Renlighed=3dage+3kvarter
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 25-12-00 20:38

Hej
Nu har jeg set at der er flere indlæg omkring det at få sin hund renlig,
altså at ville besørge udendørs.

Så derfor dette indlæg.

Det tager max 3 dage + 3 kvarter at gøre en hund renlig, uanset alder, køn
og race.

Brug et kvarter fordelt på 3 X 5 minnutter i tre dage på at lære hunden ja /
nej øvelsen.

Brug så denne øvelse til at fortælle den at det er udenfor den skal gøre sig
ren.

Det er såmænd det hele, og glem så alt om at skælde hunden ud for noget den
ikke ved og som du ikke har fortalt den.

Efter tre dage er hunden renlig.
Som regel er den det efter første dag.

Simpel men effektivt.

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Rasmus Pedersen

Dato : 26-12-00 23:12

Hej Bjarne

Kunne du løfte sløret for hvilke ja/nej øvelser som du anbefaler, og lidt
mere i praksis om det at rose hunden mens den besørger udenfor?

Er det f.eks. OK at rose hunden imens den tisser, eller skal man vente til
bagefter? Bliver den ikke "forstyrret" hvis man roser den på samme tid?
(Egentlig burde man jo gøre det)

MVH
Rasmus Pedersen

Fra : Zirfelt

Dato : 27-12-00 14:37

Hej Rasmus
> Er det f.eks. OK at rose hunden imens den tisser, eller skal man vente til
> bagefter? Bliver den ikke "forstyrret" hvis man roser den på samme tid?
> (Egentlig burde man jo gøre det)

klip
Med min egen hvalp på nu 12 uger, giver jeg ordren "tis" lige i det jeg kan
se at han skal til at sætte sig. Og så roser jeg ham i et blødt forsigtigt
tonefald, som ikke forstyrre ham. Og først når han er færdig "flipper" jeg
helt ud.
Hilsen
Irene
www.zirfelt.dk

Fra : Rasmus Pedersen

Dato : 27-12-00 18:02

Jeg gør stort set det samme - kommandoen fungerer fint, og er meget praktisk
når man er i byen og har hvalpen med. Så slipper man for at lufte hund
størstedelen af tiden.

MVH
Rasmus

Fra : Bettina

Dato : 27-12-00 09:02

hm
du får det til at lyde så enkelt.
Min lille hvalp (13 uger nu) har på nuværende tidspunkt rimelig styr på hvad
ja og nej betyder.
Men stadigvæk...
De sidste 4 dage har hun ikke lavet noget indendørs mens vi har været hjemme
overhovedet.
Og så her til morgen....efter at have været luftet to gange - før og efter
jeg var i bad- gik jeg ovenpå for at vække min mand ...og sørme om ikke den
lille dame havde tisset da jeg kom ned igen 5 minutter senere
grrrrrrr

og her troede jeg lige hun havde fattet pointen.

Men hvad nytter det, at hun ved hvad nej betyder, når jeg ikke fanger hende
på fersk gerning?

Fra : N/A

Dato : 27-12-00 13:40

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 27-12-00 13:40

Hej

Jeg vil bare lige blande mig i den her debat. For det kan godt være,
at "opskriften lyder meget godt, men det er ikke altid, at kagen bliver
lige god af den grund."

Jeg har selv flere hunde. Og har nu min 4. hund. Det er en tæve på 4½
md. Den er ikke renlig endnu. Og jeg har gjort alt "det rigtige" for at
få hende til at være renlig.
Sidst jeg havde hvalp, var den renlig på 11 dage.

Når man gør akkurat det samme som man gjorde med den forhåndværende
hvalp, er det lidt fustrerende, at den nye hvalp ikke er renlig endnu.
Det er samme race.

Min erfaring med hvalpe er, at hanhunde bliver hurtigere renlige end
tæver.

Hilsen Lone og .... Frøken.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Jane Hansen

Dato : 27-01-01 23:09

> Min erfaring med hvalpe er, at hanhunde bliver hurtigere renlige end
> tæver.

Min erfaring er at det er individuelt og ikkke afhængig af køn. Og man
kan kun forlange at en hvalp er renlig i forhold til hvad den kan
holde sig til

Ulla