Udflåd fra penis???
Fra : Bjørn P Callesen

Dato : 23-12-00 14:09

Jeg er den lykkelige ejer af en ung Dalmatiner han..på 8 mdr...

Problemet er at der jævnligt,kommer noget "flødefarvet" udflåd fra dens
penis...
Man kan se at der hænger en dråbe det meste af tiden..og når den så ryster
sig...sviner det over det hele...

Er det nogen der ved hvad det er er.......???
Er det normalt?????

mvh Bjørn

Fra : Lars Stricker

Dato : 23-12-00 23:09

Hej Bjørn
Ja, det er ret normalt. Faktisk har de fleste hanhunde en mere eller mindre
kronisk forhudsbetændelse. Du kan bekæmpe det udvortes med vandfortyndet
brintoverilte. 3 dele vand til 1 del brintoverilte, såvidt jeg husker. Men det
vil helt sikkert komme igen. Så man giver lissom hunden en kur, når man synes,
at det er ved at tage overhånd.
Sjovt nok forsvinder problemet stort set altid efter en kastration (så det er
altså hormonelt betinget) men det er jo et temmelig drastisk skridt at tage

Hvis det er rigtig slemt, bør du nok få ham checket hos dyrlægen. Men hvis han
tilsyneladende ikke selv er klar over at han er en anelse ulækker, ville jeg
starte med kuren først. Det er jo ikke uden grund at de hedder DYR-læger
mvh
-Lars

PS. Hvis du altid har ønsket at din kone var blondine, kommer du et skvæt i
hendes hårshampoo, nu hvor du alligevel har investeret i en flaske