Favicon.ico uden at bookmarke?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-01 22:03

Bliver favicon.ico nogensinde forsøgt hentet uden en bruger bookmarker
siden, eller kan man gå ud fra, at der er en der har bookmarket siden,
når denne fil hentes?

Er det stadig kun IE der understøtter favicon?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Nyt design på siden er ved at være klar - kig forbi!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-09-01 23:44

On Mon, 17 Sep 2001 23:03:01 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Bliver favicon.ico nogensinde forsøgt hentet uden en bruger bookmarker
>siden, eller kan man gå ud fra, at der er en der har bookmarket siden,
>når denne fil hentes?

Konquerer henter vist konsekvent favicon.ico.

Derudover bliver favicon.ico hentet, når der skabes en genvej til en
side. Det sker fx også, hvis man hiver lidt i ikonet til venstre for
URL'en. Dette kan også ske ved fx en fejl (man trykker museknappen ned
for tidligt i farten).

--
- Peter Brodersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-01 00:44

Peter Brodersen skrev:

>Konquerer henter vist konsekvent favicon.ico.

Det er vist rigtigt, ja.

> [...]
>side. Det sker fx også, hvis man hiver lidt i ikonet til venstre for
>URL'en. Dette kan også ske ved fx en fejl (man trykker museknappen ned

Det vidste jeg ikke, mærkeligt.
Jeg har undret mig over, hvorfor ikonet ikke bare altid hentes og
vises, også selvom man ikke bookmarker. Hvad mon idéen ved kun at
bruge det ved bookmarks/genveje er?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-01 11:40

On Tue, 18 Sep 2001 01:43:45 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Hvad mon idéen ved kun at
>bruge det ved bookmarks/genveje er?

Vælger MS konsekvent at lade deres IE hente favicon.ico, ville de
blive anklaget for at være medskyldig i en brutal mængde ekstra-trafik
på nettet, og der vil blive præsenteret kumulative værdier, hvilket
vil give størrelser, der forekommer gigantiske (der dog ikke vil
blive sat i relation til hvor meget bare i html-form, der hentes på
alle websites tilsammen). Så det er sikkert "for at spare trafik".

--
- Peter Brodersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-01 12:58

Peter Brodersen skrev:

>Vælger MS konsekvent at lade deres IE hente favicon.ico, ville de
>blive anklaget for at være medskyldig i en brutal mængde ekstra-trafik

Tja, Konquerer gør det jo, men der er jo nok heller ikke liiiiige så
mange der bruger den (i forhold).

> [...]
>blive sat i relation til hvor meget bare i html-form, der hentes på
>alle websites tilsammen). Så det er sikkert "for at spare trafik".

Tja, måske - det er bare mærkeligt at lave sådan en 'halv' ting.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-09-01 08:20

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in
<kjdeqt8rgkefkcecdsi6224nf54aedt03n@news.inet.tele.dk>:

>Tja, Konquerer gør det jo, men der er jo nok heller ikke liiiiige så
>mange der bruger den (i forhold).

>Tja, måske - det er bare mærkeligt at lave sådan en 'halv' ting.

det kommer jo an på, hvad formålet er med dippedutten. Hvis formålet er, at
det skal se pænt ud i adresselinien, så er jeg enig med dig ... men hvis
formålet er, at det skal være muligt for webadms at holde rede på, hvor
mange der bookmarker ens website, så kan man jo ikke bruge det til noget,
hvis det hentes med ethvert request.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk