Fejlmedelelse under programafvikling
Fra : Jan

Dato : 19-09-01 09:52

Jeg er igang med at omorganisere et program og får nedenstående fejlmedd.
Det jeg er interesseret i, er at få at vide om det er een lang fejlm. eller
om det er flere? Jeg har lidt på fornemmelsen at det er een fejlm. som
beskriver "hele vejen" for fejlen???

Lige nu gør jeg det at jeg sætte prg. til at skrive en meddelelse ud, så jeg
kan sige "så langt så godt", med meget korte intervaller.

Mvh

Jan

I Server
I TestFrame1
Test
Test 2
actionPerformed pÕ Client
actionPerformed pÕ Client 2
Server:flytBrik
Spilleplade:flytBrik
Exception occurred during event dispatching:
java.lang.NullPointerException
at Spilleplade.tjekForKollision(Spilleplade.java:113)
at Spilleplade.flytBrik(Spilleplade.java:72)
at Server.flytBrik(Server.java:37)
at Client.actionPerformed(Client.java:96)
at
javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(AbstractButton.java:14
50)
at
javax.swing.AbstractButton$ForwardActionEvents.actionPerformed(Abstra
ctButton.java:1504)
at
javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(DefaultButtonModel
..java:378)
at
javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(DefaultButtonModel.java:250
)
at
javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener.mouseReleased(BasicButtonL
istener.java:216)
at java.awt.Component.processMouseEvent(Component.java:3717)
at java.awt.Component.processEvent(Component.java:3546)
at java.awt.Container.processEvent(Container.java:1167)
at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Component.java:2595)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:1216)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:2499)
at
java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Container.java:2458
)
at
java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Container.java:2223)

at java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Container.java:2132)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:1203)
at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Window.java:918)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:2499)
at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:336)
at
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForHierarchy(EventDispatchTh
read.java:134)
at
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThre
ad.java:101)
at
java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:96)
at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:88)

Fra : Jan

Dato : 19-09-01 09:53

Jeg mangler lige at fortælle at jeg bruger JDK 1.3.1 i Textpad.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 19-09-01 10:15

In <9o9mf3$5on$1@sunsite.dk> "Jan" <jma73@hotmail.com> writes:

>Jeg mangler lige at fortælle at jeg bruger JDK 1.3.1 i Textpad.

Dumt.

/Martin

Fra : Jan

Dato : 19-09-01 10:29

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Dumt.

Jeg synes nu det fungerer rigtig fint! Nu er jeg heller også kun lige
startet med Java, men textpad er meget enkel at bruge.

Jan

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 19-09-01 10:15

In <9o9mca$589$1@sunsite.dk> "Jan" <jma73@hotmail.com> writes:

> [...]

>java.lang.NullPointerException
> at Spilleplade.tjekForKollision(Spilleplade.java:113)
> at Spilleplade.flytBrik(Spilleplade.java:72)

Metoden Spilleplade.tjekForKollision har faaet en null-pointer
i linie 113. Metoden er kaldt fra Spilleplade.flytBrik linie 72,
som selv er blevet kaldet fra Server.flytBrik

Mvh
Martin

Fra : Jan

Dato : 19-09-01 10:28

> Metoden Spilleplade.tjekForKollision har faaet en null-pointer
> i linie 113. Metoden er kaldt fra Spilleplade.flytBrik linie 72,
> som selv er blevet kaldet fra Server.flytBrik

Tak for svaret!!