løbetid
Fra : Klaus Walther Christ~

Dato : 29-11-00 20:11

Hej Gruppe
Vi hygger rigtig fortiden Glady er igang med sine første løbetid. Hvor mange
dage skal man passe på? og hvilken periode er hun mest modtagelig for
hankøn? Jeg håber der er nogen der kan give min svar. Da vi ikke ønsker at
få hvalpe.
Er det forresten rigtigt at hun kan blive mere rolig når løbetiden er
overstået eller er det bare et håb jeg har???

Lonny

Fra : Martin Olsen

Dato : 29-11-00 20:36

Hejsa Lonny & Glady ;c)
Prøv at kigge på følgende side, klik på Dyrlægen fortæller:
http://home13.inet.tele.dk/Humphrey/forside.htm

Ang. løbetiden, så er Glady og min egen hund jo "næsten" jævnaldrende.
Laika er blevet betydeligt roligere, så der er noget om snakken, det gjaldt
nemlig også for min første hund.
Laika er ikke længere Overclokket, nu er hun kun turbo;c)
Fortsat god aften og masser af nethilsner herfra
Martin & Laika.
PS: Giv Glady en godbid herfra
"Klaus Walther Christiansen" <arnagerbrugs@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:903k5j$sl6$1@news.inet.tele.dk...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-00 22:47

"Klaus Walther Christiansen" <arnagerbrugs@mail.tele.dk> skrev :

>Er det forresten rigtigt at hun kan blive mere rolig når løbetiden er
>overstået eller er det bare et håb jeg har???

Hihi - Jada - det gælder vist de fleste tæver - både min gamle Labber
og den ny slog en mindre saltomortale efter den 1.ste løbetid.

Venligst

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
SE billederne da Tom hoppede i Sønderborg Havn på www.froerup.dk

Fra : vesterbo

Dato : 29-11-00 23:07

Klaus Walther Christiansen skrev i meddelelsen
> [...]
mange
>dage skal man passe på? og hvilken periode er hun mest modtagelig for

Hej Lonny

Man skal passe rigtig meget på fra 8 - 10 dagen til ca. 22. dagen. Hun er
nok mest modtagelig 10 - 16 dagen (ca.), men hun kan blive drægtig indtil
22. dagen. De fleste tæver siger dog som regel fra overfor hanhunde, når de
ikke er højløbske mere efter ca. 16. dagen, men man kan ikke være helt
sikker.

Jeg vil anbefale dig at gå på biblioteket. De har mange gode bøger om hunde
inkl. løbetid.

Hilsen
Jette

Fra : vesterbo

Dato : 29-11-00 23:12

Hej igen Lonny

Jeg glemte at skrive, at hunhunde i deres første løbetid skal have meget
støtte og kærlighed. De ved jo ikke, hvad det er der sker med dem. Så fortæl
den, at det er helt i orden o.s.v.

Fra : Klaus Walther Christ~

Dato : 30-11-00 09:00

Tak for svar på min forespørgsel, Jeg håber også at Glady vil komme i mindre
turbo gear når hun er færdig med løbetiden for hun har godt nok meget fart
på. Jeg har´godt kunne mærke på hende at hun er lidt ked men jeg roser hende
hele tiden når hun gør noget godt. Hun er meget renlig så der har slet ikke
været blodpletter på gulvet så det er bare super. Jeg takker endnu engang
for hjælpen.

Lonny & Glady
Klaus Walther Christiansen <arnagerbrugs@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:903k5j$sl6$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Lars Stricker

Dato : 30-11-00 09:24

Hej Klaus
Løbetiden varer ca 21 dage. Man siger som tommelfingerregel at man skal passe
extra på i den midterste uge, men det kan svinge meget. Når blodet bliver til
klart udflåd, ca midt i perioden, er tæven klar til parring. Det er individuelt
fra tæve til tæve, hvor mange dage de er villige til at lade en hanhund "lege
futtog". Hendes instinkt vil få hende til at forsøge at afsætte så meget fært
som muligt, på så stort et areal som muligt, så tit som muligt.
Luft hende i snor i løbetiden, og lad hende ikke trække dig rundt overalt, tænk
lidt på de stakkels hanhunde
mvh
-Lars

**********

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 11:32

Fra : Lars Stricker

Dato : 30-11-00 11:32

Hej Stine

Er det ikke Klorofyl, de hedder, istedet for Klofyl ? (det har jeg ihvertfald
altid gået og troet).
mvh
-Lars

Fra : Lars Stricker

Dato : 30-11-00 11:41

Hej igen
Og jeg troede forkert:

http://www.donovita.dk/html/klofyl.html

sorry
-lars
********

Fra : Stine

Dato : 01-12-00 16:17

hehe....der var du ellers lige ved at få mig til at "drøne" nedneunder for
at tjekke på bøtten

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 02-12-00 11:41

*G* Hos matas findes der både klofyl og klorofyl
Joan

Lars Stricker <strick@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A262E85.4D20B166@cs.auc.dk...

Fra : Stine

Dato : 03-12-00 20:53

*GG* Ok jeg tjekkede efter alligevel..... Og det er Klofyl jeg bruger.
Klofyl mod dårlig lugt m.m.