Min Black Molly dør nok snart hvis der ikk~
Fra : Henrik Schwarz

Dato : 17-09-01 20:45

Mit 30 liters akavarium består af 4 planter: Lysimachia Nummularia ´Aurea´,
Microsorum pteropus, Cryptocoryne wendtii ´Tropica´ og Bacopa caroliniana.
En iltpumpe, en Cirkulationspumpe med aktivt kul som filter og et
varmelegeme indstillet på 25 grader. Bunden er forholdsvis mørk men ikke
sort...

Jeg har 22 neon fisk 1 glasmalle, en black molly,en sugemalle og en Platy
(kan ikke huske fornavnet) som sprang ud af akvariummet for 3 dage siden,
efter at have haft hvid afføring.

Nu har min molly samme symptomer: Den har haft hvid afføring, men det er
gået over. Men den hale er helt mast sammen(tegn på sygdom Den er også
begyndt at gemme sig meget bag planter og sten osv.

Jeg og holdt godt øje men molly'en i dag og jeg kunne en neon fisk kom hen
til molly'en og "prikkede" lidt til men molly'en vred sig og skræmte den
væk. Det gentagede sig et par gange.

Nu er det nok rimelig sikkert denne her molly dør.
Men hvad er der med den?? Og hvad kan jeg gøre for at forbygge det en anden
gang

På forhånd tak
Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-09-01 01:06

Henrik Schwarz <henseman@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> (kan ikke huske fornavnet) som sprang ud af akvariummet for 3 dage siden,

Hvis der ikke er en taste fejl et eller andet sted, så er dit lille
akvarie totalt
over befolket!!! Efter hvad jeg kan tælle har du 25-26 fisk i akvariet,
det er
langt, meget langt over hvad man kan have, uden at få problemmer, fjern
mindst halvdelen
af fiskene, og sørg for at vandet bliver skiftet ofte.
Det aktivekul du har i filteret bliver lynhurtigt inaktivt kul, brug
hellere pladesen i filteret til noget bedre.

Den hvide afføring kan faktisk skyldes stress, og dårligt vand.

Carsten

Fra : Simon.......

Dato : 18-09-01 06:40

> Jeg har 22 neon fisk 1 glasmalle, en black molly,en sugemalle og en Platy
> (kan ikke huske fornavnet) som sprang ud af akvariummet for 3 dage siden,
> efter at have haft hvid afføring.
selvmord ?

> Nu har min molly samme symptomer: Den har haft hvid afføring, men det er
> gået over. Men den hale er helt mast sammen(tegn på sygdom Den er også
> begyndt at gemme sig meget bag planter og sten osv.
måske kan den ikke lide din totale overbefolkning af akvariet, man kan ikke
havee 25 fisk i 30L og regne med de kan li det..... er du sikker på der
ikke skulle stå 300L ?

> Jeg og holdt godt øje men molly'en i dag og jeg kunne en neon fisk kom hen
> til molly'en og "prikkede" lidt til men molly'en vred sig og skræmte den
> væk. Det gentagede sig et par gange.
hmm det er dårlige tegn, når fisk i mit eget akvarie begynder at genere de
andre, er det som regel fordi de andre er syge... :(

forebyggelse ? jeg ville få et større akvarie, og holde godt øje med nye
fisk der har symptomerne, sæt dem i et for sig, så de ikke smitter de andre
om muligt ?

mvh.Simon

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 19-09-01 13:14

Jeg har fået af vide hos fiskehandleren at jeg godt kan have flere fisk end
jeg har.....ved ikke om det passer??

Fra : Claus

Dato : 19-09-01 16:09

On Wed, 19 Sep 2001 14:14:03 +0200, "Henrik Schwarz"
<henseman@hotmail.com> wrote:

Ja, hvis der er tale om et 300 l akvarie (for det er der vel?) er der
ikke noget problem i det.