Hvalp og trapper
Fra : Rasmus Pedersen

Dato : 18-12-00 00:12

Hej

Nu hvor vores hvalp er ved at vøre 3 mdr. har den jo fået smag for trappen -
specielt når katten suser ned af den er det jo fristende at følge med,
selvom man ved man ikke må...

Er der nogle gode forslag eller nogen der ved hvor man kan købe en billig
låge til at holde hunden væk fra trappen?

MVH
Rasmus Pedersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-12-00 00:56

"Rasmus Pedersen" <rp@ecore.dk> skrev :

>Er der nogle gode forslag eller nogen der ved hvor man kan købe en billig
>låge til at holde hunden væk fra trappen?

De samme låger der kan (?) afholde små børn fra at klatre på trapper
virkjer fint til hundehvalpe .....

børnetilbehørsforretninger har dem vist , Jalsøe's o.s.v

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
SE billederne da Tom hoppede i Sønderborg Havn på www.froerup.dk

Fra : Zirfelt

Dato : 18-12-00 05:57

Hej
> De samme låger der kan (?) afholde små børn fra at klatre på trapper
> virkjer fint til hundehvalpe .....
>
> børnetilbehørsforretninger har dem vist , Jalsøe's o.s.v

klip
Ellers kan du jo prøve at sætte en søge annonce i den Blå Avis (det er lidt
billigere)
Hilsen
Irene

www.zirfelt.dk

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 18-12-00 12:45

Rasmus Pedersen skrev i news:MKb%5.807$nV.13763@news101.telia.com...
> Hej

Hejsa!

> Nu hvor vores hvalp er ved at vøre 3 mdr. har den jo fået smag for
trappen -
> specielt når katten suser ned af den er det jo fristende at følge med,
> selvom man ved man ikke må...

Det kan jeg godt huske...

> Er der nogle gode forslag eller nogen der ved hvor man kan købe en billig
> låge til at holde hunden væk fra trappen?

Ja, vi købte en trælåge, som man kunne trække for. Den var mellem to trapper
og ved siden af var stuedøren, så når vi heller ikke ville have, at Amanda
(min hund) skulle ind i stuen (måske pga gæster, der var bange, eller
nyvasket gulv...), men stadig godt måtte se os, så trak man den bare lige de
30 cm længere og så kunne hun stadig se og høre os. Og det geniale ved den
trælåge er, at katten kan komme igennem de huller der er i trælågen. Dvs.
den kunne stadig gå op og ned af trapperne, som den ville.
En anden ting er så, at min kat var noget så frygtelig drillesyg, og at den
sad lige på den anden side af lågen og ventede på, at Amanda skulle stikke
snuden ind for at se om den kunne klemme sig igennem. Men det er en Berner
Sennnenhund nu engang lidt for stor til... Men den prøvede alligevel gang på
gang at stikke snuden ind til den frække kat. Måske ville den også bare
lege..
Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvor den blev købt, men jeg kan da lige
høre min mor ad, når jeg snakker med hende næste gang. Men jeg vil tro, at
Jysk Sengetøjslager måske har sådan noget?
Men altså: trælågen som kan trækkes for og fra er klart at foretrække frem
for de der metallåger, som man spænder fast i dørkarmen, og skal skræve
over, hvis man skal igennem.

Ida Maria Sluyterman
www.ildstuen.dk

Fra : Rasmus Pedersen

Dato : 18-12-00 18:43

Hewj

Jeg sendte en forespørgsel til Ikea igår aftes på email og her til morgen
svarede de at de har 2 forskellige udgaver - en til 250 og en til 300. Jeg
prøver nok at smutte forbi Ikea næste gang turen går forbi Århus.

Tak for svarene.

MVH
Rasmus

Fra : Birger

Dato : 19-12-00 16:08

Kig på www.showshop.dk

Der er en af plastbelagt metal vi har selv en sådan og den er god (og
børnesikker)

Go Jul
Birger