Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af 120 film - hvor
Fra : Gert Hansen

Dato : 18-09-01 11:49

Hej

Nogen der har erfaring at øse af.

Hvor i Storkøbenhavnsområdet fremkaldes og kopieres 120 film - og hvad
koster det. Jeg ved naturligvis at de kan indleveres hos alle
fotohandlere, men leveringstiden er af uransagelige årsager 10 - 14
dage (det større negativareal er næppe årsagen - det tager jo da ikke
8 - 10 gange længere tid at fremkalde) og prisen er ca. 75 - 100 kr.

Hvad er alternativet (hurtigere - ikke nødvendigvis billigere)?

--
Best regards

gert@mad.dk (Kbh.)

Fra : KASO

Dato : 18-09-01 12:56

"Gert Hansen" skrev d. 18-09-01 11:49 dette indlæg :
> [...]
> 8 - 10 gange længere tid at fremkalde) og prisen er ca. 75 - 100 kr.
>
> Hvad er alternativet (hurtigere - ikke nødvendigvis billigere)?

Uden at have prøvet det, ville jeg foreslå en af de "proffesionelle"
fotohandlere som f.eks. FotoC. Med det antal burde der iøvrigt være
belæg for en forhandling om prisen!

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-09-01 19:19

Du kan få en udmærket fremkaldelse af en 120 film ved at indlevere den i
SuperBrugsen!.
De sender filme til gabs i Tønder, du får det hele for 50 kr incl billeder, og
det tager
officielt 4 dage, reelt nok 5 hverdage. Hvis du skriver negativformat på går
det rimeligt kvikt.
Bemærk at Gabs laver negativformatet 6 x 9 cm som var det 6 x 7 cm.
Kvaliteten er i reglen god, men undgå dem lige i ferieperioden. Deres
ferieafløsere har ikke altid styr på det.
Således fik jeg i sommers billedne kopieret spejlvendt.

mvh Kim Christensen

--
Posted from 54.ppp1-3.odn.worldonline.dk [212.54.67.182]

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 19-09-01 11:11

"Kim Christensen" <kimchristensen@ofir.dk> wrote in

> [...]
> Bemærk at Gabs laver negativformatet 6 x 9 cm som var det 6 x 7 cm.
> Kvaliteten er i reglen god, men undgå dem lige i ferieperioden.

Det samme gjør Preus Foto i Norge, og det er grunn god nok til at jeg
velger å ikke levere filmene mine til butikker som sender filmene til
Preus. Utrolig irriterende å få bildene kuttet.

--
Ole Kristian

"Videre skal hun ha skjelt ut lensmannsbetjentene på det groveste
og forsøkt å sparke legen som skulle ta blodprøve av henne i skrittet"

- Nettavisen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 18-09-01 20:34

"Gert Hansen" <gert@mad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8 - 10 gange længere tid at fremkalde) og prisen er ca. 75 - 100 kr.
>
> Hvad er alternativet (hurtigere - ikke nødvendigvis billigere)?

Du burde flytte til jylland, der er det meget nemere og billigere...*S*
Prøv at tage kontakt til www.gabs.dk og få en liste over de fotografer som
de levere billeder til, de vil kunne fremkalde en 120 film til dig i løbet
af en 2-4 dage.
Du kan selvføldig også søge efter en fotograf på www.colourart.dk de er
næsten alle tilmeldt hos gabs.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.com/cap/userhtml/next/winners.htm

Fra : Rune Baess

Dato : 19-09-01 01:44

> [...]
> 8 - 10 gange længere tid at fremkalde) og prisen er ca. 75 - 100 kr.
>
> Hvad er alternativet (hurtigere - ikke nødvendigvis billigere)?

Prøv Black and White i borgergade, de tager samme pris for både 120 og 135
format (ca. 30 kr./film), og det tager dem omkring 2 timer...
Det samme gælder FOTO/C Prof. på Gasværksvej.

Begge forretninger laver også (gode) prints, men ikke til netto priser.

Rune