Hvem burde have spillet hovedrollen?
Fra : Peter Fleinert

Dato : 18-09-01 22:59

Nu når der skrives om hvem der skulle have haft hovedroller i hvilke fim,
kan man man jo stille et andet spørgsmål.
Hvem burde have spillet hovedrollen? (Eller hvad hvis man skulle lave en
remake af en gammel film nu)
Her er et par af mine forslag.
Alien: Segourney Weaver / Carrie Anne Moss
De Syv Samuraier: Toshiro Mifune / Chow Yun Fat.
Die Hard: Bruce Willis / Mel Gibson
Henry, Portarit of a serial Killer: Michael Rooker / Jean Reno
Cross of Iron: James Coburn / Lee Marvin

Citizen Kane: Orson Welles / Orson Welles........

Det er et par af mine forslag, jeg forventer selvfølgelig ikke at andre er
enige, men lad os høre nogle andre interessante forslag.
Peter.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-09-01 23:22

> [...]
> remake af en gammel film nu)
> Her er et par af mine forslag.

> Alien: Segourney Weaver / Carrie Anne Moss

Udmærket valg. Men hvad med Jenette Goldstein (Vasquez), mest
fordi jeg så gerne vil se hende i samme type rolle igen. Man
bliver normalt ikke tilbudt actionroller når man er rødhåret
med fregner - desværre.

Eller Lena Olin.

> De Syv Samuraier: Toshiro Mifune / Chow Yun Fat.

Oplagt.

> Die Hard: Bruce Willis / Mel Gibson

Der var altså en grund til, at man valgte Bruce Willis og ikke
Mel Gibson. Det er svært at forestille sig Gibson sige "Look lady,
do I sound like I'm ordering a pizza?".

> Henry, Portarit of a serial Killer: Michael Rooker / Jean Reno

Hvorfor? Rooker er sej.

> Cross of Iron: James Coburn / Lee Marvin

Jeg ser ikke den store forskel.

> Citizen Kane: Orson Welles / Orson Welles........

> Det er et par af mine forslag, jeg forventer selvfølgelig ikke at andre er
> enige, men lad os høre nogle andre interessante forslag.

Jeg skal tænke over det.

Mark

See the loving gaze of Mother Earth
still flirting with the universe

Fra : Morten Steen

Dato : 19-09-01 08:34

> Oplagt.

Det ved jeg nu ikke om jeg lige er enig i. Jeg finder Chow Yun Fat værende
lidt for cool og "tilbagelænet" til Mifunes rolle i den film.

Morten

Fra : David Schjelde

Dato : 19-09-01 09:48

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message

> Det ved jeg nu ikke om jeg lige er enig i. Jeg finder Chow Yun Fat værende
> lidt for cool og "tilbagelænet" til Mifunes rolle i den film.

Chow Yun Fat kan spille meget andet end de actionroller jeg (udfra din
karakteristik af ham) går udfra du har set ham i.

En tanke slår mig: Gladiator med Chow Yun Fat.

David

Fra : Morten Steen

Dato : 19-09-01 09:50

> Chow Yun Fat kan spille meget andet end de actionroller jeg (udfra din
> karakteristik af ham) går udfra du har set ham i.

Det er jeg skam ganske klar over. Men i mine øjne ville han passe bedre i
rollen som enten lederen af de syv samuraier, eller ham den tynde der dør
til sidst.

> En tanke slår mig: Gladiator med Chow Yun Fat.

Ja, den kunne være god.

Morten

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-09-01 11:01

>En tanke slår mig: Gladiator med Chow Yun Fat.

Gladiator 2 med bla. Chow Yun Fat,ville jeg ikke sige nej tak til : )

mvh
J.J.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 19-09-01 17:49

Hej !

Jack Jensen wrote:
> Gladiator 2 med bla. Chow Yun Fat,ville jeg ikke sige nej tak til : )

ARGH !
ARGH !
og
ARGH!

:)

ikke med castingen, bare ideen !!..... jeg holder helt klart på at man
skal have MEGET god grund til at lave en sequel, og det er der SLET
ikke her, 3 af filmens hovedpersoner er døde, Maximus, Marcus Aurelius
og Commodus. Ville man lave en Gladiator 2, så må den enten handle om
Lucilla ved magten i Rom, hvilket jeg ikke mener falder bare det
MINDSTE ind med navnet Gladiator, eller også skulle den være en
prequel, om Maximus' mange år med i krig, hvilket også lidt får
Gladiator-aspektet til at falme. En prequel? ja ok, men lad dog for
GUDS skyld ikke kalde den "Gladiator 2". Det skulle være en helt anden
titel, hvor man så for reklamens skyld kunne hentyde til at det er en
prequel.

