Langt(?) udendørs ethernet kabel
Fra : Anders

Dato : 19-09-01 23:42

Hej.

Jeg skal forbinde en computer til en router, som står ca. 15 meter væk. Det
eventuelle problem er, at kablet skal gå på ydersiden af en husmur.

Spørgsmålene er om jeg skal bruge et specielt kabel til det eller jeg bare
kan bruge det almindelige. Selve routeren og computeren står selvfølgelig
indedøre så det er vel egentligt ret godt (= godt nok) beskyttet, hvis
det ikke skal holde i mere end et års tid.

Hvor lang længde kan man egentlig bruge og endelig (ja jeg ved det burde
være basal viden): skal man bruge krydsede mellem router og computer eller
er det kun mellem to computere.

Pft Anders

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 20-09-01 00:05

Anders skrev:

> [...]
> være basal viden): skal man bruge krydsede mellem router og computer eller

Tja, jeg har et 40 meter langt kable, hvor de 30 meter er hængt op
udenfor under taget, selve kablet er et ganske almindeligt Cat 5 kabel,
og nu har det da hængt det lidt over et år, og det køre ganske som da
det kom op.
Selve kablet må dog ikke være over 100 meter, hvilket du jo ikke får
problemer med.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Martin Jensen

Dato : 20-09-01 20:26

"Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote in message
> [...]
> være basal viden): skal man bruge krydsede mellem router og computer eller

Kig på www.net-faq.dk der kan du finde svar på mange af dine spørgsmål.
Martin

Fra : Mogens

Dato : 20-09-01 23:23

On Thu, 20 Sep 2001 21:25:40 +0200, "Martin Jensen" <martin@mtj.dk>
wrote:

>"Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote in message

>Det

Hej

Jeg har haft et ganske almindeligt kabel siddendeca 15m udvendigt
på mit hus i ca 2 år nu og det virker stadig fint. Jeg købte bare et
25m færdigt kabel til 200,-, borede 2 stk 15mm huller, trak kablet
og lukkede hullerne med silikone fugemasse.

Mvh Mogens