Skærme
Fijala 3554
Ny skærm 19" grafikker
Fra : Alexander

Dato : 19-09-01 20:09

Hej alle i gruppen.
Jeg håber i kan hjælpe mig med at vælge et nyt skærm.
Jeg bruger computer mest til at arbejde med grafik, billeder,
hjemmesider,suft på nettet og chat en masse på irc
jeg bruger mange timer daglig foram skærmen, også til at lave skolens
opgaver,søge info på nettet etc..
Jeg har nu en KFC 17" og kører i 1024 x 768 i 85Hz
Men jeg synes at denne skærm ikke opfylder mine krav længere, så har jeg
kigged på edbpriser.dk og har vælgt nogle stykker ud .
Håber at i kan kommentere mine vælgt, sådan at jeg kan få den bedste skærm
som jeg har råd til, som er omk 3000 - til 4800 kroner klass.

Hitachi CM772ET | Size : 19 " ( 18 " viewable ) MAX : 1600 x 1280 @ 85 hz
| dp 0.21
Nokia Multigraph 930C | Size: 19 " ( 18 " viewable ) MAX : 1920x1440 @
60Hz |dp 0.25
Philips Brilliance 109p20 | Size: 19 " ( 18 " viewable ) MAX : 1920x1440 @
60Hz |dp 0.24
Samsung SyncMaster 900NF | Size: 19 " ( 18 " viewable ) MAX : 2048x1536 @
69Hz |dp 0.25
Samtron professional & graphics 96P | Size: 19 " ( 18 " viewable ) MAX :
1600x1200 @ 76Hz |dp 0.22

I må også gerne anbefale andre brands som i vil mene er bedre, som sagt så
kigger jeg efter lav dp, høj opløsning og klart , skarp ,fedt billed.

Tak for jeres tid .
Med Venlig Hilsen
Alexander

Fra : Alexander

Dato : 19-09-01 23:35

"Alexander" <Imaginere@hotmail.com> wrote in message

[klip en lille list ]

Efter nærmere læsning af andres posts.. Ser ud til at ViewSonic p95f er en
vinder .

Så bliver nok den .
Tak.
ps : i må gerne kommentere ..

Hilsen
Alexander

Fra : Alexander

Dato : 20-09-01 00:06

> Efter nærmere læsning af andres posts.. Ser ud til at
ViewSonic p95f er en vinder .

Ohhh for pokkers også.....

Samsung SyncMaster 900NF | Size: 19 " ( 18 " viewable ) MAX : 2048x1536 @
69Hz |dp 0.25

hvilken en af de to ?

Fra : SlowHand

Dato : 20-09-01 01:35

> ViewSonic p95f er en vinder .
>
> Ohhh for pokkers også.....
>
> Samsung SyncMaster 900NF | Size: 19 " ( 18 " viewable ) MAX : 2048x1536 @
> 69Hz |dp 0.25
>
> hvilken en af de to ?

Nup Hitachi'en hvis du ikke vil ha' de klamme vandrette streger (damper
wires) på din skærm.
Både Philips, ViewSonic og Samsung'en du omtaler har disse streger.
Fælles for de 4 ovennævnte skærme, er et "flat face" billedrør, hvilket kun
kan betale sig at købe :)

Nokia'en og Samtron'en kender jeg ikke.

/SlowHand

Fra : Flemming Jonsson

Dato : 22-09-01 12:42

> Ohhh for pokkers også.....
>
> Samsung SyncMaster 900NF | Size: 19 " ( 18 " viewable ) MAX : 2048x1536 @
> 69Hz |dp 0.25
>
> hvilken en af de to ?

Jeg har den 5/9 købt en P95f og på Aalborg Universitet bruger jeg til daglig
en 900NF.
Jeg kan bedst lide min egen skærm (altså P95f). Jeg synes den virker lidt
mere gennemført mht indstillingsmuligheder.

Men ellers kan begge skærme klart anbefales. Jeg har hørt om nogle som havde
problemer med 900NF, men har aldrig set nogle problemer selv (har arbejdet
på 7 forskellige 900NF skærme det sidste halve år). Alle 900NF'erne jeg
udtaler mig om, sidder tilsluttet enskonfigurerede maskiner med et Matrox
G400 SH med 32MB RAM - og jeg har ikke bemærket problemer af nogen art. Den
eneste P95f jeg har prøvet er min egen.

Da jeg ikke selv har et lige så godt grafikkort i min egen maskine (afventer
at Radeon 8500 kommer til DK), så kan jeg ikke helt sammenligne
billedkvaliteten mellem skærmene da det jo har meget med grafikkortet at
gøre. Men med det ældre Ati Rage IIc med 8MB RAM jeg har i min maskine i
øjeblikket kører P95f perfekt og billedet er rigtig dejligt og sprødt at
kigge på .
Dog kan jeg ikke gå højere end 90Hz i 1280x1024 uden at billedet forvrænges
i det ene hjørne. Men det er jeg ret sikker på er grafikkortet. Det har
trods alt en del år på bagen efterhånden .

Jeg kan lige sige at jeg også har arbejdet en smule på en LG Flatron 915 på
mit arbejde ved siden af studiet. Det er også en god skærm, og den har ikke
Trinitron-stregerne - men jeg er ligeglad med stregerne og kan ikke helt
forklare hvorfor, men jeg kan bare bedre lide at arbejde ved en P95f eller
en 900NF for den sags skyld.

Men det er jo smag og behag hvilken skærm man synes bedst om. Så jeg vil
råde dig til at se skærmene i aktion inden du vælger. Og som det vist
allerede er nævnt så sørg for at den er sat direkte til en PC så du kan se
den i de opløsniner og frekvenser som du forventer du vil arbejde i - så har
du det bedste sammenligningsgrundlag.

God fornøjelse
Flemming

Fra : Alexander

Dato : 22-09-01 15:55

Flemming wrote :

> [...]
> udtaler mig om, sidder tilsluttet enskonfigurerede maskiner med et Matrox
> G400 SH med 32MB RAM - og jeg har ikke bemærket problemer af nogen art.
[KLIP ]

Og takker for din post Flemming.
Det lyder godt , jeg bor i Aalborg også, ved du hvor man kan se sådan en
skærm i "action" her i byen ?
Hilsen
Alexander