java-første gang
Fra : ~~Martin~~

Dato : 19-09-01 13:39

Hej NG,
Jeg er lige begyndt med et java kursus.
Jeg sidder ved min hjemmecomputer og kan ikke komme igang.

Jeg har installeret JDK 1.3.
Jeg går så ud i DOS og opretter en mappe, derefter går jeg ind i den nye
mappe og skriver "javaedit", men modtager en fejlbesked.

Mangler jeg at installere et eller andet?

-Martin

P.S Lad være med grine af mig, jeg ved godt at jeg er totalt n00bi til java.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-09-01 14:03

"~~Martin~~" <boeuf@omk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
i den nye
> mappe og skriver "javaedit", men modtager en fejlbesked.
>
> Mangler jeg at installere et eller andet?

brug edit,notepad,wordpad istedet.

Eller endnu bedre hent Forte fra www.javasoft.com istedet, det er
et komplet udviklingsmiljø.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : ~~Martin~~

Dato : 19-09-01 15:25

> [...]
>
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
> http://www.disky-design.dk/fish
> Remove IHSYD from email address when replying by email

Jeg har textpad, er det ok?

Men er der en gru8nd til, hvorfor det første jeg spurgte om ikke virker?

-Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-01 16:01

~~Martin~~ skrev:

> Jeg har textpad, er det ok?

Ok ja.

>Men er der en gru8nd til, hvorfor det første jeg spurgte om ikke virker?

Ja. Du har ikke et program på dit system der hedder javaedit.exe.

Jeg kan godt anvise dig en måde at arbejde med java på via
Textpad og DOS-kommandoer, men det går nok noget nemmere for dig
hvis du får fat i en shell. Forte som jeg ikke kender, er
foreslået, men JCreator (også gratis) er mindre og enkel at gå
til.

Fordelen ved en shell er at der er F-taster til at oversætte og
at køre programmerne, samt nem adgang til fejlbehæftede
kodelinjer (dobbeltklik).

Kun hvis du er vant til DOS, vil jeg mene at det er en brugbar
metode.

--
Bertel

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-09-01 21:42

Hvis der absolut skal bruges en flad editor kan jeg henvise til TextPad
(www.textpad.com) der kan lave lidt med at farve keywords og den slags.

/Thomas Mouritsen