Jar-filer
Fra : Martin Kristensen

Dato : 18-09-01 18:44

Jeg forgæves forsøgt at få en java applet til at loade nogen billeder fra en
jar-fil. Jeg har pakket filerne og angivet jar-filen i applet-taggen, men det
virker ikke. :( Mangler jeg noget, f.eks. i java-koden?...

/Martin

Fra : Lars Dam

Dato : 18-09-01 19:20

On Tue, 18 Sep 2001 17:43:36 GMT, Martin Kristensen
<nospam@newsranger.com> wrote:

>Jeg forgæves forsøgt at få en java applet til at loade nogen billeder fra en
>jar-fil. Jeg har pakket filerne og angivet jar-filen i applet-taggen, men det
>virker ikke. :( Mangler jeg noget, f.eks. i java-koden?...

Hvordan gør du - det ville hjælpe hvis du beskrev din metode.

>/Martin

vh. ld

Fra : Martin Kristensen

Dato : 18-09-01 20:00

In article <114fqtkltdvibmod4n7g4a22rtin1h4h4p@4ax.com>, Lars Dam says...

>Hvordan gør du - det ville hjælpe hvis du beskrev din metode.

Jeg har pakket filerne med jar fra kommandolinien, noget i stil med:

jar cvf images.jar *.jpg *.gif

Det gik fint nok. Derefter flyttede jeg billed-filerne til en anden dir, og
tilføjede archive="images.jar" til applet-taggen i index.html.

Koden har jeg ikke ændret, da der ikke stod at man skulle gøre dette i de
eksempler jeg fandt på sun's site, så der loader jeg stadig billederne som før:

Image billede1 = getImage(getCodeBase(), "billede1.gif");

Der skal sikkert ændres et eller andet i koden, men jeg har ikke lige kunnet
finde ud af hvad...

/Martin

Fra : Martin Kristensen

Dato : 18-09-01 21:08

YES!! Nu virker det! :)

Jeg fandt et eksempel her...

http://www.tek-tips.com/gfaqs.cfm/lev2/4/lev3/32/spid/269/sfid/393

Det var getImage() der skulle overrides, og jar-filen skulle vist også pakkes
uden kompression.

/Martin