvis du cykler i hundens tempo, og stopper når han er træt eller ikke gider
mere, så kan du næsten ikke komme galt afsted. Men du skal passe på at dette
løberi ikke kun foregår på asfalt, da det slider meget på poterne.

Der ud over vil jeg anbefale dig at kigge lidt på kosten. Og hvis det er
varmt, så pas på du ikke overdriver løberiet.

P.s: Jeg har hellere ikke hørt om at det skulle være forbudt at cykle med
sin hund.

M.v.h.

Jesper

Fra : Jimmi

Dato : 21-09-01 06:33

Jeg takker for svarene og vil straks kontakte min dyrelæge (at jeg ikke
havde
tænkt på det før Doooh, og jeg har skåret hans foder ned, ikke kraftig han får
ca. 320-350g
om dagen (Olivers det bedste).

Ang. om det er lovligt at cykle med hund, så bor jeg ude på den jyske hede,
så det går nok, Vi betaler jo heller ikke moms her ude

Mvh Jimmi

--
Posted from fw.agrsci.dk [130.226.173.129]