Gratis 5250 terminal klient til W2K søges
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 19-09-01 13:55

Som alternativ til Client Access har vi brug for en lite udgave af
samme type klient. Hvor kan man finde en freeware klient til at koble
sig på som 5250 terminal?

Mvh.

Martin

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 19-09-01 16:29

jeg ville prøve at se lidt på teratermpro.

Mvh
Martin

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 20-09-01 07:44

"Martin Bilgrav" <bilgrav_NOSPAM_@image.dk> wrote:

> jeg ville prøve at se lidt på teratermpro.

Jeg takker. Den kan faktisk bruges. Hvis der skulle være andre der har
et bud på en GRATIS klient, så hold jer endelig ikke tilbage. Jeg vil
egentlig stadig gerne se på eventuelle alternativer.

mvh
Martin

Fra : Kenneth Karlsson

Dato : 19-09-01 20:21

Jeg ledte lidt efter det samme og fandt denne:

http://www.mochasoft.dk/home.html

... ovenikøbet et dansk produkt til rimelige penge !

mvh
Kenneth Karlsson
"Thomas L. Christensen" <forunderlige.verden@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:13a3f3e6.0109190455.73212052@posting.google.com...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-01 22:43

On 19 Sep 2001 05:55:12 -0700, forunderlige.verden@get2net.dk
(Thomas L. Christensen) wrote:

> Hvor kan man finde en freeware klient til at koble sig på som
> 5250 terminal?

Det afhænger lidt af, hvordan man 'kobler sig på'. Hvis I kører
det over IP (altså TN5250), så er der masser af muligheder, men
at finde noget, der er helt gratis bliver sikkert svært. Hvis I
kører det over en anden transport (fx. APPC, DLC eller en SNA
server) bliver mulighederne uden tvivl færre, og priserne en del
længere fra gratis.

Jeg har selv engang brugt WRQ Reflection, og var OK tilfreds. Et
andet navn fra dengang var Hummingbird, og det var vist også OK.
Jeg husker ikke, hvorfor vi foretrak WRQ.

Problemet er ofte, at så snart der er noget, der ikke virker, så
vil enhver IBM-tekniker pege på din terminal-emulering, så du kan
lige så godt fra starten finde noget, de vil supportere.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-09-01 23:26

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Problemet er ofte, at så snart der er noget, der ikke virker, så
>vil enhver IBM-tekniker pege på din terminal-emulering, så du kan
>lige så godt fra starten finde noget, de vil supportere.

F.eks. IBMs egen klient, Personal Communications.

Desværre har de versioner jeg har arbejdet med været smækfyldte med
fejl og ydermere kostet en del penge. Rigtig sjovt bliver det når man
skal integrere 3. parts software gennem en hllapi-snitflade.

En anden meget udbredt terminal-klient er Attachmate Extra.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 20-09-01 23:08

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Jeg har selv engang brugt WRQ Reflection, og var OK tilfreds. Et
> andet navn fra dengang var Hummingbird, og det var vist også OK.
> Jeg husker ikke, hvorfor vi foretrak WRQ.

Omend ikke gratis, så ja WRQ er et kanon programpakke, der emulere hvad
somhelst.
Andre kan nævnes Attachmate's Kea! og InfoConnect - Disse er da heller ikke
gratis...
Mvh
Martin

Fra : Thomas S. Iversen