Forskellige ADSL?
Fra : Finn Jensen

Dato : 18-09-01 07:29

Hej,

Da jeg fik ADSL fra World Online herude hvor jeg p.t. bor fik jeg kun sat et
ekstra telefonstik op. Men nu skal jeg flytte og har fundet ud af at det kun
er TDC der kan leverer ADSL i det område jeg skal til men jeg kan forstå at
TDC sætter en kasse op alá en NT boks, noget alá ISDN samt et eller andet
skillefilter??.

Hvorfor er der denne forskel??. Jeg mener at jeg nu blot har et almindelig
telefonstil til WOL men TDC vil stille en masse andet op (denne NT oks og
skillefilter).??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-09-01 08:30

In article <0RBp7.18926$sk1.604208@news010.worldonline.dk>,
Finn Jensen claimed the following:

> Hvorfor er der denne forskel??. Jeg mener at jeg nu blot har et almindelig
> telefonstil til WOL men TDC vil stille en masse andet op (denne NT oks og
> skillefilter).??

Vil tro, at det er fordi du ved WOL kører med en seperat telefonlinie til ADSL
og ved TDC kører med en del linie til ADSL og telefoni.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in meshing back-end niches

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-01 09:52

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> Vil tro, at det er fordi du ved WOL kører med en seperat telefonlinie til
ADSL
> og ved TDC kører med en del linie til ADSL og telefoni.

Behøver ikke tro, det er derfor.

WOL og CC kører på ekstra sæt kobber, helt egen telefonlinje, der dog kun
kan bruges til ADSL (p.t.)
Orange kører med overtagelse af hele linjen, til både telefoni og ADSL, men
de opsætter vist ikke skillefilter.
TDC selv kører med skillefilter, så ADSL og telefoni kører på samme linje.

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 10:05

It seems Bjarke Andersen wrote:
>WOL og CC kører på ekstra sæt kobber, helt egen telefonlinje, der dog kun
>kan bruges til ADSL (p.t.)

Cybercity kan godt levere levere ADSL på en delt kobberlinje,
hvor et andet selskab står for telefonien.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-01 11:48

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Cybercity kan godt levere levere ADSL på en delt kobberlinje,
> hvor et andet selskab står for telefonien.

Oki, har CC fået det fuldt implementeret, først fik jeg at vide jeg skulle
ringe tilbage primo juni, så primo august og til sidt i løbet af efteråret.

Desuden, indtil videre har CC jo kun skrevet splittet kobber aftale med TDC
som telefonileverandør.

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 11:54

It seems Bjarke Andersen wrote:
>Oki, har CC fået det fuldt implementeret, først fik jeg at vide jeg skulle
>ringe tilbage primo juni, så primo august og til sidt i løbet af efteråret.

Hvis jeg husker rigtigt, så kom de første kunder på primo august.

>Desuden, indtil videre har CC jo kun skrevet splittet kobber aftale med TDC
>som telefonileverandør.

Man kan godt have andre voice carriers, hvis man har ADSL fra
Cybercity på delt kobber.. Se dette indlæg fra Kasper Mejlgaard:

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-01 11:57

On Tue, 18 Sep 2001 09:05:17 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Cybercity kan godt levere levere ADSL på en delt kobberlinje,
>hvor et andet selskab står for telefonien.

Uanset hvilket andet selskab, der står for telefonlinien?

Jeg spørger ikke pga. skepsis, men fordi jeg mindes, at der i praksis
var lidt rod hvad det angik. Jeg kan huske forkert.

--
- Peter Brodersen

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 11:58

It seems Peter Brodersen wrote:

>Uanset hvilket andet selskab, der står for telefonlinien?

Alle undtagen Orange, så vidt jeg ved.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-09-01 10:22

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> ADSL
>
> Behøver ikke tro, det er derfor.

Hvad er fordelen eller ulempen ved en seperat line kontra en delt linje??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-01 11:50

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> Hvad er fordelen eller ulempen ved en seperat line kontra en delt linje??

Ingen umiddelbar fordel eller ulempe. Uanset hvad får du en linje til ADSL.

Ulemper ved seperat kobberlinje er dog begrænsningen af kobber, alle vil
kunne få ADSL på en delt linje, hvis altså dæmpningen og i det indgået at
afstanden til centralen ikke er for stor.

--
Bjarke Andersen