Eicon diva og *21...
Fra : Niels Andersen

Dato : 18-09-01 06:54

Hvis jeg vil viderestille min telefon, er det bare at trykke *21*12345678#.
Lige bort set fra, at når jeg trykker * lukkes B-kanalen.

Hvad gør jeg så?

Eicon Diva T/A ISDN Modem.
Orange.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 18-09-01 13:22

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
*21*12345678#.
> Lige bort set fra, at når jeg trykker * lukkes B-kanalen.

Tja. I første omgang skal du være sikker på at Orange har aktiveret din
viderestilling på centralen. Derudover skal du være opmærksom på at Diva'en
først fra firmware 2.6 understøtter viderestilling via tryk selv koder. TDC
kunder kan benytte tryk-selv-guiden på 80805252 til at viderestille. Ved
ikke om Orange har en lignende service. Giv dem et kald :)

Med venlig hilsen
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-09-01 13:36

"Kasper Bøggild" <kasper@boeggild.dk> wrote in message
> *21*12345678#.

> Tja. I første omgang skal du være sikker på at Orange har aktiveret din
> viderestilling på centralen.

Det er i orden.

> Derudover skal du være opmærksom på at Diva'en
> først fra firmware 2.6 understøtter viderestilling via tryk selv koder.

Hmm.. Jeg skulle have den nyeste - 2.2...

http://www.eicon.com/dimodem/downld.htm (Hvor der er et TDC-link, som
tilsyneladende går tilbage igen?)
http://kundeservice.opasia.dk/isdn2/eicon-diva/diva_firmware_update.html

> TDC
> kunder kan benytte tryk-selv-guiden på 80805252 til at viderestille. Ved
> ikke om Orange har en lignende service. Giv dem et kald :)

Orange kunder kan også benytte den service. Men der da noget værre r*v... :)
Fint nok for pensionister der ikke kan finde * og # på telefonen, men sådan
er jeg ikke... :)

Hvis jeg ikke havde isdn ville jeg kode *21*12345678# og #21# (eller hvordan
man nu slår det fra) ind på to genvejstaster på telefonen. Vupti - én knap
når jeg går - én knap når jeg kommer tilbage.

80805252
Velkommen til tryk-selv guiden.
De få...
1
Viderestilling. For etabl...
1
Osv...

Det kan jeg da ikke kode ind! :)

Lidt ligesom forskellen på GUI og text-mode. Jeg foretrækker text-mode - det
giver muligheder! :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 18-09-01 13:46

> Det er i orden.

> Hmm.. Jeg skulle have den nyeste - 2.2...
>
> http://www.eicon.com/dimodem/downld.htm (Hvor der er et TDC-link, som

Du kan hente ver. 2.6 fra http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dk.htm.
Den er ikke gennemtestet af TDC endnu hvorfor den ikke er at finde på Opasia
m.m.

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-09-01 21:23

> [...]
http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dk.htm.
> Den er ikke gennemtestet af TDC endnu hvorfor den ikke er at finde på

Arh, så kører det... :)

Ikke helt som teleselskaberne mener det virker, men whatever. :)
Hovedsagen er, at det er noget jeg kan kode ind i mine telefoner. :)

Herligt, tak skal du have. :)

--
Mvh.

Niels Andersen