Fugt i båden
Fra : Thunderheart

Dato : 18-09-01 17:58

Hej Ng.

Der skulle vel ikke være nogle kloge mennesker i mellem jer. Der ved
hvordan fugt i båden, her i vinter halvåret, fjernes bedst/nemmest i en
ferro cement båd på 55'. Det er ikke nok med de fugtfjernere, der kan købes
hos Harald Nyborg, og et varmeanlæg til denne størrelse båd koster +10k.

Thunderheart

Fra : Mogens Skov

Dato : 18-09-01 19:02

"Thunderheart" <nobody@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Thunderheart
>
> Den billigste løsning er en sæk vejsalt ophængt over en pøs i kahytten.
Det er samme princip, som den du omtaler fra HN, blot i større målestok. Hos
Harald Nyborg kan du imidlertid også købe et lille men ret effektivt
affugtningsanlæg - prisen er under 3.000 kr. Det fungerer ved hjælp af en
køleskabskompressor og er ret effektivt. Det virker imidlertid kun ved temp.
fra 5 grader og opefter.
Mvh Mogens

Fra : Jørgen Søfeldt

Dato : 23-09-01 09:08

Fugt i både kan tiltedels undgås ved afvaskning, da der i en båd der sejler
i saltvand på et tidspunkt kommer saltvand på alt! For at bekræfte min teori
kan du prøve at tage to stykker ens stof det ene dypper du i salt vand det
andet i ferskvand der efter tørre du begge stykker nu kommer det
interessante: Hvis de nu bliver hængt ud under et halvtag eller beskyttet
for regn vil du opdage det som har været i saltvand er vådt i forhold til
det andet. D.v.s. salt tiltrækker fugt.

Om det virker i din muremesterbåd ved jeg ikke med det virker i min båd og
på mit dykkerudstyr

Mvh Jørgen

Thunderheart <nobody@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ba77c61$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Enfield Bullet

Dato : 23-09-01 13:33

Hej
I de goe gamle dage for ca. 20 - 25 år siden, hængte vi
en dame nylon strømpe fydlt med salt og ris op i campingvognen
for at suge fugten, i spanden nedenunder kom der meget vand efter
en vinter, man kommer jo også ris i saltbøssen for
at saltet ikke skal klumpe, så det er en næsten gratis og effektiv løsning
MVH
hans Olsen

<3bad992f$0$280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...