Kraftig advarsel mod Tel(NO)more
Fra : John K

Dato : 18-09-01 00:55

Forklaring følger senere i dag, når den værste vrede og frustration over
dette total inkompetente, elendige og uduelige teleselskab (eller hvad man
nu skal kalde det) har lagt sig.

Man skulle tro det er Gøg & Gokke der driver det...

Mvh

John K

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 18-09-01 06:19

Hrmm Telmore har ellers flest tilfredse kuner ilfg. meningsmålinger...

Og hvad har du at have det i?

/Hans

Fra : Fischer

Dato : 18-09-01 07:35

> Hrmm Telmore har ellers flest tilfredse kuner ilfg. meningsmålinger...

Ja, Telmore har mange tilfredse kunder. Men os der er utilfredse, vi er
f***** MEGET utilfredse!

> Og hvad har du at have det i?

Som John K skriver vil han give mere information senere i dag. Lad os bare
vente i spænding.

--
*Fischer
Ved at sætte uofficiel danmarksrekord i mobilnummerportalitetsforsinkelse.

Fra : John K

Dato : 18-09-01 16:16

> Hrmm Telmore har ellers flest tilfredse kuner ilfg. meningsmålinger...

Det hjælper bare ikke os der har problemer :(

> Og hvad har du at have det i?

En lang række af dårlige oplevelser og lovninger om ting der alligevel ikke
bliver gjort :(

Mvh

John K

Fra : maxses

Dato : 18-09-01 07:13

Ja hørt...hvad med at du bare klapper i?

Telmore har sgu ydet en fin service....

Med venlig hilsen

"Tilfreds telmore kunde"Max Sørensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 18-09-01 07:34

> Ja hørt...hvad med at du bare klapper i?

Hva' med om du holder op med at ville bestemme hvad folk vil skrive her i
gruppen?

> Telmore har sgu ydet en fin service....

Tal for dig selv ........

Fra : maxses

Dato : 18-09-01 07:53

uhh...nu har sgu da hørt på at du har brokket dig i al den tid....hvad
med at du bare kravler dk' and Active = 1

Mvh Morten

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 18-09-01 09:42

> uhh...nu har sgu da hørt på at du har brokket dig i al den tid....hvad
> med at du bare kravler dk' and Active = 1

Det er da vist over et par uger siden at jeg har brokket mig ?

I går svarede jeg på en forespørgsel vedr. min nummerflytning, men ellers er
det da lang tid siden at jeg direkte har brokket mig over Telmore.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-09-01 09:54

On Tue, 18 Sep 2001 10:42:28 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>*Fischer
>Ved at sætte uofficiel danmarksrekord i mobilnummerportalitetsforsinkelse.
>40 DAGE pr. 18. september ........ and still counting!
>Det kører for TELMORE - af pommeren til.

Er det reelt 40 dage - eller der det bare 40 dage siden du sendte din
anmodning? Og hvem er selskabet i den anden ende?

Lars

Fra : Fischer

Dato : 18-09-01 10:10

mobilnummerportalitetsforsinkelse.

> Er det reelt 40 dage - eller der det bare 40 dage siden du sendte din
> anmodning? Og hvem er selskabet i den anden ende?

Den 1/7 bestilte jeg flytning.
Den 5/7 sendte jeg Telmore fuldmagt til at opsige mit Sonofon Variant
abonnement.
Den 9/7 opsagde Telmore mit abonnement.
Den 9/8 døde mit nummer hos Sonofon.

...... og så venter jeg bare på mit nye SIM-kort fra Telmore.

*Fischer

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-09-01 08:26

> Hva' med om du holder op med at ville bestemme hvad folk vil skrive her i
> gruppen?

> Tal for dig selv ........

Nu er dette jo en teknik.mobil gruppe og ikke en gruppe beregnet til
tilsvining af diverse teleselskaber! Tænk hvis hver eneste negative kunde
hos Telia og Debitel skulle ytre deres utilfredshed i denne gruppe, så ville
vi jo blive oversvømmet i - for mit vedkommende - ligegyldige beskeder.

Jeg er yderst tilfreds med den service, Telmore har ydet mig. Har haft et
par dårlige opleverlser med andre selskaber, men har ikke haft behov for at
udbasunere dette i diverse NGer og på diverse boards. Istedet har jeg taget
kontakt til "problemet", og har altid fundet en løsning via denne vej.

\Mandal

Fra : busted123

Dato : 18-09-01 08:49

Helt enig i det du skriver.

Fra : Fischer

Dato : 18-09-01 09:55

> [...]
ville
> vi jo blive oversvømmet i - for mit vedkommende - ligegyldige beskeder.

Jeg synes ikke det er ligegyldigt at få at vide, at hvis man ønsker at
flytte sit nummer til Telmore, så kan man stå uden nummer i over 40 dage?

Men selvfølgelig bør der være en vis substans i problemet med et teleselskab
før man skal lægge det ud til diskussion.
Og med hensyn til nummerflytning til Telmore, så synes jeg at substansen har
været ret markant. Det er MANGE der har været ramt af dette problem.

I øvrigt synes jeg ikke at jeg har svinet nogen til. Jeg har udtrykt min
utilfredshed, hvilket jeg synes har været velbegrundet.

Fra : Deaster

Dato : 18-09-01 11:01

> [...]
ville
> vi jo blive oversvømmet i - for mit vedkommende - ligegyldige beskeder.

Så er det jo heldigt at der er en fundsats for gruppern:

1. Gruppenavn:
dk.teknik.telefoni.mobil

2. Beskrivelse:
Mobiltelefoni af alle slags.

3. Fundats:
Alt om mobiltelefoni, telefoner og operatører.

Det er ikke tilladt at købe/sælge eller bytte ting i denne
gruppe, det være sig privat eller kommercielt - der henvises til
eksisterende relevante grupper!

4. Begrundelse:
At få adskilt mobiltelefonidiskussionerne fra dk.teknik.telefoni
for at øge overblikket.

5. Moderering:
Nej

Især punkt vil nok være interessant.

> [...]
taget
> kontakt til "problemet", og har altid fundet en løsning via denne vej.

Det er da fint at du er tilfreds, hos mig gik der fem dage inden de fik
aktiveret mit sim kort

Jesper (Deaster)

Fra : John K

Dato : 18-09-01 16:20

> [...]
ville
> vi jo blive oversvømmet i - for mit vedkommende - ligegyldige beskeder.

Fordi de er ligegyldige for dig, er det jo ikke sikkert at de er ligegyldige
for andre.
I øvrigt står der i fundatsen:
Alt om mobiltelefoni, telefoner og operatører. - om du så gider læse om det
er jeg ret ligeglad med.

> [...]
taget
> kontakt til "problemet", og har altid fundet en løsning via denne vej.

Hvad kan jeg bruge det til - det er for mig en ligegyldig besked.

Mvh

John K

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-09-01 18:10

> ville
>
> Fordi de er ligegyldige for dig, er det jo ikke sikkert at de er
ligegyldige
> for andre.

Derfor skrev jeg også "for mit vedkommende".

> at
> taget
>
> Hvad kan jeg bruge det til - det er for mig en ligegyldig besked.

Det var nu også bare et råd til Fischer og andre i lignende situation. Ofte
kan trådene redes ud, hvis man gider at gøre en mindre indsats, istedet for
blot at udtrykke sin utilfredshed overfor andre.

Humlen er jo nok bare, at ingen selskaber er fejlfrie! Mindes de mange "hug"
Debitel og Telia har været udsat for.

\Mandal

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-09-01 16:39

> [...]
ville
> vi jo blive oversvømmet i - for mit vedkommende - ligegyldige beskeder.

Jeg er for så vidt enig i meget af det du skriver, Brian, men for mig, som
står og har overvejet at skifte over til Telmore, er det faktisk en ret
interessant og relevant debat at høre på - også selvom det nogen gange kan
lyde som en god gang brok. Det ikke desto mindre fordi jeg skifter fra et
Sonofon Variant abonnement ligesom Fischer.

Jeg har hørt mange forskellige stemmer i debatten om problemer med
nummeroverføring til Telmore, og det har alt sammen været med til at give
mig et grundlag for at træffe en beslutning. Nu hvor jeg har valgt at 'tage
chancen' og skifte til Telmore fra 25. oktober, håber jeg bare at
startproblemerne for Telmore er overstået (de utilfredse røster er trods alt
ebbet lidt ud - mon det er fordi de (pånær Fischer) har fået ordnet deres
problemer eller er det mon fordi de er blevet trætte af at brokke sig og har
opgivet??)

Anyways, så håber jeg ikke at jeg ender i samme situation som
Fischer......... (7-9-13, knock on wood)

Mvh
Claus Rolsted

Fra : Fischer

Dato : 18-09-01 20:05

> Anyways, så håber jeg ikke at jeg ender i samme situation som
> Fischer......... (7-9-13, knock on wood)

Du kommer med i min aftenbøn. Jeg håber det går bedre for dig.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-09-01 16:07

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du kommer med i min aftenbøn. Jeg håber det går bedre for dig.

Mange tak, Fischer.
Jeg har modtaget sim-kort og fået dato for overflytning, så indtil videre
går alt planmæssigt.

Mvh
Claus
ICQ: 91028400

Fra : John K

Dato : 18-09-01 16:16

> Ja hørt...hvad med at du bare klapper i?

Jeg klapper i når det passer mig at klappe i :(

> Telmore har sgu ydet en fin service....

Tal for dig selv :(

Fra : Dennis

Dato : 18-09-01 08:01

> Forklaring følger senere i dag, når den værste vrede og frustration over
> dette total inkompetente, elendige og uduelige teleselskab (eller hvad man
> nu skal kalde det) har lagt sig.

Hvor må det være dejligt for dig så, at der er så evigt mange andre
teleselskaber du kan blive kunde hos istedet for det grumme Telmore
TeleDanmark er jo rene engle i forhold til og Sonofon er jo også bare de
bedste så ehh..

> Man skulle tro det er Gøg & Gokke der driver det...

Kan da se, at det er Gøg der har skrevet dette brev som jeg svare på? Er da
i hvert fald skrevet tilpas meget i gåder og eder, at brevet ville have
været bedst foruden; hvorfor skrive noget som helst, hvis ikke man kan sige
andet end "nu skal I bare snart høre den nyhed jeg har"?

--
Mvh.
Dennis

Fra : John K

Dato : 18-09-01 16:14

> [...]
> teleselskaber du kan blive kunde hos istedet for det grumme Telmore
> TeleDanmark er jo rene engle i forhold til og Sonofon er jo også bare de

Nu gik det ikke på hvorvidt TDC/Sonofon m.fl. er gode eller ej - og efter
som jeg lige er flyttet over til Telmore, gider jeg sådan set ikke til at
flytte igen :(

> [...]
sige
> andet end "nu skal I bare snart høre den nyhed jeg har"?

Ja det er fint Gokke - som jeg skrev kommer forklaringen senere i dag. Jeg
skulle i første omgang have luft for min vrede - og det fik jeg - sådan da.

Om du så kan forstå det, er sådan set ikke mit problem.

Mvh

John K

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-09-01 18:18

> Ja det er fint Gokke - som jeg skrev kommer forklaringen senere i dag. Jeg
> skulle i første omgang have luft for min vrede - og det fik jeg - sådan
da.

Det niveau kan man jo altid komme ned på!

Hvor er så forklaringen? Venter med spænding...
Nu er det vel ikke én af de dersens "Buhhh, har ikke haft mobil i 5! dage
pga. nummerportabilitet"?

\Mandal

Fra : John K

Dato : 18-09-01 18:55

Jeg
> da.
>
> Det niveau kan man jo altid komme ned på!

Ja - det er selvfølgelig ikke altid lige heldigt, men vreden skulle altså
bare ud i går aftes/nat.

> Hvor er så forklaringen? Venter med spænding...
> Nu er det vel ikke én af de dersens "Buhhh, har ikke haft mobil i 5! dage
> pga. nummerportabilitet"?

Nej - det er en rimelig detaljeret beskrivelse syntes jeg selv - har lige
postet den, så den er her nok om et par minutter.

Mvh

John K

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-09-01 19:02

> Ja - det er selvfølgelig ikke altid lige heldigt, men vreden skulle altså
> bare ud i går aftes/nat.

Okay :)

> Nej - det er en rimelig detaljeret beskrivelse syntes jeg selv - har lige
> postet den, så den er her nok om et par minutter.

Kan godt se, at du ikke har haft en god/positiv oplevelse med Telmore og
forstår din frustration. Håber da, at de giver en form for kompensation.
Mine andre indlæg (som har haft en modvilje imod de nedgørende indslag mod
telefonselskaber) skal nok forklares med, at jeg bare er blevet træt af de
mange indlæg, som har berørt emnet. Blandt andet en side som
www.mobildebat.dk er blevet oversvømmet med samme.

Held og lykke med dit Telmore-abb. såfremt du beholder det :)

\Mandal

Fra : John K

Dato : 18-09-01 18:46

Her følger så som lovet en lille beretning om nogle af de, efter min mening,
ret dårlige
og uheldige oplevelser jeg har haft med Telmore, siden jeg den 12. juli 2001
bad Telmore
flytte mit mobilnummer fra Sonofon og over til Telmore.

Det hele begynder sådan set fint nok.

Jeg overfører uden problemer de 199 kroner til oprettelsen, men vælger så
samtidig at
indbetale 1.000 kroner ekstra, så jeg ikke skal tænke på indbetalinger det
næste stykke tid.

Alt forløber planmæssigt - der kommer et kontoudtog fra banken, der
bekræfter at der er
blevet overført 1.199 kroner til Telmore - det skulle senere vise sig at
være en stor fejl.

Nogle få dage senere kommer der nogle papirer fra Telmore, som jeg skal
skrive under, for at
de kan få Sonofon til at frigive nummeret. Ingen problemer her. Papirerne
bliver afsendt
samme dag til Telmore.

Nogle dage senere kommer der, som forventet, et brev fra Sonofon, om at de
med beklagelse har
modtaget mit ønske om af flytte teleselskab, og at mit nuværende abonnement
hos Sonofon vil
blive lukket den 17. august - alt forløber planmæssigt.

Tiden går, men jeg hører intet fra Telmore. Ca. 14 dage før mit abonnement
hos Sonofon vil
blive lukket ringer jeg til Telmore, for at høre hvornår mit nye SIM-kort
kommer.
Medarbejderen kigger i systemet og meddeler mig at man ikke har hørt noget
fra Sonofon.
Jeg gør ham opmærksom på at jeg har modtaget en bekræftelse fra Sonofon, på
at mit abonnement
hos dem vil blive lukket den 17. august. Medarbejderen lover at rykke
Sonofon, og herefter
vil jeg så modtage et svar om hvornår tingene kan forventes iorden.

Dagene går, og jeg hører intet fra Telmore.

Ca. en uge senere ringer jeg til Telmore igen, for at høre hvor langt man er
nået.
Medarbejderen fortæller mig at Tele Danmark er bagud, men man arbejder på
højtryk.
Intet nyt omkring Sonofon.
Medarbejderen lover at undersøge sagen straks og vende tilbage med et svar.

Dagen før mit abonnement hos Sonofon lukkes, har jeg stadig ikke hørt noget
fra Telmore,
og jeg ringer igen derind. Medarbejderen jeg taler med vil straks tage
kontakt til deres
support-afdeling, der så vil kigge på det med det samme. Jeg bliver lovet at
der, enten senere
samme dag, eller senest næste dag, vil komme et svar til mig pr. e-mail.
Samtidig bliver jeg lovet at hvis mit abonnement hos Telmore ikke er gået
iorden senest den
efterfølgende mandag, vil Telmore bede Sonofon åbne for mit abonnement igen.

Intet sker - jeg modtager hverken en e-mail fra Telmore, og mit abonnement
hos Sonofon bliver
heller ikke genåbnet.

Jeg står så uden mulighed for at bruge mit normale mobilnummer, hvilket jeg
i forbindelse
med mit arbejde er afhængig af.

Dagene går - den 24. august tager jeg på ferie i syv dage, og håber så på at
tingene er gået
iorden når jeg kommer tilbage igen - men NEJ - intet er sket - ikke nogen
e-mail fra Telmore,
ikke noget genåbnet abonnement hos Sonofon - bare en død mobil :(

Jeg ringer igen til Telmore for at høre hvorfor der ikke er sket noget.
Medarbejderen kan se at der ikke er kommet noget fra Sonofon, men kan
åbenbart ordne tingene
med det samme, og love mig at jeg har mit SIM-kort senest efter to dage.

Og ganske rigtigt - to dage senere kommer der et SIM-kort fra Telmore.

Det var dog med en vis portion vrede at jeg modtog kortet, for hvorfor
sørgede den første medarbejder jeg talte med (som fortalte mig at de ikke
havde hørt noget
fra Sonofon) ikke for at bringe tingene iorden - det var åbenbart noget der
kunne klares med
det samme.

Men her stopper problemerne ikke - tværtimod.

Allerede dagen efter modtager jeg en advarsel pr. SMS fra Telmore og at
saldoen på min konto
er lav - saldoen står opgivet til 1.2 kr.

Jeg ringer straks til Telmore, for jeg har jo indbetalt 1.199 kroner ved
oprettelsen.

Efter en del diskuteren om hvor vidt jeg har betalt og om jeg har en
kvittering, får jeg at
vide, at deres system ikke kan håndtere beløb over 1.000 kroner - så
dividerer den saldoen med
1.000 - derfor står der kun 1.2 kroner på min konto.
Jeg får samtidig at vide at det skal jeg ikke tage mig af, vedkommende skal
nok sørge for at
min konto ikke bliver lukket.
Jeg vil godt nok modtage nogle advarsler fra Telmore om at saldoen på min
konto er lav/negativ.
Dem skal jeg dog bare ignorere - min telefon vil ikke blive lukket forsikrer
vedkommende mig om.
Dagene går - advarslerne kommer - til sidst kommer der så både en SMS og en
e-mail fra Telmore
om at min konto nu har været overtrukket i syv dage, og derfor vil blive
lukket.
Men det kan jeg jo være ligeglad med - Telmore-medarbejderen har jo lovet
mig at min telefon
ikke vil blive lukket.

Men ak - i går formiddags da jeg vil bruge min mobil, får jeg at vide at jeg
ikke kan foretage
opkald, da SIM-kortet er blokeret.
Jeg får samtidig at vide at det kan skyldes at kontoen er overtrukket og at
jeg kan indbetale
via hjemmesiden, eller kontakte deres supportafdeling pr. e-mail eller pr.
telefon.

Endnu endgang bevæger jeg mig den tunge vej hen til telefonen for at ringe
til Telmore.
Jeg forklarer Telmore at mit SIM-kort er spærret og forklarer endnu en gang
at jeg den 12 juli
har indbetalt. Medarbejderen sætter spørgsmålstegn ved om jeg har betalt.
Jeg oplyser
vedkommende transaktionsnummer samt dato.
Jeg forklarer vedkommende om problemet med saldoer på over 1.000 kroner.
Vedkommende forhører sig hos nogle af de andre medarbejdere hvad man kan
gøre.
Man vil så overføre penge til min konto - fint nok.
Jeg forklarer så vedkommende at jeg er mest interesseret i at høre om
hvornår min telefon
bliver åbnet igen - da jeg i forbindelse med mit arbejde er afhængig af den.
Jeg får at vide at det kan den ikke blive med det samme, da systemet sikkert
vil lukke
telefonen ned med det samme igen. Jeg forklarer at det svar kan jeg ikke
bruge til noget.
Vedkommende vil så sørge for at min telefon bliver åbnet med det samme
igen - jeg får samtidig
at vide at der kan gå mellem to minutter og timer inden SIM-kortet er åbnet
igen.

Nu er der så snart gået TO DAGE - og min telefon virker stadig ikke.

Her står jeg så for anden dag i træk igen uden en telefon der ikke kan
bruges til ret meget
andet end papirholder, fordi Telmore, efter min mening, ikke har tjek på en
skid.

De har åbenbart ikke kontaktet Sonofon da jeg ringer til dem første gang.

Da jeg ringer til dem anden gang aner de åbenbart heller ikke hvad der
konkret er sket og gider
åbenbart ikke undersøge det, men bruger TDC som undskyldning.

De har åbenbart heller ikke gidet kontakte Sonofon for at bede dem genåbne
mit abonnement,
selv om det blev lovet i telefonen.

Deres tilmeldingssystem er efter min mening også under al kritik. Hvorfor
pokker har de lavet en
indbetalingsmulighed på 1.000 kroner ved overflytning, når der maks kan stå
1.000 kroner på ens
konto? - De ved sku' da at der kommer 199 kroner oveni som man skal betale
ved tilmelding.

Hvorfor har de så ikke tilbageført beløbet over 1.000 kroner tilbage til min
konto, så systemet
virker igen.

Hvorfor bliver Telmore ved med at love at de nok skal bringe tingene iorden,
når der alligevel
ikke sker en skid :(

Efter disse oplevelser mener jeg at jeg med rette kan tillade mig at advare
andre mod at tegne
abonnement hos Telmore - da der ikke kun er tale om et enkeltstående
tilfælde, men en serie af
fejl fra Telmore's side, der beviser at de ikke har tjek på en skid.
(Gøg og Gokke betegnelsen er efter min mening også beretiget - jeg kunne
såmænd også have kaldt
det for noget helt andet - der er egentlig også uinteressant).

Selvfølgelig sker der også fejl hos andre teleselskaber, men hos de andre
selskaber hvor jeg har
haft abonnement, er fejlene blevet rettet når man har gjort dem opmærksom på
det -
det er ikke tilfældet hos Telmore.

Telmore har da med garanti også mange tilfredse kunder, men deres total
manglende evne til at
løse eventuelle problemer, samt deres manglende svar er da efter min mening
uacceptabelt.

Og ja, selvfølgelig kan jeg da bare flytte, men nu flyttede jeg ikke
mobilselskab, for igen at
skulle flytte efter en måned, det er efter min mening tidsspilde :(

Men ja - der er da en god ting ved Telmore, ud over de lave priser på bl. a.
SMS - man kan
opsige sit abonnement med omgående virkning.

Mvh

John K

p.t. lettere muggen Tel(NO)more kunde :(

Fra : Fischer

Dato : 18-09-01 20:12

[klip med den store saks]

> Telmore har da med garanti også mange tilfredse kunder, men deres total
> manglende evne til at løse eventuelle problemer, samt deres manglende
> svar er da efter min mening uacceptabelt.

Det er fuldstændig som med ens forsikringsselskab. Man ved først hvor godt
det er, den dag noget går galt.

Jeg kunne også skrive en lang historie om min flytning mod Telmore, og der
vil være en del sammenfald med din historie, John.
Når jeg tænker over det, har de vist ikke holdt et eneste af de løfter de
har givet mig. :-\

Fra : maxses

Dato : 19-09-01 07:18

Ingen fjendtlighed, men kan det have noget at gøre med at sonofon ikke
vil afgive numret? Jeg har en veninde som villle flytte fra sonofon til
orange. Men hun blev oxo nød til at få nyt nummer&#8230;

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 19-09-01 07:56

> Ingen fjendtlighed, men kan det have noget at gøre med at sonofon ikke
> vil afgive numret? Jeg har en veninde som villle flytte fra sonofon til
> orange. Men hun blev oxo nød til at få nyt nummer&#8230;

Tjaa - Sonofon SKAL jo afgive nummeret.
Om de gør deres for at trække sagen i langdrag skal jeg ikke kunne sige.
Men så må det være Telmores fornemste opgave at følge op på sagerne og sørge
for at det bliver kørt igennem hurtigst muligt.
Og hvis problemet er Sonofon, så burde jeg have fået besked for længst.

Det er her at jeg er overbevist om at opgaven er steget Telmore langt over
hovedet - meget langt!
Jeg tror ikke at Telmore har haft hverken overblik eller ressourcer til at
overskue flytningerne. Sagerne er simpelthen blevet ekspederet videre til
TDC når de er modtaget og så har man ellers skudt skylden på TDC.

Og her er min største kritik af Telmore. Man bør ikke påtage sig flere
kunder (flytninger) end man kan håndtere. Så snart man kunne se at skidtet
gik galt, burde Telmore midlertidigt have stoppet for tilgangen af nye
flytninger og have fået de igangværende på skinner, i stedet for bare at
forøge den store bunke af uoverskueligt kaos.

--
*Fischer
Ved at sætte uofficiel danmarksrekord i mobilnummerportalitetsforsinkelse.
41 DAGE pr. 19. september ........ and still counting!
Det kører for TELMORE - af pommeren til.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 19-09-01 08:10

On Wed, 19 Sep 2001 08:56:07 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Jeg tror ikke at Telmore har haft hverken overblik eller ressourcer til at
>overskue flytningerne. Sagerne er simpelthen blevet ekspederet videre til
>TDC når de er modtaget og så har man ellers skudt skylden på TDC.

Selvfølgelig er sagerne sendt videre til TDC - det er jo dem, der skal
stå for det praktiske, hvilket de i øvrigt tager sig pænt betalt for.
Alt det tekniske er uden for Telmores rækkevidde, resten er bare
papirarbejde.
Men selvfølgelig kan der forekomme smuttere, men der sikkert kun
promiller, selv om de er nok så generende for dem, det går ud over.

>Og her er min største kritik af Telmore. Man bør ikke påtage sig flere
>kunder (flytninger) end man kan håndtere.

Telmore kan vel ikke lastes for de forsinkelser andre påfører dem -
f.eks. det afgivende selskab eller det selskab, der står for det
tekniske.

Lars

Fra : Fischer

Dato : 19-09-01 08:49

> [...]
> stå for det praktiske, hvilket de i øvrigt tager sig pænt betalt for.
> Alt det tekniske er uden for Telmores rækkevidde, resten er bare

Ja, det tekniske er udenfor Telmores rækkevidde.
Men det er det administrative ikke - koordinering, opfølgning og
information.

> Men selvfølgelig kan der forekomme smuttere, men der sikkert kun
> promiller, selv om de er nok så generende for dem, det går ud over.

Trust me .....

> Telmore kan vel ikke lastes for de forsinkelser andre påfører dem -
> f.eks. det afgivende selskab eller det selskab, der står for det
> tekniske.

Som jeg skriver bør man ikke tage flere opgaver end man kan klare
forsvarligt.
Telmore må meget hurtigt (ultimo juli) have kunnet se at det var ved at gå
helt i skoven. Derfor burde de have sagt stop da de kunne se at deres
leverandør (TDC) var forsinkede, for at få styr på igangværende opgaverne
inden der blev taget nye ind.
Telmore reklamerede i lang tid (også i august) med at flytningen tog "5
minutter" selv om de godt vidste, at det var en lodret løgn.
Jeg ved godt det er svært at sige nej til nye kunder, men det er altså bedre
end at pisse på dem man allerede har.

Desuden har Telmore svigtet totalt når vi snakker om de ovennævnte
administrative ting: Koordinering, opfølgning og information.

Fra : maxses

Dato : 19-09-01 09:06

> [...]
mobilnummerportalitetsforsinkelse.
> 41 DAGE pr. 19. september ........ and still counting!
> Det kører for TELMORE - af pommeren til.

Okay, jeg kan godt se hvad du mener og jeg er enig...
Men som alm. ny kunde hos telmore har det været ubeklagligt, faktisk
tilfredsstillende... hvis jeg skulle komme med kritik til et
teleselvskab ville det blive teledanmark...

Med venlig hilsen

Max Sørensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Denzazpar

Dato : 18-09-01 22:34

[SNIP snap]

> [...]
> selskaber hvor jeg har
> haft abonnement, er fejlene blevet rettet når man har gjort dem opmærksom

Telmore er jo under al kritik...

Det lader til at Telmore ville fungere meget bedere uden at tilbyde at
overføre numre..

Da jeg skulle lave abbo. hos telmore, og jeg skulle "submitte" min
tilmelding, skete der intet.
Så jeg prøver igen, men nu fortæller den at det nummer jeg ville have er
blokeret..

JEG ringer til telmore.. og de siger mange ord som kan forkortes til "hovsa"
og åbner nummeret igen - jeg prøver at tilmelde igen - det samme sker.. igen
forklarer de mig "hovsa" meget indviklet, og åbner nummeret igen.. DET samme
sker endnu engang, og denne gang fortæller Temore at måske kan det skyldes
at deres server er nede...

Doh.. men de foreslår jeg prøver dagen efter, og der virkede det sjovt nok..

Den slår godt nok ikke din historie.. men jeg tror at Telmore kan være glade
for at de er så billige...

Ved i iøvirgt, om man kan sende sms i udlandet med telmore, uden at være
tilmeldt udenlandstelefoni?

/Denz

Fra : Frank Rasmussen

Dato : 19-09-01 10:24

In article <V2Pp7.6663$lk7.122783@news.get2net.dk>, denz@zpar.net
says...

Telmore har ansvaret for at den opgave vi påtager os bliver løst
tilfredsstillende, og der må vi klart erkende at i forbindelse
med nummerportabilitet, er dette ikke sket.

Årsagerne er nu ikke ret mange, man vil nok få et rimeligt godt indtryk
af historikken ved at kigge på :

http://www.infopaq.dk/default.asp?ArtikelNr=1374823
http://www.infopaq.dk/default.asp?ArtikelNr=1427447

Hvis det så bare var det eneste problem. Clubblahblah kan slet ikke
portere kunder, Telefon har ligeledes problemer med overhovedet at
portere osv. osv.

Det er særdeles utilfredsstillende, og langt langt fra den kundeservice
vi ønsker at levere til vores kunder. Og det er iøvrigt også helt enormt
omkostningstungt, vi har et eksternt callcenter der tager ca. kr. 8 pr.
minut (Iøvrigt ejet af TDC), så alle henvendelser koster os formuer.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen

Fra : John K

Dato : 19-09-01 11:02

> [...]
> omkostningstungt, vi har et eksternt callcenter der tager ca. kr. 8 pr.
> minut (Iøvrigt ejet af TDC), så alle henvendelser koster os formuer.

Det forklarer for mit vedkommende bare ikke følgende:

Hvorfor har Telmore ikke hevet fat i Sonofon første gang de kunne se at det
var der problemet lå.

En anden Telmore medarbejder kunne i løbet af to minutter fortælle mig at
jeg ville modtage mit SIM-kort i løbet af to dage, og at tingne med Sonofon
nu er gået iorden - det var åbenbart ikke noget problem at ordne det med det
samme.

Hvorfor kommer der ikke en tilbagemelding fra Telmore om tingenes tilstand,
når man bliver lovet et svar - det kan i sku' da ikke klandre de andre
selskaber for.

Hvorfor har Telmore ikke anmodet Sonofon om at genåbne mit abonnement sådan
som det blev lovet ville ske.

Hvorfor har Telmore lavet en betalingsmulighed på 1.000 kroner i forbindelse
med oprettelse (som koster 199 kr.) når jeres system ikke kan klare en saldo
på over 1.000 kroner.

Hvorfor lover Telmore at man ikke skal være nervøs over at ens SIM-kort
bliver spærret, selv om man modtager SMS'er med besked om at ens konto snart
vil blive lukket - man har jo indbetalt 1.199 kroner - og den pågældende
medarbejder skal nok ordne det, så ens kort ikke bliver spærret.

Hvorfor lover Telmore at ens kort vil blive genåbnet inden for 2 min til 2
timer, når der ikke sker en skid - det er nu tredje dag mit kort er
spærret - og der er ikke sket en skid fra Telmores side - man fristes til at
tro at i er pisse ligeglade.

Hvorfor tilbagefører Telmore ikke beløbet over 1.000 tilbage på min konto så
jeres fine system kan finde ud af det igen.

Ovenstående er sku' da ikke noget i kan bebrejde andre teleselskaber for -
det er udelukkende JER der kan sørge for at det bliver bragt iorden - men
det kan i åbenbart ikke magte.

Mvh

John K

p.t. meget muggen Tel(NO)more kunde :(

Fra : Lasse

Dato : 19-09-01 21:19

John K <sydfynsfm@nospam.hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ba86d3e$0$14821$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
...En masse spørgsmål...

Jeg glæder mig til at læse Frank Rasmussens svar på John K's spørgsmål. Kom
nu Frank Rasmussen!

Poul

Også en utilfreds Telmore-kunde

Fra : John K

Dato : 19-09-01 21:51

> Jeg glæder mig til at læse Frank Rasmussens svar på John K's spørgsmål.
Kom
> nu Frank Rasmussen!

Tidligere i dag sendte jeg en e-mail direkte til Frank Rasmussen fra
Telmore, hvor jeg blandt andet udbeder mig et svar på hvorfor mit SIM-kort
på tredje dag er spærret på trods af at der står over 1.000 kroner på min
konto og jeg er blevet lovet at kortet ville blivet åbnet iden for to timer.
Intet sker der - INTET :(

> Også en utilfreds Telmore-kunde

Dem er der åbenbart et par stykker af....

Mvh

John K

--
Tel(NO)more - much more trouble...

Fra : John K

Dato : 19-09-01 23:01

> Kom
>
> Tidligere i dag sendte jeg en e-mail direkte til Frank Rasmussen fra
> Telmore...

Nu har jeg så fået svar fra Frank fra Telmore, hvor han lover at deres
supportleder vil kontakte mig, for at finde en løsning på problemet.

Det vil jeg så se frem til...

Opfølgning følger.

Mvh

John K

Fra : Fischer

Dato : 19-09-01 11:25

> Årsagerne er nu ikke ret mange, man vil nok få et rimeligt godt indtryk
> af historikken ved at kigge på :
>
> http://www.infopaq.dk/default.asp?ArtikelNr=1374823
> http://www.infopaq.dk/default.asp?ArtikelNr=1427447

Med henvisning til nr. 2 artikel, kunne det være spændende at høre hvor stor
del af den kommende erstatning som kommer os kunder til gode.

Jeg håber da ikke at I hos Telmore er af den opfattelse at I internt står
tilbage med al smerten og alle de ekstra udgifter !!!?

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 19-09-01 11:27

In article <Ll_p7.6800$lk7.125621@news.get2net.dk>, express@get2net.dk
says...

> [...]
>
> Jeg håber da ikke at I hos Telmore er af den opfattelse at I internt står
> tilbage med al smerten og alle de ekstra udgifter !!!?

Nej, det er ikke vores opfattelse.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen - Telmore A/S

Fra : jan steen sørensen

Dato : 20-09-01 07:10

> [...]
>omkostningstungt, vi har et eksternt callcenter der tager ca. kr. 8 pr.
>minut (Iøvrigt ejet af TDC), så alle henvendelser koster os formuer.