Jeg ELSKER btw filmen Gladiator...... og dette kan der ikke rokkes ved..
..... jeg synes Crowe spiller fantastisk....... historien er god.......
og effekterne er ok..... ved godt der er mange der ikke er enige, men
det må I altså om :) den film er underholdende :)

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-09-01 20:29

Hi

>ARGH !
>ARGH !
>og
>ARGH!
>
> :)

Sådanne det lyder når Chow Yun Fat rammer dig i maven,hehe

> [...]
>GUDS skyld ikke kalde den "Gladiator 2". Det skulle være en helt anden
>titel, hvor man så for reklamens skyld kunne hentyde til at det er en

Ok den kommer sikkert til at hedde Gladiator : Return of Maximus - nej
nu kan det være nok!

Mr.Fat skulle ikke havde hovedrollen,men som en af de mange
Gladiator's.En sequel kunne også forgå mange år efter eller som en
prequel før!.

Yep Gladiator er en god film.

mvh
J.J.

Fra : David Schjelde

Dato : 20-09-01 08:45

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message

> [...]
> og effekterne er ok..... ved godt der er mange der ikke er enige, men
> det må I altså om :) den film er underholdende :)

Bare så jeg ikke bliver misforstået. Jeg elsker også Gladiator (der er vel
lidt drengerøv i os alle sammen) og mener at Crowe er perfekt i rollen. Som
jeg har skrevet andetsteds var min indlæg med CYF blot en "karisma ide".

Mht. til en ny Gladiator film, jamen så mener jeg at Crowe bærer hele
"konceptet", så i min bog kan kun en prequel komme på tale.

Mvh
David Schjelde

Fra : David Schjelde

Dato : 20-09-01 08:42

"Jack Jensen" <spamspam@hotmail.com> wrote in message

> Gladiator 2 med bla. Chow Yun Fat,ville jeg ikke sige nej tak til : )

Det ville jeg bestemt også. Jeg skrev det blot fordi jeg mener at CYF og
Russel Crowe har noget af den samme karisma. De formår blandt andet at give
"simple" roller liv.

Jeg mener at Crowe var (og evt. er) der bedste valg som Maximus. Og i øvrigt
mener jeg slet ikke at en orientalsk "Maximus" ville passe ind i filmens
stemning.

Mvh
David Schjelde

Fra : T.Liljeberg

Dato : 21-09-01 03:57

On Wed, 19 Sep 2001 09:33:58 +0200, "Morten Steen" <morten.x@film.dk>
wrote:

>Det ved jeg nu ikke om jeg lige er enig i. Jeg finder Chow Yun Fat værende
>lidt for cool og "tilbagelænet" til Mifunes rolle i den film.

Helt enig. Chow Yun Fat kunne spille Mifune's rolle i Yojimbo, men
ikke i Syv Samuraier.

Tom

--
Over himself, over his own body and mind, the
individual is sovereign - John Stuart Mill

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 24-09-01 18:32

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> wrote in message

> Der var altså en grund til, at man valgte Bruce Willis og ikke
> Mel Gibson. Det er svært at forestille sig Gibson sige "Look lady,
> do I sound like I'm ordering a pizza?".

Det kunne jeg nu godt forestille mig. Men der er bare et eller andet over
Gibson som gør at han ikke rigtigt vil passe til rollen. Wïllis er lige en
tand bedre til at kombinere action med sjove kommentare.

Når jeg tænker over det, så må jeg faktisk indrømme at jeg synes at Willis
er en bedre skuespiller end Gibson. Hvem kunne forestille sig Gibson som
James Cole i 12 aber? Nej vel!

Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : Tommy Olsen

Dato : 25-09-01 12:33

In article <3baf6e46$0$4787$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, "Rene Eske
Jensen" <renenews@eskejensen.dk> wrote:

[...]

> [...]
> Willis er en bedre skuespiller end Gibson. Hvem kunne forestille sig
> Gibson som James Cole i 12 aber? Nej vel!

Man kunne også vende det lidt om, hvem kunne forestille sig Bruce Willis
som Martin Riggs i Lethal Weapon-filmene? Det ville jo netop også være
lidt svært, for den rolle synes jeg Mel Gibson klarer ret ok.

Alt i alt er det nok svært at forestille sig andre skuespillere i de
film-roller. Jeg ville da meget nødigt undvære Bruce Willis i Die
Hard-filmene, eller Harrison Ford i Indy-serien, eller Michael J. Fox i
BTTF-trilogien .. og det er vel mest fordi man har set filmene så mange
gange at en anden skuespiller i hovedrollen ville være absurd at se på,
fordi skuespilleren simpelthen er indbegrebet af hovedpersonen i
filmen(e).

--
/Tommy Olsen - Alias Yotus http://yotus.linuxhq.dk/
My email: echo spam@linuxhq.dk | sed s/spam/tommy/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-09-01 13:11

> [...]
> gange at en anden skuespiller i hovedrollen ville være absurd at se på,
> fordi skuespilleren simpelthen er indbegrebet af hovedpersonen i

Jeg syens det er endnu sværere at forestille sig BTTF-filmene
uden Christopher Lloyd.

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 25-09-01 13:35

> Jeg syens det er endnu sværere at forestille sig BTTF-filmene
> uden Christopher Lloyd.

Enig. Jeg synes han er mere anderledes og derfor vigtigere for serien.
Jeg har faktisk aldrig rigtig syntes at MJF er specielt god. (Dog er han
genial i Spin City)

MVH ANR

"When you think about it, mud is nothing but wet dirt."
-Homer Simpson

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-09-01 14:02

> Enig. Jeg synes han er mere anderledes og derfor vigtigere for serien.
> Jeg har faktisk aldrig rigtig syntes at MJF er specielt god. (Dog er han
> genial i Spin City)

I BTTF er han dog bedre end Eric Stolz, der havde indspillet halvdelen
af filmen inden Spielberg/Zemeckis opdagede, at det ikke fungerede.

Ellers var MJF da suveræn i Teenwolf *G*.

--
Mark

Planet of the Apes (1968) trivia:
During breaks in filming, actors made up as different ape species
tended to hang out together---apes with apes, orangutans with
orangutans, chimps with chimps. It wasn't required, it just naturally
happened.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-09-01 12:58

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> wrote in message
> Når jeg tænker over det, så må jeg faktisk indrømme at jeg synes at Willis
> er en bedre skuespiller end Gibson. Hvem kunne forestille sig Gibson som
> James Cole i 12 aber? Nej vel!

Men hvem kunne forestille sig Bruce Willis i Braveheart? Nej Vel? Men
hvorfor overhovedet sammeligne de to? Jeg synes ikek de minder om hinanden.
Ikek engng i Die Hard og Lethal weapon filmene.

Joakim

Fra : Ole Kofoed

Dato : 18-09-01 23:25

Peter Fleinert skrev i meddelelsen <9o8fu6$ef2$1@sunsite.dk>...

>Cross of Iron: James Coburn / Lee Marvin

Det ville nok også havde været sandsynligt, hvis Lee Marvin og Sam
Peckinpah ikke var blevet uvenner. Lee Marvin havde lovet Peckinpah at
spille Pike Bishop i "The Wild Bunch", men sprang fra pga. en mere
givtig rolle i "Paint Your Wagon", det ødelagde deres venskab.

Mvh.

Ole

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-01 00:11

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev:

> [...]
>Cross of Iron: James Coburn / Lee Marvin
>
>Citizen Kane: Orson Welles / Orson Welles........

True Lies: Art Malik/ Osama bin Laden

Niels Søndergaard

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-09-01 00:17

Hej Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk>

>True Lies: Art Malik/ Osama bin Laden

WTC katastrofen får også en til at tænke på plottet fra "The
Peacemaker".

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-09-01 11:02

>True Lies: Art Malik/ Osama bin Laden
!!!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-09-01 17:58

Jack Jensen skrev:

> !!!

???

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : 007

Dato : 20-09-01 04:59

On Wed, 19 Sep 2001 01:11:14 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercity.dk> wrote:

>True Lies: Art Malik/ Osama bin Laden

ROTFL!

--
007
AKA

Fra : Peter Westh

Dato : 19-09-01 08:46

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse

> Henry, Portarit of a serial Killer: Michael Rooker / Jean Reno

Helt uenig -Reno har Karisma, og det skal Henry netop ikke have. Jeg synes
ikke den film kan gøres bedre, og den *skal* have en "ukendt" skuespiller.

Space Cowboys: Clint Eastwood /Ronald Reagan

Seven: Kevin Spacey / Karl Stegger

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 19-09-01 09:54

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> wrote in message

> Space Cowboys: Clint Eastwood /Ronald Reagan

Grøntsager i rummet?

> Seven: Kevin Spacey / Karl Stegger

tjah, hvis du kan grave ham op kunne det vel være fint. Så kan Elvis vel få
en birolle som ham den fede (frås)?

/Nikolaj

Fra : Mads Pedersen

Dato : 19-09-01 10:09

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> wrote in message

> Grøntsager i rummet?

> tjah, hvis du kan grave ham op kunne det vel være fint. Så kan Elvis vel

> en birolle som ham den fede (frås)?

LOL

Så skal han have spist "andalusisk lammegryde med kål og kanin"

Fra : Jack Jensen

Dato : 19-09-01 11:29

>Alien: Segourney Weaver / Carrie Anne Moss

Moss er en god action-pige - men pt. kan jeg kun forstille mig en
anden pige der kan spille Ripley,en der har den samme
skønhed,blødhed,hårdhed og nerve ligesom Siggy, og det er
Nicole Kidman.
Faktisk havde jeg håbet på efter jeg så Aliens, at "hvis" de ville
lave en sequel den til - ville det være en god idè
(synes jeg) at Newt skulle have hovedrollen i Alien3 i form af Nicole
Kidman,men sådanne skulle det ikke være.

mvh.
J.J.

Fra : Lab-rat

Dato : 19-09-01 15:00

Jack Jensen <spamspam@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bab6d48.8322192@news.worldonline.dk...
> Moss er en god action-pige - men pt. kan jeg kun forstille mig en
> anden pige der kan spille Ripley,en der har den samme
> skønhed,blødhed,hårdhed og nerve ligesom Siggy, og det er
> Nicole Kidman.

tja, men jeg kan bare ikke rigtig se NK skaldet - ydermere kunne én lille
alienbebs puste hende omkuld...

Fra : Tex

Dato : 19-09-01 16:30

On Wed, 19 Sep 2001 16:00:11 +0200, "Lab-rat"
<en_anden_himmel@hotmail.com> wrote:

>Jack Jensen <spamspam@hotmail.com> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3bab6d48.8322192@news.worldonline.dk...
>
>tja, men jeg kan bare ikke rigtig se NK skaldet - ydermere kunne én lille
>alienbebs puste hende omkuld...

Rædsom svag argumentation.

Tex

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-01 16:38

On Wed, 19 Sep 2001 15:29:45 GMT, Tex@netmail.com (Tex) wrote:

>Rædsom svag argumentation.

Ikke nødvendigvis. Selvfølgelig kan sminke gøre meget, men jeg mener
at Sigourney Weaver er passende, fordi hun ikke både skal spille babe
med pæne bryster, og hård kvinde.

Sigourney Weaver er ikke så feminin som Nicole Kidman, og det lægges
der heller ikke op til at Ellen Ripley er.

--
- Peter Brodersen

Fra : Tex

Dato : 19-09-01 17:02

> [...]
>
>Sigourney Weaver er ikke så feminin som Nicole Kidman, og det lægges
>der heller ikke op til at Ellen Ripley er.

Stærk undervurdering af Nicole Kidman som skuespiller : (
men vi er enig om Sigourney Weaver som Ripley er god.

Tex

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-01 19:51

On Wed, 19 Sep 2001 16:02:23 GMT, Tex@netmail.com (Tex) wrote:

>Stærk undervurdering af Nicole Kidman som skuespiller : (

"Undervurdering" vil jeg ikke kalde det; jeg tror ikke på en lineær
vurdering. Fx synes jeg at Nicole Kidman leverer en pragtpræstation i
"Moulin Rouge!", og i det hele taget styrer de roller, hvor hun
spiller "en rigtig pige" rigtigt godt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 20-09-01 11:00

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> On Wed, 19 Sep 2001 16:02:23 GMT, Tex@netmail.com (Tex) wrote:

[snip Nicole Kidman som Ripley]

Jeg synes det kunne være en interessant ide. Netop fordi Kidman IKKE er så
barsk men mere feminin. Det ville være en meget større udfordring for hende
at gå op mod rumvæsnerne (alienserne??!) istedet for Weaver der efterhånden
er blevet for barsk. Der skal jo helst være lidt spænding om udfaldet (også
selvom man som regel ved hvordan det ender).

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-09-01 11:32

"Thomas Dalgaard" <leilak@mailme.dk> wrote in message

> "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> >
> [snip Nicole Kidman som Ripley]
>
> Jeg synes det kunne være en interessant ide. Netop fordi Kidman IKKE er så
> barsk men mere feminin.

Faktisk var det meningen at Veronica Cartwrigt skulle have
overlevet. Det blev Sigourney Weaver pga. måden Cartwrigt
reagerede på da John Hurts mave eksploderede.

Hvis den blev lavet i dag ville sikker være Angelina Jolie
der fik rollen.

Mark

"It's not the waste of bandwith sending spam around i hate - it's the insult
of my intelligence when i read it ..."

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-09-01 15:03

"Thomas Dalgaard" <leilak@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> rumvæsnerne (alienserne??!)

Hehe. Det kendte problem: Hvad i alverden hedder de i flertal på dansk? Jeg
har selv varieret mellem bl.a. "de fremmede", "rumfætrene" og "bæsterne"
igennem årene. Det er langt nemmere at skrive op den første film :)

MVH
Jens

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 29-09-01 13:55

Alien3 = Michael Biehn i stedet for Siguerney Wiever, og altså et helt
andet plot, i stedet for at ødelægge den fantastiske filmserie.