Loppper
Fra : Peter N.Hansen

Dato : 28-12-00 17:03

ER der nogle der kan anbefale et eller andet mod lopper,har prøvet
det man drypper i nakken,jeg tror det hed exspot.Det kunne hunden absolut
ikke lide,kan nogen hjælpe?

MVH
Peter

Fra : Stine

Dato : 28-12-00 17:06

Hej.

Du kan prøve med hvidløg. 1 fed om dagen. Evt. pres det over foderet eller
bland det i maden på anden vis.

Det virker også mod flåter, styrker immunforsvaret, giver blankere pels m.m.
og så er det billigt hvis du selv presser. Hvidløgs-pulver/pasta kan også
købes færdigt.

Godt nytår

Stine

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 28-12-00 23:26

Jeg vil også anbefale hvidløg, min flatcoated retriever har fået hvidløg i over
et år nu og han har hverken haft lopper eller skovflåter.

Hvis det er en stor hund (over 30 kg) kan det være at du skal bruge 2 fed
hvidløg eller i hvertfald et stort. Hunden kommer ikke til at lugte.

Mvh og godt nytår

Jane, Rexi og Simba

Jane Kiilerich
jane@drk-nordjylland.dk
TLF 98159022 / 40217543

http://www.drk-nordjylland.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-12-00 17:30

Hej

Expot er noget giftigt stads, prøv i stedet Advantage eller Frontline, og
spray hele huset med methopren, så du også får æg og larver med.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : x Vuf x

Dato : 29-12-00 01:26

Thu, 28 Dec 2000 17:30:29 +0100, Nina El Falaki wrote:

>Expot er noget giftigt stads, prøv i stedet Advantage eller Frontline, og
>spray hele huset med methopren, så du også får æg og larver med.

Rigtigt Nina, og det er det eneste, der virker!

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de tre *
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Al hard-core

Dato : 28-12-00 18:34

Hej Peter.

Brug Program Vet som indvortes brug, og
Advantage Vet til udvortes brug til din hund. Husk at
Advantage Vet skal påføres 3 til 4 steder fra
nakke til halerod og ikke kun i nakken.

Sprøjt ligeledes omgivelserne med methopren som en
ekstra foranstaltning imod æg.

http://www.loppefri.dk/ ( Advantage info )

Program Vet kan f.eks købes på Apotek eller
hos dyrehandler og er i pilleform.

Alternativt er dette måske noget du kan bruge.
Bruger det selv til min hund.

www.pet-gourmet.dk/index2.htm

Det er er flydende hvidløgsprodukt til dyr.

Venlig hilsen
John .
Basses Hundeguide.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-12-00 20:52

> Sprøjt ligeledes omgivelserne med methopren som en
> ekstra foranstaltning imod æg.

Medmindre huset er fuldstændigt oversvømmet af lopper, er der ingen grund
til at sprøjte indendørs. Hvis dyrene er korrekt behandlet, så forsvinder
lopperne af sig selv. Hos os får dyrene program Vet i nakken 1. gang i
august som forebyggende, og så en gang om måneden til den første frost, det
virker fint.

Dyrenes tæpper og andet, som ikke kan tåle en kogevask, kan lægges 2 døgn i
fryseren. Så er alle lopper og æg helt døde, men det er jo ikke så nemt at
komme sofaen i fryseren, så vil man gerne være helt sikker på at der ikke er
nogen æg tilbage, så kan man - når man skal på ferie og er væk fra huset i
1-2 uger, hænge en Vapona op i hvert rum.

PS Glem alt om hvidløg - din hund kommer til at stinke, og det hjælper ikke
når først lopperne er der.

Mvh Maria

Fra : John

Dato : 28-12-00 22:17

Hejsa Maria.

> Hos os får dyrene program Vet i nakken 1. gang i
> august som forebyggende, og så en gang om måneden til den første frost,
det
> virker fint.

Så vidt jeg ved findes Program Vet kun i
pilleform og ikke som kutan opløsning/spot-on,
men jeg kan naturligvis tage fejl. Hvis ikke, må jeres
dyr se ret sjove ud i nakken .

> PS Glem alt om hvidløg - din hund kommer til at stinke, og det hjælper
ikke
> når først lopperne er der.

Det synes jeg bestemt ikke man skal glemme
alt om. Det er nemlig en lidt forfejlet
indstilling at tro, at fordi hvidløg har en stærk
lugt, så forbliver den også sådan ved forsat indtagelse.

Jeg har selv givet min egen hund hvidløg i
snart 1 år nu, og det var kun i de første 3 uger at
der var en svag lugt fra hans hud / pels. Herefter
har der ikke været nogen form for lugtgener fra
hverken mund, pels eller hud.
Servere det i en leverpostejmad hver dag.

Jeg har iøvrigt en bekendt som har en Alaskan Malamut,
som fik lopper. Han besluttede sig for først at prøve at
give den 2 fed hvidløg hver dag, og i løbet af de næste ca.
20-25 dage var hunden fuldstændig renset for voksne lopper.
Efterfølgende sprøjtede han så med methopren i huset, skiftede
tæpper og rensede ellers ud i dyner, puder og hundens kurv osv., og
har ikke siden haft lopper som logerende . Hunden blev
herefter dyrlægechecket og fundet fit for fight, hvad den stadig
er her 2 år efter angrebet.

Blot et lille bevis på at hvidløg godt kan jage tilstedeværende
voksne lopper på geled, og ikke kun være forbyggende.

Er der andre der har gode erfaringer med hvidløg ?!.

Nethilsen
John.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-12-00 22:37

Hej Maria

> Dyrenes tæpper og andet, som ikke kan tåle en kogevask, kan lægges 2 døgn
> fryseren. Så er alle lopper og æg helt døde, men det er jo ikke så nemt at
> komme sofaen i fryseren,

Desværre den med fryseren duer ikke! Lopper har som mange andre insekter
indbygget frostvædske, så fryseren duer altså ikke, derimod virker varme 60
gr. skulle være nok.

> så vil man gerne være helt sikker på at der ikke er
> nogen æg tilbage, så kan man - når man skal på ferie og er væk fra huset i
> 1-2 uger, hænge en Vapona op i hvert rum.

Vapona er udviklet til flyvende insekter, og selv om det virker på lopper er
det ikke helt effektivt med mindre hele huset er gennemsyret af det
virksomme stof, der vel nærmest kan sammenlignes med en slags giftgas.
Desuden tager Vapona ikke æg og kun i begrænset omfang larver.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats