Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder
Fra : BJ

Dato : 17-09-01 20:37

Hejsa!

Jeg har lagt nogle nye billeder ind i mit galleri. Kig ind hvis du er
interesseret. Adressen er http://www.visuelweb.dk/galleri.htm.

Hilsen Bo

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-09-01 21:10

BJ wrote:

> ..............cut................ Kig ind hvis du er
> interesseret. .................cut..................

.....mere tak !!!

Fra : lehd

Dato : 17-09-01 21:18

"BJ" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Jeg har lagt nogle nye billeder ind i mit galleri. Kig ind hvis du er
> interesseret. Adressen er http://www.visuelweb.dk/galleri.htm.
>
> Hilsen Bo

De er da fantastisk flotte, jeg er helt benovet.
mvh Kirsten

Fra : Kristian Amby

Dato : 17-09-01 22:02

Jeg er nu mest imponeret over de data, der står ved siden af
billederne. Er det nogle, kameraet gemmer automatisk, eller har du
haft notesblokken med? (Tripod Yes???)

Billederne er da såmænd meget pæne. Jeg vil ikke tro, jeg behøver at
skrive, at det første billeder er meget skævt? Tag mig det ikke ilde
op. Billederne afspejler en begejstring for at have fået et nyt
kamera, og det er slet ikke så ringe endda.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 17-09-01 22:38

Kristian Amby skrev:

> Jeg er nu mest imponeret over de data, der står ved siden af
> billederne. Er det nogle, kameraet gemmer automatisk, eller har du
> haft notesblokken med? (Tripod Yes???)

Det er data som kameraet selv gemmer, jeg har selv et Cannon A 20 og her
gemmes den data også.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-09-01 22:49

On Mon, 17 Sep 2001 23:38:26 +0200, Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk>
wrote:

>Det er data som kameraet selv gemmer, jeg har selv et Cannon A 20 og her
>gemmes den data også.

mon ikke de fleste digitale kameraer gemmer disse data
fx. ved jeg at HP, Sony og Olympus gemmer de data.
Med hjælp af google kan du finde [Exifreader] som kan læse data

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-09-01 00:47

Kristian Amby wrote:

> Jeg er nu mest imponeret over de data, der står ved siden af
> billederne. .............cut.............

Nå dem kunne jeg sagtens værre foruden, for mig er billederne det
interessante, hvor, hvordan og med hvilket kamera de er optaget, er helt underordnet.

Og man kunne endda frygte, at nogle nybegynder måske vil opfatte det som
en skråsikker recept, til hvordan de selv laver et tilsvarende billede,
og det vil jo ikke fungere.

Fra : Kristian Amby

Dato : 18-09-01 18:12

Det har du da ret i, men jeg synes nu, det er smart alligevel. Jeg ved
stort set ikke, hvordan jeg har taget ét eneste billede, og nogle
gange ville det nu være rart, om man kune finde tilbag til andet, end
hvilken film der er brugt. Fremkalderen har jeg dog skrevet ned på de
fleste af mine kontaktark. Nå, nu bruger du jo ikke fremkalder. Filter
ville også være rart, men der tror jeg nu nok, selv digetalkameraer må
stå af.
Mv
Kristian Amby

Fra : Lars9999

Dato : 17-09-01 21:42

Nydeligt
mvh

Lars

_-----------------------

Fra : Jens Olsen

Dato : 18-09-01 00:07

On Mon, 17 Sep 2001 21:36:44 +0200, "BJ" <bo@pc.dk> wrote:

>Hejsa!
>
>Jeg har lagt nogle nye billeder ind i mit galleri. Kig ind hvis du er
>interesseret. Adressen er http://www.visuelweb.dk/galleri.htm.
>
>Hilsen Bo

Imponerende!

Mon ikke at kritikken fra digitalhaderne vil forstumme et stykke tid.

Jens

Fra : SEB

Dato : 18-09-01 17:10

BJ skrev:

> Jeg har lagt nogle nye billeder ind i mit galleri. Kig ind hvis du er
> interesseret.

Jeg er altid interesseret i at se gode billeder, så også jeg
måtte lige klikke mig ind i dit galleri.

Bo, dine billeder er bare gode! Hvis du har flere af denne slags,
så lad os endelig se dem.

Hvad angår de to, tankevækkende, billeder fra bilkirkegården: Har
mon fotografen selv været med i nogen af dem?
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : BJ

Dato : 18-09-01 19:07

> Hvad angår de to, tankevækkende, billeder fra bilkirkegården: Har
> mon fotografen selv været med i nogen af dem?

Nej heldigvis. Ikke langt fra hvor jeg bor, ligger et autoophug. Billederne
er fra et kort besøg. Jeg har været der siden og der er mange spændende
motiver.
I øvrigt, - tak for Din/Jeres roser

Hilsen Bo

Fra : René Sørensen

Dato : 19-09-01 00:34

Respekt ! Især dine natte/morgen billeder imponerer mig. Det er vel også
noget af det som digi kameraer er suveræne til. Glæder mig til at følge dit
site - (gerne flere nattebilleder)...

Hilsner fra René

Fra : emj

Dato : 19-09-01 02:15

BJ skrev i <9o5j8q$3141$1@news.cybercity.dk>:

>Jeg har lagt nogle nye billeder ind i mit galleri. Kig ind hvis du er
>interesseret. Adressen er http://www.visuelweb.dk/galleri.htm.

Megte fine billeder.

Jeg kan se, at du bruger PSP og næsten pr. automatik bruger
PSPs Photoforbedringsmenu "Enhance Photos"
"Tretrinsraketten" plejer jeg at kalde den
1. Contrast Normal
2. Sharpness Normal
3. Color saturation Normal

I samme menu er der også en "clarify" som du ikke må overse værdien
af. Prøv at tage den med i "raketten" med 1eller 2 til billeder, som
skal vises på nettet. Den er bare helt suveræn.

Jeg kan meget anbefale Paint Shop Pro 7.x til fotobehandling, netop
pga den meget lettilgængelige måde at tjekke op på sine digi´er.

Hilsen emj

--
http://home1.stofanet.dk/emj/

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 20-09-01 07:47

> Megte fine billeder.

Tak

> Jeg kan se, at du bruger PSP og næsten pr. automatik bruger
> PSPs Photoforbedringsmenu "Enhance Photos"
> "Tretrinsraketten" plejer jeg at kalde den
> [...]

1., 2., og 3. er indstillinger på Canon G1`eren.
Jeg bruger faktisk kun PSP7 til at Resize mine billeder. Derefter bruger jeg
KPT6 (plugin) til justering af skarpheden.

Hilsen Bo

Fra : Pico

Dato : 18-09-01 16:36

"BJ" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Jeg har lagt nogle nye billeder ind i mit galleri. Kig ind hvis du er
> interesseret. Adressen er http://www.visuelweb.dk/galleri.htm.

De er flotte. Kan du ikke rette horisonten op i det første billede ?
eller er det fordi det er sammensat i et program at horisonten i kanten
bøjer opad ?
Pico

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-09-01 17:26

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote in message news:3ba8ad76$0$51388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> De er flotte. Kan du ikke rette horisonten op i det første billede ?
> eller er det fordi det er sammensat i et program at horisonten i kanten
> bøjer opad ?

...og så ved samme lejlighed udradere bagdelen af den hund, der for mig ødelægger hele billedet. Lidt leg med et
stempelkloningsværktøj (Photoshopudtryk) burde kunne klare den detalje.

mvh
Jan

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 19-09-01 18:16

Det er 3 billeder der er sat sammen med Panorama Factory Projekt. Et af
billederne må ha` været lidt skævt. Har faktisk først set det nu efter mit
indlæg i denne nyhedsgruppe

> ..og så ved samme lejlighed udradere bagdelen af den hund, der for mig
ødelægger hele billedet. Lidt leg med et
> stempelkloningsværktøj (Photoshopudtryk) burde kunne klare den detalje.

Den halve hund, - jo den har jeg også været træt af fra begyndelsen. Den
kommer væk snarest!!

Hilsen Bo.

Fra : Pico

Dato : 20-09-01 15:26

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> billederne må ha` været lidt skævt. Har faktisk først set det nu efter

Hvor har du det program fra ? Er det et købeprogram eller hvordan ? Kan
det findes hos Tuscow ?
Pico

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 21-09-01 17:16

> Hvor har du det program fra ? Er det et købeprogram eller hvordan ? Kan
> det findes hos Tuscow ?

På min galleri-side (www.visuelweb.dk/galleri.htm) er der et link til
programmet, lige under billedet. Men det er vist nemmere at klikke her --->
http://www.panoramafactory.com/download.html

Hilsen Bo

Fra : Pico

Dato : 21-09-01 17:46

> [...]
>
> På min galleri-side (www.visuelweb.dk/galleri.htm) er der et link til
> programmet, lige under billedet. Men det er vist nemmere at klikke

Tak, det vil jeg prøve.
Pico