Ja, det er synd! Det er så kun TDC der tjener penge på NP
(jeg tror TDC sidder og smiler)

Jan

Fra : find clausen

Dato : 20-09-01 08:15

On Wed, 19 Sep 2001 11:23:49 +0200, Frank Rasmussen <fr@telmore.dk>
wrote:

> [...]
> omkostningstungt, vi har et eksternt callcenter der tager ca. kr. 8 pr.
> minut (Iøvrigt ejet af TDC), så alle henvendelser koster os formuer.

Hvorfor gør I det så ikke selv, det burde være jer selv der har bedst
forstand på netop jeres produkt.

Jeg har flere gange oplevet flinke Telmore supportere,
men godt nok på e-mail, hvor der skulle mange mails til, før der
alligevel ikke blev fundet en løsning.

E-mail support er måske også købt udefra.

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 19-09-01 12:58

Hejsa.

> Hvorfor bliver Telmore ved med at love at de nok skal bringe tingene
iorden,
> når der alligevel ikke sker en skid :(

Penge.

> [...]
> haft abonnement, er fejlene blevet rettet når man har gjort dem opmærksom

> det - det er ikke tilfældet hos Telmore.

Tja, man betaler for det man får, sådan har det jo altid været. Man køber
vel heller ikke en Ford og forventer at få en Mercedes.

> Men ja - der er da en god ting ved Telmore, ud over de lave priser på bl.
a.
> SMS - man kan opsige sit abonnement med omgående virkning.

Som du selv skriver, de har lave priser og dermed også lav service.

> [...]

>omkostningstungt, vi har et eksternt callcenter der tager ca. kr. 8 pr.
>minut (Iøvrigt ejet af TDC), så alle henvendelser koster os formuer.

Bruger man et callcenter, så er man vel heller ikke ude på at yde service.

KH

Fra : maxses

Dato : 19-09-01 13:29

"Kai Hoffmann" skriver:

> Bruger man et callcenter, så er man vel heller ikke ude på at yde
service.

Hvad skal det betyde?

Et call center kan da også yde service...men hvis er tekniske problemer
bliver de vel også sent vidre...

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 19-09-01 13:44

In article <9oa1jf$2ier$1@news.cybercity.dk>, kai@hoffmann.slet-dette.cc
says...

> Hejsa.

> iorden,
>
> Penge.

Ja, men nok ikke i den relation du ser. Det er faktisk langt dyrere at
love noget man ikke kan holde. Vi presser endog meget hårdt på at det
TDC lover os, også er løfter vi med god samvittighed kan give videre til
kunderne. Det har desværre ikke været tilfældet et stykke tid.

> Bruger man et callcenter, så er man vel heller ikke ude på at yde service.

Tjae, det ved jeg nu ikke om jeg er enig i. De har langt bedre
muligheder for at skalere en evt. indsats, men det er klart der kommer
en break-even situation, den har vi nået, og er i fuld gang med at in-
source alt kundeservice.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen - Telmore A/S

Fra : Fischer

Dato : 19-09-01 15:19

> [...]
> TDC lover os, også er løfter vi med god samvittighed kan give videre til
> kunderne. Det har desværre ikke været tilfældet et stykke tid.

Det må man sige. Jeg har netop fået denne mail fra Telmore support:

"Vi har stadigvæk ikke fået en overflytnings dato fra Sonofon/TDC endnu. Til
din information så har TDC været langt bagefter med at kunne håndtere
nummerflytning, men de har i denne uge sat focus på at få overflyttet alle
tilmeldte kunder, der har tilmeldt sig i juli måned. Hermed skulle der være
håb om at få sat skub i din sag snarest."

Her ultimo september vil man til at have lidt struktur på sagerne så os der
har tilmeldt sig først, nu også får sagerne afsluttet. Det er da for vildt!
=

(Undskyld sarkasmen, men jeg synes den var passende!)

Fra : Telmore

Dato : 20-09-01 12:26

Hej,

Som du har aftalt med Frank, kommer her mit svar.

Det er jo egentligt rimeligt at TELMORE selv giver svar på denne
tiltale, så det vil jeg hermed forsøge.

Først og fremmest kan vi lige tale om nummerportering, da dette emne jo
er det helt store og hotte disse dage. Så lad mig starte med at sige,
JA, der har bestemt været og, JA, der er fortsat nogle problemer med at
portere sit nummer fra et selskab til et andet.
Måden det bliver lagt ud på her er dog ikke en korrekt udlægning, men
set fra en kundes synsvinkel, og det er fair nok.

Faktum er at når en kunde tilmelder sig på www.telmore.dk, og der vælger
at flytte sit eksisterende nummer fra nuværende selskab, til TELMORE, så
er processen at TELMORE sender denne anmodning til det pågældende
selskab man ønsker at flytte fra. TELMOREs anmodning går rent teknisk
igennem en OCH central, også kaldet for "fællescentralen". Denne OCH
central "styres" af TDC for TELMOREs vedkommende, idet TELMORE er
serviceprovider hos TDC. Når TELMORE således har afsendt anmodningen,
venter vi på at få et svar tilbage.
Problemet er blot at denne OCH central ikke fungerer som den skal i
nogle tilfælde. Enten kan TDC ikke se de har fået vores anmodning, eller
og kan de ikke sende den videre, og også sender de den ikke videre når
de får svar tilbage fra kundens nuværende operatør, som de nemlig også
skal håndtere.

TELMORE bruger således formuer af bl.a tid på at følge disse sager op.
Og det er os ganske forståeligt at mange af I kunder, som det går ud
over, ikke kan forstå hvorfor tingene ikke går hurtigere, men som dette
er fortalt, således foregår det desværre i nogen tilfælde.

Mht. de manglende penge på din konto, så kan jeg kun sige at det er
meget beklageligt at den fejl ikke er blevet rettet, og jeg vil følge
sagen op internt for at sikre at sager proportionale med din ikke kan
forekomme igen.
At der er sket er fejl kan som du også selv meget fint udtrykker det, jo
ske. At den ikke er blevet rettet, og i princippet den egentlige fejl,
og det er her jeg sætter mit fokus ind.
Den maskinelle fejl med at man ikke kan indsætte mere end 1000 kr. er nu
blevet rettet, og man kan nu indsætte også beløb højere end 1000 kr.

Jeg har indsat dine manglende 1197,80kr. på din TELMORE Free konto, og
som kompensation for dit slid lagt 100 kr. oven i hatten.

Jeg beklager hændelsen, og følger som fortalt sagen videre internt, så
vi sikrer en fortsat effektivisering og bedring af de betalingsprocessor
og bagved liggende procedure til bearbejdning af sådanne sager…

Med venlig hilsen
TELMORE Supportchef
Allan Aagaard Kristensen

In article <3ba78860$0$4794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
sydfynsfm@nospam.hotmail.com says...

Fra : PHK

Dato : 22-09-01 18:25

"Telmore" <noname@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har indsat dine manglende 1197,80kr. på din TELMORE Free konto, og
> som kompensation for dit slid lagt 100 kr. oven i hatten.

Vi er faktisk en hel del kunder som har døjet så meget ved jer at vi OGSÅ
har fortjent at få sat (minimum) 100 kr. ind på vores konto.

--
_
|_|

Fra : TELMORE - Allan Kris~

Dato : 25-09-01 09:15

Hej,
De sager hvor TELMORE som den tidligere omtalte sag, har forårsaget at
en kunde har haft vanskeligheder med et abonnement hos TELMORE, de sager
tager TELMORE naturligvis vare om, og giver en kompensation, når fejlen
er begået hos TELMORE.
Andre sager hvor kunder har problemer med at flytte deres nummer fra
andet selskab til TELMORE, men hvor der er vanskeligheder i forbindelse
med flytningen, der påtager TELMORE sig det fulde ansvar og træder til
med mange resourcer for at fremme de processer som gør det muligt for
kunder at skifte til TELMORE. At der opstår vanskeligheder ved
nummerflytning er ikke grundet fejl eller mangler hos TELMORE, men på
OCH-centralen (fællescentralen) som står og skal håndtere disse
flytninger. TELMORE giver således ikke kompensation for fejl begået af
andre, men hjælper tværtimod og naturligvis alle dem som ønsker at
skifte til TELMORE igennem den for nogen desværre vanskelige proces.

Og, TELMOREs indsats har båret frugt. Man kan fremover skifte til
TELMORE uden problemer. De som fortsat hænger fast er snart igennem
processen, og så skulle det gerne forløbe langt bedre i fremtiden.

Med venlig hilsen
TELMORE Supportchef
Allan Kristensen

In article <9omir0$bu7$4@sunsite.dk>, phk@esenet.dk says...

Fra : Fischer

Dato : 25-09-01 11:49

> [...]
> andre, men hjælper tværtimod og naturligvis alle dem som ønsker
> at skifte til TELMORE igennem den for nogen desværre vanskelige

Jeg synes at I hos TELMORE løber fra jeres ansvar.
Selv om det måske ikke direkte er jeres "skyld" at flytningerne blev
forsinkede, så har I i mine øjne et ansvar overfor jeres kunder.
Det må være TELMORE's opgave at kræve en erstatning fra jeres leverandør
(TDC) og kompensere os kunder som har haft et ¤%#@£$! bøvl med at få vores
nummer flyttet.

*Fischer (Mr. 44 dage).

Fra : GJ

Dato : 04-11-01 13:16

jeg har vaklet lidt mellem at skifte til tixcali eller telmore.....
men eftersom jeg kun hører negativ om telmore må det jo blive
tiscali... også selvom telmore er 5 øre billigere ved opkald...
umiddelbart er det vidst den eneste forskel på de to selskaber....

selvfølgelig er der også problemer med tiscali men jeg tror næppe de
kan være så omfattende....

Gitte

Fra : Mickey

Dato : 04-11-01 14:24

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse

> selvfølgelig er der også problemer med tiscali men jeg tror næppe de
> kan være så omfattende....

nå nej, hvis du vil leve med et system hvor der konstant er fejl (har de
fået dem rettet nu efter knp 3/4 år ?) på hele oversigten og
indbetalingen...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : John K

Dato : 04-11-01 17:36

> [...]
> umiddelbart er det vidst den eneste forskel på de to selskaber....
>
> selvfølgelig er der også problemer med tiscali men jeg tror næppe de

Jeg vil lige indskyde, at Telmore for mit vedkommende har løst de problemer
der var, og nu virker det som det skal.

Mvh

John K

Fra : Claus Rolsted

Dato : 04-11-01 19:00

> [...]
> umiddelbart er det vidst den eneste forskel på de to selskaber....
>
> selvfølgelig er der også problemer med tiscali men jeg tror næppe de

De problemer der er ved Telmore eksisterer, så vidt jeg kan forstå, også hos
Tiscali og alle andre selskaber, som vil modtage et nummer med TDCs
mellemkomst.

Problemerne bunder ALLE i TDCs smøl og 'løftebrud'......... (måske lige med
undtagelse af et par problemer hos John K og et par stykker andre)....

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 23-09-01 09:35

On Tue, 18 Sep 2001 01:54:50 +0200, "John K"
<sydfynsfm@nospam.hotmail.com> wrote:

>Forklaring følger senere i dag, når den værste vrede og frustration over
>dette total inkompetente, elendige og uduelige teleselskab (eller hvad man
>nu skal kalde det) har lagt sig.
Hvor venter du så ikke bare til senere idag med at skrive dit
indlæg???!!

mvh
Anders

Fra : John K

Dato : 23-09-01 15:15

> Hvor venter du så ikke bare til senere idag med at skrive dit
> indlæg???!!

Du er da vist lidt bagud makker - velkommen tilbage til verdenen :)
I øvrigt står begrundelsen sådan set i det afsnit du har medtaget ovenover,
så ehhh....

Mvh

John K